text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

تجمع 200 نفری پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال 97

سایت حقوقیدیده بان هشتم : بیش از 220 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال 97 در مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، بیش از 220 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال 97 در مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تجمع و نسبت به دستور ابطال آن، اعتراض کردند.

اعتراض این افراد به این دلیل است که یکی از شعب دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ موافقت کرده است.

در این رأی آمده که این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

متن قرار صادره به شرح زیر است: «شاکی با طرح شکایت به خواسته فوق بیان داشته است که سازمان ثبت اسناد در آزمون سال ۹۷ قبل و بعد از آزمون مرتکب تحلفاتی شده است که مفاد بندهای آگهی از جمله بند ۷ و ۴ تذکرات مهم و انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون و تغییر ظرفیت شهرها و اعلام ممنوعیت برای ثبت‌نام بعضی مشاغل و عدم اعلام شهرهای آزمون رعایت نشده و موارد حفاظتی عدم استاندارد سؤالات و عدم سؤالات فقه مربوط به اهل سنت و اقلیت دینی حین آزمون و تأخیر در اعلام نتیجه، اعلام اسامی برابر ظرفیت، عدم انتشار کارنامه، حذف پذیرفته‌شدگان مشاغل ماده ۱۵ دفاتر اسناد رسمی رعایت نشده است و تقاضای دستور موقت و توقف عملیات اجرایی را نموده است که با عنایت به مفاد شکایت و شکایت‌های متعدد مطروحه مشابه به شرح آتی اتخاذ تصمیم می‌کند.»

در نتیجه دیوان عدالت اداری نیز براساس مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور دستور موقت مبنی بر توقف اجرای تصمیمات و اقدامات داد و در نتیجه دستور موقت توقف عملیات ادامه روند استخدام از جمله مصاحبه و صدور حکم سردفتری پذیرفته‌شدگان صادر و اعلام شد.

البته گفته شد که این صدور دستور موقت تأثیری در اصل و ماهیت موضوع ندارد.

از طرف دیگر احمد تویسرکانی رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از برگزاری این آزمون و حاشیه های پیش آمده گفته بود که به موجب قانون در ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دفترخانه ایجاد می‌شود، حدود ده سال آزمون برگزار نشد چون در سال ۷۶-۷۷ بیشتر از میزان لازم جذب صورت گرفته بود و قرار شد امسال ۹۶۰ دفتر به دفاتر اضافه شود. در ابتدا شرکت معتبری که مجوز قانونی را داشته باشد و سابقه برگزاری آزمون نیز داشته باشد شناسایی شد و هزینه‌ها نیز بررسی شد. تمام پول متقاضیان به شرکت واریز شد.

 

تویسرکانی معتقد بود: طراحی سؤال و تکثیر آنها با حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بود و لو رفتن سؤالات اتهاماتی است که بدون شواهد زده شده است. حدود ۸۰ هزار نفر برای ۹۶۰ دفترخانه ثبت‌نام کردند و ما مکلف بودیم ۳۰ درصد افراد را از ایثارگران انتخاب کنیم که قریب ۳۰۰ نفر سهمیه ایثارگران شد و ۶۶۰ نفر از سایر افراد بود و ۵۵ هزار نفر در روز آزمون حضور داشتند.همچنین قرار بود ابتدا یک آزمون و سپس یک اختبار در مرحله دوم انجام شود، اما تصمیم گرفتیم نفرات بالاتر را دعوت کنیم و اگر پذیرفته نشدند، سایر رتبه‌ها را دعوت کنیم.

بنابراین به گفته این مقام مسئول، این آزمون از سالم‌ترین آزمون‌ها بوده و مدارک آن نیز موجود است و حرف و حدیث‌ها نارواست.

ذبیح‌الله خداییان ،رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به صراحت موضوع تخلف در این آزمون را رد کرد و می‌گوید: در جریان بررسی روند آزمون سردفتری ۹۷، با تخلفی که منجر به ابطال این آزمون شود، برخورد نکرده است.

وی با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به آزمون سردفتری اسناد رسمی می گوید: این آزمون قبل از ورود بنده به این سازمان برگزار و نتایج اعلام شده است. در هر حال یکسری افراد شکایاتی را مطرح کردند و در دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل و دیگر مراجع قانونی، پیگیر این اعتراض و شکایت خود بوده و هستند.

 

خدائیان تاکید می کند: این آزمون زیر نظر مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه برگزار شد و آن‌طور که شخصاً بررسی کردم، تخلفی که موجبات ابطال این آزمون را فراهم کند ندیدم.به هرحال افرادی در این زمینه شکایت کردند و  ما هم تابع نظر مراجع قضایی هستم اما چیزی که موجب تضییع حق کسی شده باشد، ندیدم.

وی همان موقع از آغاز آزمون اختبار پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۹۷ خبر داده بود که با رأی دیوان عدالت اداری اکنون متوقف شده و اعتراض جامعه پذیرفته شدگان در آزمون سردفتران را بدنبال داشته است.

معترضین معتقدند که تقلبی در این آزمون صورت نگرفته و ظرفیت پذیرش در آن بسیار محدود بوده است.

این افراد می گویند: هر حوزه ای یک یا دونفر را پذیرش می کرده و با این اوصاف پس از گذشت یک سال و نیم از برگزاری آزمون، حالا آمده و می گویند تقلب شده است و انجام مصاحبه ها را لغو کرده اند.

یکی از معترضان می گوید: ما همان هایی هستیم که رئیس سازمان ثبت از ما به عنوان نخبه یاد کرده و حالا دیوان عدالت می خواهد به دلیل اظهارنظر برخی هاآزمون را باطل کند.چرا حالا این کار را می کنند؛همان موقع می گفتند تا ما هم تکلیف خود را می دانستیم،ما آقازاده نیستیم و در یمان داوطلبان ما اهل سنت هم حضور داشته اند و اکنون آنها در میان تجمع کنندگان نیز حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، این تجمع که از ساعاتی پیش در مقابل سازمان ثبت اسناد آغاز شده همچنان ادامه دارد درحالی که هنوز هیچ یک از مسئولان پاسخ درستی به آنها نداده اند.

فارس

منتشر شده در شنبه, 26 مرداد 1398 12:17

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش