text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

۲۲ درصد زنان سوئیسی مورد "تجاوز جنسی" قرار می گیرند

سایت حقوقیدیده بان هشتم : سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از میزان قابل توجه آزار و اذیت‌های جنسی در کشور سوئیس خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم؛ یکی از معضلاتی که زنان کشور توسعه‌یافته‌ سوئیس را هدف قرار داده، آمار و میزان  قابل تامل آزار و اذیت علیه زنان این کشور است؛ بسیاری از زنان این کشور مورد سوءقصد و آزارهای جنسی قرار می‌گیرند. یکی از دلایلی که باعث اعتصاب و اعتراض زنان در 14 ژوئن 2019 در سوئیس شد، میزان آزار و اذیتی بود که توسط مردان بر علیه زنان انجام می‌شد. قانون سوئیس در مقابل بسیاری از این خشونت‌ها سکوت می‌کند!

به گزارش خبرگزاری "ایندیپندنت"،  یک مطالعه جدید نشان می‌دهد در سوئیس میزان تجاوز و خشونت جنسی به طرز حیرت‌انگیزی بالا است و این مسئله از نظر عادی در این کشور رواج دارد؛  براساس نظرسنجی سازمان عفو بین‌الملل ، در مصاحبه با 4هزار و 495 زن و دختر 16 ساله به بالا ، میزان قابل توجهی از زنان بر اثر خشونت‌های جنسی و عدم پشتیبانی قانون از آنها، زندگی خود را از دست می‌دهند. 

بر اساس نظرسنجی این سازمان ، 22درصد از زنان 16 سال به بالا در سوئیس در معرض خشونت‌های جنسی قرار گرفته اند و 59 درصد از آنان در معرض آزار و اذیت  به صورت لمس و تماس جسمی نزدیک هستند؛ این گزارش حاکی از آن است که از هر 5 زن مورد بررسی، یک نفر در معرض خشونت جنسی قرار می‌گیرد و 20 درصد از زنان مورد بررسی، مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ در طی 10 سال گذشته، سالانه به طور متوسط 25 نفر به دلیل خشونت‌های جنسی در سوئیس کشته می‌شوند؛ 75درصد قربانیان زن یا دختر هستند.

"مانون شیک" مدیرعامل عفو سوئیس، در این رابطه می‌گوید: «این نظر سنجی نه تنها میزان تجاوز جنسی و خشونت جنسی علیه زنان را نشان می دهد، بلکه میزان گزارشگری را نیز به طرز شگفت آور نشان می دهد.» 

"مانون شیک" با معیوب خواندن سیستم عدالت این کشور ادامه ‌می‌دهد: ننگ اجتماعی و عدم اعتماد به سیستم عدالت ، به این معنی است که زنان و دختران در گزارش حملات ناکام هستند و بسیاری از آنان هنگام مراجعه با شکست رو‌به‌رو می‌شوند؛ تنها 8 درصد از زنان مورد بررسی این حمله را به پلیس گزارش دادند.

براساس کنوانسیون استانبول ، که در سال 2017 توسط سوئیس تصویب شده ، تجاوز جنسی و سایر اقدامات غیرقابل اجتناب از سنخ جنسی باید به عنوان جرایم جنایی طبقه بندی شوند؛ با این حال ، قانون سوئیس هنوز تجاوز را بر اساس عدم رضایت تعیین نمی‌کند؛ در عوض، از تعاریفی استفاده می‌کند که مبتنی بر خشونت جسمی ، تهدید یا اجبار است. بسیاری از مردم کشور سوئیس به قانون منسوخ این کشور اعتراض دارند؛ آنان خواهان رسیدگی به اینگونه جرایم هستند. 

براساس نتایج یک نظرسنجی اتحادیه اروپا،  اکثر مردم ساکن در محدوده جغرافیایی این اتحادیه «آزادی پوشش» را باعث آزار جنسی می‌دانند؛ این نظرسنجی نشان می‌دهد به‌رغم تمام این تلاش‌های چند ده ساله، مردم ساکن در اتحادیه اروپا معتقدند که طبیعی است اگر زنی با لباس نامناسب در خیابان حضور پیدا کند، مورد تجاوز قرار گیرد؛ برخی از کارشناسان به این نکته اذعان می‌کنند که برهنگی، جامعه‌ی اروپایی را در معرض خطر آزار و اذیت‌های جنسی قرار داده است. 

سایت حقوقی

سایت حقوقی

منتشر شده در یکشنبه, 03 شهریور 1398 09:48

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش