text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : آزادسازی بیش از ۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی تنکابن
احسان وحیدی از آزادسازی بیش از ۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی در شهرستان تنکابن خبر داد و گفت: طی گزارش دریافتی از اداره کل منابع طبیعی و همچنین طرح شکایت از سوی این اداره کل در پی تجاوز به اراضی ملی واقع در منطقه برگسر و زمندان این شهرستان، اقدامات و دستورات لازم صادر شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تنکابن در ادامه افزود: طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از اراضی ملی طی احکام صادره از سوی دادگاه بدوی و تجدیدنظر استان ۵ فقره رفع تصرف جمعاً به مساحت ۱۶ هزار ۲۵۵ مترمربع جمعاً به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از اراضی، خلعید و به وضع سابق برگشت. وی افزود: با پیگیری دستگاه قضایی و همکاری اداره منابع طبیعی، یگان حفاظت و نیروی انتظامی نسبت به آزادسازی اراضی اقدام شد. دادستان تنکابن ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از حقوق بیت‌المال از برخورد قاطع دستگاه قضا با هرگونه تجاوز به اراضی ملی خبر داد و افزود: با توجه به مرغوبیت اراضی، جنگل‌ها و مراتع در این شهرستان، عزم دستگاه قضایی براین است که بی‌درنگ و قاطعانه با هرگونه تضییع حقوق بیت‌المال برخورد کند.


راه‌اندازی نخستین شعبه تمام الکترونیک در شهرستان بردسیر
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر راه‌اندازی نخستین شعبه تمام الکترونیک استان کرمان در این شهرستان را یکی از مهم‌ترین اقدامات دادسرای شهرستان بردسیر در سال گذشته دانست.

افشین صالحی نژاد در تشریح عملکرد یک‌ساله دادسرای بردسیر عنوان کرد: راه‌اندازی نخستین شعبه تمام الکترونیک استان کرمان در این شهرستان یکی از مهم‌ترین اقدامات دادسرای این شهرستان است. وی گفت: در راستای برنامه‌های عملیاتی دادگستری کل استان کرمان مجموعه دادسرای بردسیر، سال گذشته ۲۲۴ فقره از پرونده‌های سابق را تصمیم‌گیری و مختومه کرده که موجبات رضایتمندی مردم شهرستان شده است.
این مقام قضایی در شهرستان بردسیر اضافه کرد: معتقدم که دادستانی می‌بایست کارگروهی خاص که صرفاً به جهت صیانت از حقوق عامه باشد، تشکیل دهد و دفاع از حقوق مردم اولین اولویت کاری آن است. صالحی نژاد بابیان اینکه در دادسرای بردسیر تمامی قضات و کارکنان اداری گره‌گشایی از کار مردم و ایجاد امید برای حل مشکلات را وظیفه و هدف خود می‌دانند، تصریح کرد: همه تلاشمان را به کارخواهیم بست تا شخصی ناامید از دستگاه قضایی برنگردد و ملجأ و پناهگاه مردم خواهیم بود. دادستان بردسیر تاکید کرد: در راستای وظیفه مدعی‌العموم مبارزه مستمر و قاطع با فساد را دنبال خواهیم کرد و در این راه هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت و مردم شهرستان بردسیر را در جریان این مبارزه بی‌وقفه خواهیم گذاشت.

تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد ایجاد نمی‌شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز اصفهان در جمع نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان (عج) عنوان کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی جز در مقابله با بسترهای فسادزا محقق نمی‌شود. علی اصفهانی، گفت: تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد ایجاد نمی‌شود و مبارزه با فساد مستلزم مبارزه با بسترهای ایجاد آن است و این امر با جلب نظر کارشناسان و نخبگان و همکاری مردم امکان‌پذیر خواهد بود. وی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ حرمت افراد افزود: البته در شناسایی این بسترها نیاز به دلایل و مستندات متقن و غیرقابل خدشه‌داریم و در صورت فراهم آمدن این مستندات خط قرمزی در برخورد بدون ملاحظه نداریم. اصفهانی اشاره‌ای نیز به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری داشت و خاطرنشان ساخت: نامگذاری سال جدید به «جهش تولید» به این معناست که هیچ عاملی ازجمله بیماری کرونا نباید مانع از توجه به اهمیت تولید و ضرورت تلاش برای رفع موانع پیش روی آن ازجمله مبارزه با قاچاق کالا، مرتفع کردن بروکراسی‌های اضافه و اصلاح نظام بانکی و... باشد. دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهارکرد: امروز ناامید کردن مردم از نظام و مسئولان هدف عمده‌ای است که دشمنان به دنبال آن هستند و دستگاه قضایی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با تمامی نهادها و ارگان‌ها در راستای انجام وظایف قانونی خود، دست یاری به‌سوی مردم دراز می‌کند.


تشکیل پرونده درباره کوهنورد گمشده در دادسرای کردکوی
سه نفر در رابطه با پرونده کوهنورد گمشده در ارتفاعات جهان نمای کردکوی به دادسرا احضار شدند. دادستان عمومی و انقلاب کردکوی از تشکیل پرونده درباره مفقودی یک کوهنورد در ارتفاعات جهان‌نما خبر داد و گفت: پرونده در مرحله تحقیقات است و امروز مدیر گروه کوهنوردی و دو تن دیگر از عوامل این گروه برای بازجویی به دادسرای این شهرستان احضار و اظهارات آنان اخذ شد.

عزیززاده افزود: صبح جمعه ۲۰ تیر خانم ۲۷ ساله که همراه با گروه کوهنوردی به ارتفاعات جهان‌نما کردکوی رفته بود مفقود شد و جستجوی امدادگران هلال‌احمر برای یافتن ردی از این خانم تاکنون بی‌نتیجه مانده است. دادستان عمومی و انقلاب کردکوی بابیان اینکه جستجوی نیروهای هلال‌احمر و مردم برای یافتن این کوهنورد ادامه دارد، افزود: به علت کرونا به این گروه برای صعود در شهرستان مجوز داده نشده بود؛ اما این گروه غیرقانونی و از مسیرهای فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کرده بودند. وی ادامه داد: به‌جز سه نفر بقیه اعضای گروه به تهران بازگشته‌اند.

تشکیل پرونده برای برگزارکنندگان عروسی و عزا در مینودشت
دادستان مینودشت از برخورد قضایی با برگزارکنندگان عروسی و عزا به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی در این شهرستان خبر داد. حسینعلی ایزد در نامه‌ای از نیروی انتظامی این شهرستان خواست برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا در این شهرستان را به دستگاه قضایی معرفی کنند. ایزد، با اشاره به گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مبنی بر این‌که برگزاری مراسم عروسی و عزا یکی از علل مهم افزایش مبتلایان کرونا در استان ازجمله شهرستان مینودشت است از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا تا اطلاع بعدی در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری این مراسم‌ها طبق ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ مصداق بارز بزه «تهدید علیه بهداشت عمومی» است و به‌موجب ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری برگزاری این مراسم‌ها از جرایم مشهود محسوب و بازداشت برگزارکنندگان را در پی خواهد داشت. ایزد، به نیروی انتظامی این شهرستان دستور داد که طبق قانون، برگزارکنندگان مراسم عروسی و عزا را به دادستانی معرفی کنند. ایزد از مردم این شهرستان هم خواست: برای کمک به‌سلامت خود و خانواده‌هایشان، هشدارها و توصیه‌های کادر درمانی را جدی بگیرند.

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان تبلیغات اسلامى و زندان‌هاى استان تهران 
تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامى و اداره‌کل زندان‌هاى استان تهران به امضای مدیران کل زندان‎ها و تبلیغات اسلامی استان رسید و بر مواردی مانند مشارکت در برگزاری کلاس‎های آموزشی، اعزام طلاب و کارشناسان خبره، پایش مددجویان جهت کشف استعدادها و ثبت هیات‌های مذهبی ندامتگاه‎ها تأکید شد.

سیدحشمت‎اله حیات‎الغیب، مدیرکل زندان‎های استان تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامى و اداره‌کل زندان‌هاى استان تهران اظهار کرد: مجموعه سازمان زندان‏ها و اداره‏کل زندان‎های استان تهران نقش بی‎بدیلی در ایجاد نظم، آرامش امنیت اجتماعی دارد. هرچند تلاش دستگاه قضایی و سازمان زندان‎ها و کاهش جمعیت کیفری، پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از مجازات جایگزین است، اما از سوی دیگر، افرادی که مخل نظم جامعه هستند، باید در زندان نگهداری شوند و نگهداری آنان باید همراه با اصلاح و تربیت باشد.
وی بیان کرد: هرچقدر بتوانیم باید برنامه‌های فرهنگی را ارتقا داده و اوقات فراغت زندانیان را به نحو مطلوب پر کنیم و باعث کاهش بازگشت مجدد آنان به زندان شویم.
مدیرکل زندان‎های استان تهران تصریح کرد: همچنین بعد از اینکه زندانیان از زندان خارج شدند، توسط مرکز مراقبت بعد از خروج به افراد واجد شرایط، وام اشتغال داده می‎شود تا بتوانند حرفه و ‌شغلی برای خود ایجاد کنند تا از این طریق بتوانیم باعث عدم بازگشت مجدد فرد به زندان شویم. این تفاهم‎نامه نیز می‌تواند منشأ خیر و برکت و ارتقای اقدامات فرهنگی ما در زندان‌های استان تهران شود.

قلع و قمع ۷۲ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در ملارد
در راستای مبارزه با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات، قلع و قمع ۷۲ فقره ساخت و ساز غیرمجاز با حضور مشترک داود محمودی رییس دادگستری شهرستان ملارد و جواد جبله دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان انجام شد.

به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و پس از اجرای تشریفات قانونی و صدور دستورات قضایی، قلع و قمع ۷۲ فقره ساخت و ساز به مساحت ۷ هکتار و همچنین 7 هزار و 300 متر دیوارکشی، ۴۲۰ متر بنا، ۱۲۰ متر استخر، ۴۰ متر آلاچیق و پلمپ بیش از ۲۵ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شد.
صدور دستورات قضایی مبنی بر تخلیه و مراجعه به جهاد کشاورزی جهت تعیین تکلیف قانونی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه است.

بازداشت ۵ نفر به اتهام اخذ رشوه در گمرک بندر انزلی 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان گفت: پنج نفر به اتهام دریافت رشوه در گمرک انزلی بازداشت شدند.
سید مهدی فلاح‎میری از بازداشت تعدادی از کارکنان گمرک بندرانزلی خبر داد و اظهار کرد: در پی گزارش‌هایی درباره اخذ و دریافت رشوه در گمرک بندر انزلی و تحقیقات جامع به‎عمل‎آمده در این زمینه، دستور بازداشت ۴ نفر از کارکنان این اداره‌کل صادر شد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از افراد بازداشت‎شده از کارکنان جهاد کشاورزی استان گیلان مستقر در گمرک انزلی است، افزود: این شخص به عنوان بازرس محصولات کشاورزی وارداتی به کشور متهم است در ازای دریافت رشوه، مجوز واردات کالا را بدون سنجش و طی تشریفات قانونی صادر کرده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان همچنین بیان کرد: برخی از متهمان این پرونده نیز با تودیع وثیقه آزاد هستند که با توجه به قرار نظارت قضایی صادره از سوی بازپرس پرونده، به مدت ۳ ماه از اشتغال در شغل مرتبط با موارد اتهامی منع شده‌اند. فلاح‎میری عنوان کرد: این پرونده قضایی در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا قرار دارد که با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

حمایت

 

منتشر شده در دوشنبه, 23 تیر 1399 08:09

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش