text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

هشدار نسبت به کلاهبرداری از مشمولان سربازی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس سازمان وظیفه عمومی نسبت به کلاهبرداری از مشمولان خدمت سربازی با وعده معافیت و کسر خدمت و ... هشدار داد.

سردار تقی مهری ، درباره جعل کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی اظهارکرد: خوشبختانه با توجه به هوشمند شدن کارت‌های پایان خدمت و معافیت سربازی مواردی نظیر جعل این کارت‌ها نیز به حداقل رسیده است و ما امسال تنها چند مورد معدود داشتیم که برخی از آن‌ها نیز مربوط به کارت‌های قدیمی بود چراکه جعل کارت‌های هوشمند ممکن نیست و افرادی که دارای کارت جعلی باشند به‌راحتی قابل شناسایی هستند.

وی با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا حتما با مواردی نظیر جعل کارت‌های سربازی برخورد خواهد کرد، گفت: مساله‌ای که مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌های آنان باید مورد توجه قرار دهند، کلاهبرداری از آنان به بهانه های این‌چنینی است. پرونده‌ها و گزارش‌هایی داشتیم که افراد سودجو و کلاهبردار با وعده کسرخدمت یا دریافت کارت پایان خدمت و معافیت‌های مختلف مبالغی را از مشمولان خدمت سربازی و خانواده‌هایشان دریافت کرده و در نهایت یا کاری نکرده و متواری شده اند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: مواردی هم بوده که کلاهبرداران اقدام به ارائه کارت جعلی به متقاضیان کرده اند اما با توجه به اینکه اطلاعات تمام مشمولان سربازی و وضعیت خدمتی آنان در سامانه وظیفه عمومی به ثبت می رسد، به‌راحتی می توان تشخیص داد که کارت این افراد جعلی است و آنان باید به سربازی اعزام شوند و حتی ممکن است به دلیل جرم جعل با آنان برخورد قضایی شود.

مهری در پایان با تاکید بر اینکه مرجع ارائه خدمات به مشمولان خدمت سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا است،اظهارکرد: مشمولان و خانواده‌هایشان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به افراد سودجو که ادعاهایی نظیر دریافت معافیت سربازی، کسر خدمت و ... دارند، اعتماد نکنند و این موارد را به پلیس گزارش دهند.

ایسنا

منتشر شده در شنبه, 16 شهریور 1398 09:28

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش