text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : صدور بیش از یک‎هزار رای جایگزین حبس در استان گلستان
رییس‎کل دادگستری استان گلستان از صدور بیش از یک‎هزار رای جایگزین حبس در این استان خبر داد. هادی هاشمیان در جلسه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان گلستان با تاکید بر اینکه مجازات زندان برای مجرمان خطرناک، مزاحمان نوامیس مردم و سارقان است، گفت: باید از ساز و کار‌های پیش‎بینی‎شده در قانون برای کسانی که مرتکب جرایم سبک شده‎اند و سابقه‎دار نیستند، استفاده کنیم. وی با بیان اینکه نگاه حبس‎گرایی علاوه بر قضات، در بین مردم نیز نیازمند تغییر است، افزود: هدف از مجازات مجرم، تغییر رفتار و اصلاح اوست و هنوز افراد زیادی هستند که فقط مجازات زندان را تنها راه اصلاح افراد می‌دانند. هاشمیان با اشاره به کاهش هفت درصدی جمعیت کیفری استان گلستان گفت: صدور بیش از یک‎هزار رای جایگزین حبس از جمله علل کاهش زندانیان است. رییس‎کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانون برای کاهش مجازات حبس خبر داد.


فضا برای مفسدان اقتصادی و مدیران متخلف ناامن خواهد شد
رییس‎کل دادگستری استان خوزستان گفت: دستگاه قضایی این استان با مفسدان اقتصادی و مدیران متخلف با جدیت و قاطعیت برخورد و فضا را برای آنان ناامن خواهد کرد. حجت‎الاسلام صادق مرادی در نشستی با تعدادی از نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، بر برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی این استان با مفسدان اقتصادی و مدیران متخلف تاکید و اظهار کرد: دستگاه قضایی استان خوزستان با مفسدان اقتصادی و مدیران متخلف در هر درجه‎ای که باشند، چه خرد یا کلان، چه داخلی و خارجی، مبارزه قاطع و جدی خواهد داشت و هیچ مسامحه‌ای با این مفسدان نخواهد کرد. وی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در حال حاضر را وضعیت معیشت مردم دانست و افزود: مردم این روزها در کنار امیدواری به دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی در پرونده‌های تشکیل‎شده، یک انتظار دیگر نیز دارند و آن هم سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و معیشتی و برخورد با عوامل گرانی‌های افسارگسیخته است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. رییس‎کل دادگستری استان خوزستان، رفع مشکلات و موانع تولید در بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات این استان را نیازمند حمایت قاطع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط حساس اقتصادی کشور، مشکل اساسی بنگاه‌های اقتصادی و کارخانجات استان نبود حمایت از آنهاست و نمایندگان استان خوزستان باید با جدیت این موضوع را پیگیری و برای رفع موانع تولید تلاش کنند.

۵۸ کارخانه در مصادره بانک‌های استان فارس نیازمند حمایت دولت 
رییس‎کل دادگستری استان فارس گفت: ۵۸ کارخانه در مصادره بانک‌های این استان است که با حمایت دولت، می‌توانند به چرخه تولید وارد شوند. حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی با ایجاد انسجام بین دستگاه قضایی و ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و استانداری اقداماتی مطلوب صورت گرفته است. وی افزود: در همین راستا تاکنون۲۸۶ کارخانه تعطیل یا نیمه‌تعطیل در استان فارس شناسایی شده‌اند که با اندک حمایتی می‌توانند در سال جهش تولید راه‌اندازی شوند. موسوی بیان کرد: در ادامه موضوع رونق تولید باید به راه‌اندازی کارخانه کاغذ زاگرس اشاره کرد که ۹۵ درصد آورده خصوصی دارد و به ۵ درصد مساعدت بانک دولتی نیاز دارد که با مساعدت یکصد میلیارد تومانی، می‌تواند ۳۰ درصد کاغذ کشور را از کاغذ باطله تولید کند که در این زمینه نیازمند دستور مساعد دولت هستیم. وی ادامه داد: گفت: ۵۸ کارخانه نیز در مصادره بانک‌های این استان است که با حمایت دولت، می‌توانند به چرخه تولید وارد شوند.  رییس‎کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آمار جرایم خشن در این استان ۵۰ درصد کاهش یافته که حاصل همدلی بین اعضای شورای تامین استان است. وی با اشاره به سفر اخیر رییس قوه‎قضاییه به استان فارس، به ۲۸ میلیارد تومان مصوبات این سفر اشاره و بیان کرد: بخشی از مشکلات دادگستری مربوط به حوزه پزشکی قانونی، ثبت و زندان‌هاست که رفع آنها نیازمند تخصیص اعتبارات است.

احیای یک واحد تولیدی و اشتغال‎زایی برای ۱۶۳ نفر 
رییس‎کل دادگستری استان ایلام از بازگشت به چرخه تولید واحد تولیدی آجر نقشینه و اشتغال‎زایی برای ۱۶۳ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم خبر داد. علی دهقانی در بازدید از واحد تولیدی آجر نقشینه گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه‎قضاییه مبنی بر رفع موانع تولید و جهش تولید، در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ایلام مقرر شد که واحد‌های تولیدی که با مشکلات و موانعی روبه‎رو هستند، مورد حمایت قضایی و حقوقی قرار بگیرند. وی افزود: واحد تولیدی آجر نقشینه که به چرخه تولید بازگشته، برای شروع تولید و فعالیتش مشکلاتی داشت که این مشکلات در هفته قوه‎قضاییه با حضور میدانی اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ایلام از جمله بانک عامل، مورد بررسی قرار گرفت. رییس‎کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: با تلاش‌های صورت‎گرفته و اجرایی شدن مصوبات این ستاد، خوشبختانه مشکلات مربوط به این واحد تولیدی برطرف شد و شاهد راه‎اندازی و بازگشت آن به چرخه تولید در استان هستیم. وی افزود: با راه‎اندازی مجدد این واحد تولیدی که مدت یک سال دچار رکود شده بود، برای ۴۳ نفر به طور مستقیم و ۱۲۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‎زایی شده و این واحد بخش قابل توجهی از نیاز استان به مصالح ساختمانی را برطرف می‌کند.

 

بازدید معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران از مجتمع قضایی شهید فهمیده
 
 معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران به منظور بررسی و ارزیابی دقیق از عملکرد مجتمع قضایی شهید فهمیده، در این واحد قضایی حضور یافت.
به گزارش میزان،  علی اصغر حیدرنژاد، معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران همراه جمعی از قضات و کارشناسان این معاونت در اجرای ماده ۲۸ آیین نامه نحوه نظارت و ارزشیابی بر رفتار و عملکرد قضات، از مجتمع قضایی شهید فهمیده بازدید کرد.
وی با سرکشی در تمامی شعب و بخش‌های مربوطه از نزدیک نحوه و شیوه دادرسی در پرونده‌ها را مورد ارزیابی و بررسی همه جانبه قرار داد.
معاونت نظارت و بازرسی دادگستری تهران با بهره مندی از تیم‌های تخصصی و به دو صورت از پیش اعلام نشده و برنامه ریزی شده در تمامی واحد‌های قضایی حضور یافته و بر نحوه عملکرد قضات، شیوه رسیدگی به پرونده ها، وضعیت دوایر مختلف نظارت داشته و به شکایات مطروحه نیز در راستای برنامه تحول جامع دادگستری کل استان تهران پاسخگویی و رسیدگی می‌کند.
حمایت
منتشر شده در شنبه, 11 مرداد 1399 10:28

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش