text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

حواشی و شایعات قتل پر سر و صدای این روزهای پایتخت

سایت حقوقیدیده بان هشتم : قرار مصاحبه یک خبرنگار با میترا استاد، خیانت مقتول، زخمی شدن متهم، گم شدن تلفن همراه و سکته نجفی بعد از دستگیری از جمله شایعات و مواردی بود که در فضای مجازی به وفور به چشم می‌خورد؛ مواردی که برخی از آنها قویاً تکذیب شد.

 

 مریم عرب انصاری: همه چیز از یک خبر شروع شد؛ خبری که در ساعت ۱۳:۳۰ در روز هفتم خرداد بر روی خروجی خبرگزاری فارس جای گرفت. «همسر دوم نجفی به قتل رسید»؛ این خبر به سرعت در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفت. 

بعد از مخابره خبر، پیگیری خبرنگاران کلید خورد و هر لحظه در خروجی هر خبرگزاری خبرهایی مرتبط با قتل همسر دوم نجفی به چشم می‌خورد؛ در این بین اما اخبار ضد و نقیض نیز کم نبودند. از لحظه وقوع قتل تا دستگیری قاتل در ساعت ۱۹:۲۹ همان روز و حتی تا همین امروز، شایعات و اخبار ضد و نقیضی در این خصوص به چشم می‌خورد؛ اخباری و شایعاتی که پلیس و مراجع ذیربط تاکنون به برخی از آنها پاسخ داده‌اند.

* ورود پلیس به ادعای یک خبرنگار

توئیت خبرنگار یک سایت خبری مبنی بر قرار یک مصاحبه با میترا استاد در روز قتل یکی از مواردی بود که در فضای مجازی سر و صدا به پا کرد؛ بعد از آن بود که در فضای مجازی به این پرداخته شد که قاتل قرار بود چه افشاگری‌هایی انجام دهد که به ضرب گلوله کشته شده است؟ حواشی این توئیت و ادعای خبرنگار سایت خبری موضوعی بود که رئیس پلیس آگاهی پایتخت به آن پرداخت و گفت: پلیس با هماهنگی مقام قضایی به این مسئله ورود خواهد کرد و بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد. 


بحث خیانت مقتول در یادداشت به دست آمده از نجفی موضوع شبهه‌انگیز دیگری بود که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت آن را قویاً تکذیب کرد و گفت: در یادداشت به دست آمده از شهردار سابق، بحث‌هایی در رابطه با اختلافات خانوادگی و درخواست طلاق مطرح شده و به هیچ وجه اشاره‌ای بر خیانت میترا استاد عنوان نشده بود. * آیا خیانت مقتول انگیزه قتل بود؟

رئیس پلیس پایتخت نیز در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا خیانتی در کار بوده یا نه، اظهار داشت: آن چیزی که مطرح است مشکلات و اختلافات خانوادگی بود و ایشان - نجفی - گویا از این وضعیت خانوادگی و آزاد و اذیت‌هایی که می‌شده به ستوه آمده بود. 

* گوشی تلفن همراه مقتوله کجاست؟

گم شدن تلفن همراه مقتوله از دیگر موارد مطرح شده در این روزها بود؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در این خصوص اعلام کرد که تعدادی موبایل در بازرسی خانه دختر متهم پیدا شده که گفته می‌شود متعلق به نجفی است، ولی هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها برای چه کسی است؟

رئیس پلیس پایتخت نیز در خصوص کشف یک گوشی موبایل از وسایل نجفی گفت: در یکی از دو کیفی که نجفی بعد از قتل به راننده خود تحویل داد تنها یک گوشی موبایل وجود داشت. 


زخمی شدن نجفی در هنگام وقوع قتل مسأله دیگری بود که عنوان شد؛ برخی‌ها گفته بودند که یکی از تیرها در هنگام قتل کمانه کرده و به پای نجفی اصابت کرده است. * زخمی شدن نجفی هنگام قتل حقیقت دارد؟

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت این موضوع را تکذیب کرد و گفت:‌ نجفی هیچ مجروحیتی نداشت، اما لباسش خونی بود. 

* نجفی چرا بعد از قتل به قم رفت؟

رفتن نجفی به قم بعد از ارتکاب به قتل سوژه دیگری بود که برخی به آن پرداختند و این سؤالات را مطرح کردند که نجفی در قم با چه افرادی دیدار داشته است؟ 

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در نشست خبری اعلام کرد که نجفی بعد از انجام قتل به سر مزار پدرش در قم رفت و برگشت که دستگیر شد. 

* نجفی چه زمانی تصمیم به قتل گرفت؟

سردار رحیمی در خصوص تصمیم به قتل از سوی نجفی گفت: شب قبل از وقوع قتل درگیری شدیدی بین این دو فرد صورت می‌گیرد و گویا صبح ساعت ۹ نجفی این تصمیم را گرفته است. 

* نجفی در پلیس آگاهی سکته کرد؟

سکته قلبی نجفی بعد از دستگیری در مقر پلیس موضوع دیگری بود که شایعه‌پردازان به آن پرداختند که پلیس در همان ساعات اولیه این خبر را تکذیب کرد و گفت: خبری مبنی بر سکته قبلی محمدعلی نجفی و انتقال وی به بیمارستان صحت نداشته و وی در سلامت است. 

***

گفتنی است میترا استاد همسر دوم نجفی شهردار اسبق تهران روز هفتم خرداد به ضرب دو گلوله از سوی همسرش در حمام خانه به قتل رسید.

فارس

منتشر شده در شنبه, 11 خرداد 1398 15:56

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش