text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

خبر خوش عدلیه در پرتو مبارزه بی امان با فساد 30/000/000/000/000تومان به بیت‌المال باز گشت

سایت حقوقیدیده بان هشتم : دستگاه قضایی در دوره تحول ، عزم خود را جزم کرده است تا در مسیر عدلیه ای مردمی، انقلابی و ضد فساد در تراز انقلاب اسلامی گام بردارد و از قضا این تحول آفرینی با گام دوم انقلاب مقارن شده است. اقدامات متعدد قوه قضاییه در 6 ماه گذشته موجب افزایش اعتماد مردم شده و همه از مبارزه بدون تبعیض با فساد خوشحال هستند مگر مفسدین و یقه سفیدها و کانون های آلوده به ثروت های نامشروع که صدایشان درآمده است. یکی از اقدامات قوه قضاییه این بوده است که علاوه بر مجازات های سنگین مفسدان و تروریست های اقتصادی، اموالی که به اختلاس رفته را به بیت المال بازگردانده یا دست اندازی هایی که زمین خواران علیه اراضی ملی کرده اند را بازپس گرفته است. در این زمینه اخیرا سخنگوی قوه قضاییه مستند به احکام و آرای قضایی به جزییاتی اشاره کرد که شاید در شلوغی اخبار و حوادث و اتفاقات پرحاشیه کمتر بدان توجه شد و آن بازگشت حدود 30هزار میلیارد تومان اموال و ارزش اراضی به غارت رفته ای بوده که اکنون به بیت المال و خزانه کشور برگشته است. 

غلامحسین اسماعیلی؛ سخنگوی قوه‌قضاییه در دهمین نشست خبری خود در رابطه با این اقدامات مثبت قوه‌قضاییه در اجرای احکام و بازگشت اموال به یغما رفته به خزانه کشور، دولت، بانک‌ها شهرداری‌ها و موسسات خیریه سخن گفت. وی تصریح کرد: اولین رقم اعلامی که بدون صدور حکم قضایی و با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و واحد‌های ذی‌ربط در حوزه قرار مالیاتی صورت گرفته، ۴۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۵۱ ریال است که تنها در ۵ ماهه نخست امسال این میزان مالیاتی که پرداخت نمی‌شد وصول و به خزانه دولت واریز شد.

 بازگشت بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به صندوق بیت‌المال 
سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با پیگیری قوه‌قضاییه به صندوق بیت‌المال برگشت. این در حالی است که در سال ۹۷ یک‌هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی وصول شده بود. بنابراین در این ۵ ماه نسبت به سال گذشته توانسته‌ایم شناسایی فرار مالیاتی را ۴ برابر افزایش دهیم که بخشی که در معرض وصول است، ارقام بسیار درشت‌تری است. 

وی تاکید کرد: در حوزه بازگشت اراضی به بخش‌های مختلف، نهاد‌های متولی زمین و مسکن (منابع طبیعی، راه و شهرسازی، شهرداری، محیط زیست، اوقاف و...) موفق شدیم در سال ۹۸ مساحتی بالغ بر ۱۷۸ هزار هکتار از اراضی تصرف‌شده توسط زمین‌خواران را در مورد ۲۰ استان به سازمان‌های متولی زمین و مسکن اعاده کنیم که رقم تقریبی آن بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد برآورد می‌شود. گزارش ۱۰ استان دیگر هنوز واصل نشده است.
اسماعیلی گفت: در استان تهران نیز از ابتدای سال تاکنون بالغ بر یک‌هزار هکتار از اراضی تصرف‌شده توسط زمین‌خواران و سودجویان را به نهاد‌های متولی زمین و مسکن اعاده کردیم که ارزش تقریبی آن بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال بوده است. برگشت اراضی اغلب در پرونده حوزه انفال و پرونده‌های حوزه قضایی انجام شده است.
سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد برخی پرونده‌هایی که آرای آن مربوط به قبل است، اما فرآیند اجرای آن ادامه دارد، گفت: در پرونده امیرمنصور آریا تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی واصل کردیم و یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رد مال به بانک‌ها را انجام دادیم همچنین یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اموال داخل کشور بابک زنجانی تحویل وزارت نفت شده است.

 ۶۸۸ میلیارد تومان در پرونده قربانعلی فرخ‌زاد و ماشین‌سازی تبریز واصل شد
 وی در مورد پرونده قربانعلی فرخ‌زاد که اخیراً در دادگاه محاکمه شد گفت: در این پرونده تنها یک اقدام ما، بازگشت ماشین‌سازی تبریز به دولت و سازمان خصوصی‌سازی بوده که ارزش واگذاری و قیمت کارشناسی که آنها برآورد کردند ۶۸۸ میلیارد تومان بوده است که با پیگیری صورت‌گرفته این واگذاری ابطال و به بیت‌المال اعاده شد.

اسماعیلی در مورد برخی پرونده‌های بانکی که در مرحله دادسرا قرار دارد نیز بیان کرد: در ماه گذشته در ارتباط با پرونده بانک ایران زمین و سینا ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال متهم پرونده را که هنوز به دادگاه نرفته است، به این دو بانک برگرداندیم و پیش‌بینی می‌شود در مورد مطالباتی که بانک‌هایی همچون اقتصاد نوین دارد ظرف یکی دو ماه آینده بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به این بانک‌ها برگردانیم.

 ۸۰۰ میلیارد تومان از اموال آستان قدس به این نهاد برگشت
وی افزود: در پرونده مربوط به آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی مشهد، فردی از مدیران سابق بیمارستان رضوی مشهد بیش از ۵۰ پلاک از اراضی و آپارتمان‌ها را به نفع خودش تصرف کرده بود که به نام آستان قدس برگشت داده شد. ارزش اموال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است که از متهم پرونده که محکوم شده و در حال تحمل حبس است شناسایی شد و در یکی دو ماه گذشته به نام آستان قدس رضوی برگشت.


 بازگشت بیش از سه هزار میلیارد از بدهی‌های بانکی
سخنگوی قوه‌قضاییه عنوان کرد: در یک پرونده بدهی بانکی بدون اینکه پرونده به دادگاه برود تا امروز، بیش از سه هزار میلیارد تومان از اموال یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی را به بانک‌های کشور برگرداندیم.

حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 01 مهر 1398 09:44

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش