text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

راه‌اندازی سامانه «تصمیم» باهدف غربالگری عوامل طلاق

سایت حقوقیدیده بان هشتم : معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: سامانه‌ای با نام سامانه تصمیم برای رصد عوامل طلاق باهدف غربالگری راه‌اندازی شده است.

محمدباقر الفت در رابطه با اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در کاهش طلاق اظهار کرد: سامانه‌ای با نام سامانه تصمیم برای رصد عوامل طلاق باهدف غربالگری راه‌اندازی شده است.
وی گفت: سامانه تصمیم در استان زنجان به‌عنوان پایلوت شروع به کارکرده است، نتایج حاصل از این سامانه جمع‌آوری و بررسی می‌شود. نتایجی که از سامانه تصمیم به‌دست‌آمده است بسیار مهم و اثرگذار بوده به‌طوری‌که با راه‌اندازی این سامانه در استان زنجان ۱۶ درصد طلاق در این استان‌ها کاهش پیداکرده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: ارجاع مستقیم خواهان و خوانده طلاق به دادگاه کمک چندانی به استمرار زندگی مشترک زوجین نمی‌کند ما تلاش می‌کنیم در سطوح مختلف برای خانواده‌های خواهان طلاق جلسات مشاوره برگزار کنیم تا آن‌ها را اختلافات آن‌ها را به صلح ختم کنیم.
الفت گفت: درنهایت خانواده‌های که تلاش برای ادامه زندگی مشترک آن‌ها نتیجه نمی‌دهد به دادگاه معرفی می‌شوند و سامانه تصمیم در این مسیر ما را کمک می‌کند. وی در خصوص تبلیغات برخی وکلا برای گرفتن طلاق یک‌روزه، تصریح کرد: ما امیدواریم اخلاق حرفه‌ای در بین وکلا رشد کند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بابیان اینکه جامعه وکالت کشور از حقوقدان‌های فرهیخته و مجربی تشکیل‌شده است، گفت: حضور وکلا در محاکم یک ضرورت است و از آن‌ها انتظار داریم اخلاق حرفه‌ای، بیشتر و بیشتر در بین وکلا گسترش پیدا کند.
الفت گفت: وکلا باید کاری کنند که بین طرفین دعواهای خانوادگی صلح ایجاد کنند و نباید حضور وکلا در پرونده‌های خانواده محلی برای درآمدزایی وکلا و راهی برای ظلم یکی زوجین شود. وی گفت: علم و دانش وکلا باید در جهت صلح و سازش و کشف حقیقت استفاده شود و حضور وکلا در دادگاه‌های خانواده می‌تواند حقوق زنان و مردان و فرزندان مشترک آن‌ها را حفظ کند و دادگاه را به سمت برقراری عدالت سوق دهد. الفت تاکید کرد: حسن نیت بین تمام وکلا وجود دارد، اما عده معدودی از وکلا هستند که از این خصوصیت بری هستند که مراجع رسیدگی به امور وکلا باید به این تخلفات ورود پیدا کند.
حمایت
منتشر شده در دوشنبه, 04 شهریور 1398 10:06

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش