text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

آشتى از جنس ورزش (حضور يك تيم مركز مشاوران قوه قضائيه با هفت تيم از كانونهاى وكلا در يك تورنمت ورزشى)

دیده بان هشتم : با تصويب قانون برنامه سوم توسعه در سال ١٣٧٩ نهاد جديدى براساس ماده ١٨٧ همان قانون پا به عرصه ظهور نهاد. نهادى كه از همان ابتدا موافقان و مخالفان زيادى داشت. چرا كه قرار بود به موازات كانون وكلا و حتى كانون كارشناسان رسمى كشور وكيل دادگسترى و كارشناس رسمى تربيت نمايد. بعد سالها اين مخالفتهاى لفظى به جنگ هاى تن به تن در قواى سه گانه تبديل شد و هر يك با استفاده از اهرمهاى فشار و نيزاستدلالهاى عقلى و منطقى در صدد حذف آن ديگرى برآمدند. جنگى كه نتايجش جز فرسايش دو نهاد و انجام هزينه هاى مادى و اعتبارى بى ثمر نبوده است. حال بعد از قريب به دو دهه شاهد آن هستيم كه مركز مشاوران قوه قضاييه از دوران طفوليت خود خارج و تبديل به درختى تنومند در عرصه وكالت و كارشناسى شده است كه ديگر غير قابل انكار و حذف نيست. بنحوى كه كارشناسان حوزه حقوق و تقنين با علم به همين موضوع ديگر تنها راه برون رفت از اين دوگانگى را نه در حذف بلكه در ادغام اين دو نهاد معظم و تاثير گذار به طرق مقتضى اعلام مى نمايند. حال فارق از اينكه فرجام اين كشمكشها چه خواهد شد ، واقعيت كنونى اينست كه ما چه خوشمان بيايد و يانه وكلاى مركز مشاوران بعنوان همكاران قضايى بخش عمده اى از پرونده هاى قضايى را به خود اختصاص مى دهند و نسبتى از حقوق عموم جامعه بسته به درايت و اهتمام اين مجموعه دارد. انكار اين مجموعه به مانند انكار شب و روز و ناديده گرفتن واقعيت موجود است. از اينرو يخهاى روابط سرد دو نهاد به بهانه هاى مختلف از جمله همايشهاى مشترك و روابط كارى همكاران دو مجموعه و حضور هر يك از اعضاى دو نهاد در عرصه هاى مختلف تقنينى و اجرايى و دانشگاهى در حال آب شدن است و شايد يكى از اين اتفاقهاى ميمون و مبارك حضور يك تيم ورزشى براى اولين بار در بين هفت تيم از كانونهاى وكلا در مسابقات فوتبال سراسرى كانونهاى وكلا در شهر شيراز باشد كه در تاريخ ٢٧ آبان ماه سال جارى برگزار مى گردد. به اين بهانه پايگاه خبرى ديده بان هشتم به سراغ يكى از اعضاى كادر فنى تيم مركز مشاوران فارس رفته و گفتگوى صميمانه اى را ترتيب داده است.
 
سایت حقوقیلطفاً خودتان را بعنوان يكى از اعضاى كادر فنى تيم فوتبال مركز وكلای قوه قضائیه فارس براى مخاطبين معرفی کنید.
با سلام اینجانب بهنام مظاهریان کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، عضو مرکز وکلا و مشاوران حقوقی فارس از سال ۱۳۹۲ تا کنون عضو تیم مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس هستم و به عنوان سرپرست تیم از بدو تشکیل در خدمت دوستان انجام وظیفه می کنم.

سوابق ورزشى مركز وكلا و مشاوران حقوقى فارس را براى مخاطبين معرفی کنید. به ويژه ورزش فوتبال توضيح دهيد و آيا تاكنون در تورنمت هاى بين المللى هم شركت داشته ايد.
با توجه به اینکه نزدیک به ۵ سال است که تیم مرکز وکلای قوه قضائیه فارس تشکیل شده است تاکنون در هیچ مسابقه بین المللی شرکت ننموده ایم و این تورنومنت به میزبانی کانون وکلای فارس اولین مسابقاتی هست که مرکز وکلای قوه قضائیه فارس در آن شرکت می نماید . هر چند این تیم در مسابقات دوستانه با دیگر تیم های استان و حتی استانهای همجوار مسابقاتی را بصورت دوستانه انجام می دهد .
 
هدف تان از شرکت در این تورنمنت چیست ؟ آيا هدف گذارى تيم متبوع از حضور در مسابقات جنبه قهرمانى دارد و يا اينكه ترويج فرهنگ ورزش را در سطح كانون خود دنبال مى كنيد ؟
بدیهی است که شغل وکالت از جمله مشاغلی است که فشار کاری بالایی را به وکلا وارد می کند و ورزش به خصوص رشته فوتبال می تواند وسیله برون ریزی استرس و آلام روحى باشد. پر واضح رقابت هاى ورزشی بنا به طبیعت خود در وهله اول با هدف کسب مقام و افتخار می باشد و از طرف دیگر این مسابقات می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روند ترویج فرهنگ ورزشی و زندگی سالم که در حال انجام آن هستیم داشته باشد.

سایت حقوقیحضور در این گونه مسابقات را چقدر در هماهنگى و تعامل هر چه بيشتر كانونهاى وكلا در انجام امور اصلى شان مثبت ارزيابى مى كنيد ؟
هر ورزش گروهی قطعاً باعث نشاط جمعی و حس تعامل مثبت بین افراد می شود لذا کمیسیون ورزش مركز مشاوران از اين مهم غافل نبوده و به هر نحو به دنبال این هدف می باشد تا پل ارتباطی بین کانون ها و مراکز وکلای قوه قضائیه باشد.
 
هر سال در چند تورنمنت یا مسابقه شرکت می کنید؟ آیا فعالیت تیم شما دائمی است یا فقط برای مسابقات کنار هم جمع می شوید؟
همانگونه که در قبل بیان کردم فوتبال مرکز وکلای قوه قضاییه در طول مدت تشکیل تیم تنها در مسابقات دوستانه شرکت نموده و تا کنون در هيچ تورنمنت رسمى داخلی و یا خارج از کشور شرکت ننموده است. لكن تمرينات تيم بصورت هفتگى و در طول سال دنبال مى گردد.
سایت حقوقیبه نظر شما ورزش و حرفه وكالت چه نقش مثبتی را مى توانند براى هم ايفا كنند و آيا امروزه اين ارتباط ملموس و قابل مشاهده است؟
پر واضح است که ورزش و حرفه وکالت تأثیر متقابل نسبت يكديگر دارند چرا که ورزش در جلوگیری از فرسایش روانی و برون ریزی هیجانات منفی ناشى از شرايط سخت وكالت موثر بوده و این دو در کنار یکدیگر قطعاً اثرات خوب و مثبتی را در روند کار و جامعه وکالت بر جاى مى گذارند بطورى كه اين تفاوت را مى توان در عملكرد و رفتار وكلاى ورزشكار از غير ورزشكار مشاهده کرد.

آيا روايتى را مى توانيد بيان كنيد كه بازى در تيم فوتبال كانون در زندگى شخصى و كارى تان اثر گذار بوده باشد؟
در این خصوص که قطعاً اثرات مثبت زیادی وجود داشته ولی بهترین آن را می توان آشنایی اتفاقی با یکی از همکاران که در جلسه رسیدگی در مقابل یکدیگر بودیم بعد از تشکیل تیم فوتبال و حضور ایشان در تیم باعث شد که با همکاری و تعامل پرونده ای که در حدود ٢ سال در پیچ و خم دادگاه ها بود به فرجام رسانده و طرفین دعوی را به سازش برسانیم.
سایت حقوقیچه عواملی می تواند ثبات و پایداری وکلا را در ورزش بیشتر کند و آنها را به ورزش سوق دهد.
حتماً هر رویدادی که در مسیر نهادینه شدن و سازماندهی قرار گیرد می تواند پایدار گردد لذا سازماندهی رویداد ها آنها را از هم گسیختگی دور نموده و قوام و و دوام خواهد بخشید ، در این خصوص ساز وکار های اداری و مالی رکن موثر خواهند بود.

آيا شکست ها و برد های فوتبال می تواند به مانند شکست و بردهای حرفه وکالت آموزنده باشد؟
آنچه به عنوان شکست در رویداد های فردی و اجتماعی مطرح است واقعیتی و حقیقتی دارد واقعیت آن به لحاظ سرخوردگی مقطعی هیجانات و احساسات، قطعاً تلخ است و حقیقت آن به لحاظ رشد و شناخت نکات مهم جهت حرکت غنى و نهایتاً پیشرفت در آن رویداد بسیار شیرین خواهد بود و از طرفی می توان گفت شکست پل موفقیت و تجربه است.
 
آيا ورزش در كانون متبوع شما نهادينه شده است و كمسيون ورزش فعال و كميته هاى فرعى تخصصى با بودجه مشخص در ساختار كانون وكلاى متبوع شما پيش بينى شده است؟
در پاسخ باید گفت بله و در اینجا جا دارد از رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه فارس جناب آقای مهرداد ریاحی و همچنین رئیس کمیسیون رفاهی و فرهنگی مرکز جناب آقای حسن عبدلیان پور کمال تشکر را داشته باشم كه با همکاری و مساعدت ایشان و همچنین هیئت مدیره، تیم فوتبال مرکز فارس را در رسیدن به اهداف و ادامه راه خود و نهادینه شدن آن یاری نموده اند و در خصوص قسمت دوم سوال باید عرض کنم مرکز تاکنون همکاری لازم را با تیم فوتبال داشته است.
منتشر شده در پنج شنبه, 24 آبان 1397 18:24

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش