text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد دستگیری ۳۴ زمین‌خوار و رفع تصرف از ۳۹۳ هکتار

سایت حقوقیدیده بان هشتم : فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از دستگیری ۳۴ زمین‌خوار طی ۶ ماه اخیر و عضویت فرماندهان یگان ها در استان های کشور در شورای حفظ حقوق بیت المال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد خردمند با تشریح عملکرد شش ماهه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طی شش ماه اول سال جاری، حدود ۲۰۰۰ گزارش مردمی دریافت شده که ۱۴۸۷ مورد آن مربوط به تعرض بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵۳۹ مورد مربوط به سال های قبل نیز امسال رفع تصرف شده، ادامه داد: مساحت این میزان رفع تصرف ۷۴۶ هکتار و ارزش مالی آن ۱۶۷۶ میلیارد تومان عنوان شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: روز گذشته -هفتم مهر- با اجرای حکم قضائی در شهرستان بستک استان هرمزگان زمینی به مساحت دو هکتار به ارزش تقریبی چهار میلیارد تومان رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در حوزه رفع تصرف حدود ۸۰۰ مورد ابلاغ قضائی داشته ایم که در این راستا ۳۴ نفر زمین خوار دستگیر و تحویل مقامات قضائی و ۵۲۹ مورد تشکیل پرونده شده است.

سرهنگ خردمند تصریح کرد: طی این شش ماه، ۱۴۴ مورد خلع ید، ۱۸۰ مورد قلع و قمع، ۳۴ مورد تخلیه منزل و مغازه با حکم قضائی انجام شده که مساحت آنها ۳۹۳ هکتار (رفع تصرف) و ارزش مالی آن، ۲۵۳۷ میلیارد تومان عنوان شده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای احکام نیز از سوی نیروی انتظامی ۲۷۰۰ نفر نیرو به ما کمک کرده اند.

رونمایی از کارت ضابط خاص

سرهنگ خردمند از رونمایی از کارت ضابط خاص برای پرسنل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: از سال ۹۴ یگان های حفاظت تشکیل شده اما تا به امروز فاقد کارت ضابط بوده اند که با پیگیری و رایزنی با دستگاه قضاء برای اولین بار کارت ضابط خاص همزمان با هفته ناجا در سازمان ملی زمین و مسکن رونمایی می شود.

وی همچنین گفت: معاون قضائی دادستان کل کشور به دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور طی نامه ای ابلاغ کرده که به منظور هم افزایی و تعامل مطلوب در رفع تصرف از اراضی با سازمان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همکاری های لازم صورت بگیرد.

سرهنگ خردمند همچنین از عضویت فرماندهان یگان ها در استان های کشور در شورای حفظ حقوق بیت المال خبر داد.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین ازشماره تماس چهار رقمی ۱۶۵۶ یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در راستای مبارزه با زمین خواری در هفته نیروی انتظامی خبر داد.

ایسنا

منتشر شده در دوشنبه, 08 مهر 1398 09:41

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش