text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

رییس قوه‌قضاییه در مجمع عالی فرماندهان سپاه: دست مفسدان را از بازو قطع خواهیم کرد

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه امروز فضای کشور، یکپارچه فضای مقاومت است، نه مذاکره، اسقاط پهپاد آمریکایی توسط دلاوران سپاه را اثبات شعار «ما می‌توانیم» و موجب استیصال دشمنان دانست.

به گزارش روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع فرماندهان، سرداران و افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ستاد مشترک سپاه، نهضت حسینی را جلوه‌ای زیبا از دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی با تکیه‌بر صبر، توکل، عدالت، رشادت، ایثار، جهاد، دگرخواهی در پرتو خداخواهی و اندیشه نجات انسان دانست و تصریح کرد: عاشورا یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده قوی است که از ابتدا تا انتها عقلانیت و تدبیر در آن جریان دارد.
رییس قوه‌قضاییه، اربعین را پرچمی برای انتقال پیام عاشورا به عصرها و نسل‌ها و همچنین تلاشی برای مقابله با فساد و انحراف در دین و مقابله با ظلم دانست و افزود: هیچ زمان، مکان و شخصی در عالم قدسیت نمی‌یابد، مگر در پرتو اتصال به ذات حضرت قدوس. بر همین اساس، اگر نظام ما، بسیج، سپاه، نیروهای مسلح و ... ارتباط معنوی و عملی با آموزه‌های دین نداشتند، قدسیت نمی‌یافتند. آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه در رأس نظام مقدس ما جایگاهی به‌عنوان ولایت‌فقیه قرار دارد که همان ولایت رسول‌الله (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) است، تاکید کرد: قدسیت نظام در پرتو یک رابطه ساختاری و ولایی در تمام سطوح نظام است که ولایت در آن جاری و ساری است. از سوی دیگر، هر دستور، حکم و قانونی که مطابق با قانون شریعت و دین نباشد، در این نظام از درجه اعتبار ساقط است و هیچ تصمیمی در مجموعه نظام برخلاف آموزه‌های دینی اعتبار ندارد. سومین جلوه قداست نظام آن است که هر قاضی، مقنن و مجری در این نظام باید قدسی عمل کند و حرکتش جلوه قدسیت داشته باشد وگرنه ارتباط ارگانیک با کل مجموعه ندارد.
رییس قوه‌قضاییه، رمز بقای خون شهیدان را در اتصال به ثارالله دانست و اظهار کرد: این خون‌ها از بین رفتنی نیست و امکان ندارد که آثار آن ضایع شود، زیرا خداوند آن‌ها را تضمین کرده است. شهدای ما از جامعه جهل زدایی کردند و در منطقه موجب بیداری شدند. این خون‌ها، بیداری و مقاومت ایجاد می‌کند و چهره کریه جاهلیت مدرن را برملا می‌سازد. آیت‌الله رئیسی در تبیین ابعاد مختلف جاهلیت مدرن تصریح کرد: جاهلیت مدرن همان جاهلیت قدیم است با این تفاوت که «ایسم» دارد، مجهز به علم و فناوری است و از حمایت قدرت‌های بزرگ به مدد امپراطوری رسانه‌ای بهره‌مند‌است؛ اما با خون شهیدان، رزم رزمندگان و هوشیاری همگان، این جاهلیت از بین رفتنی است.

   امروز خواست مردم اجرای عدالت است
رییس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه قدسیت نظام ایجاب می‌کند که عدالت در تمام شئون اجرا شود، خاطرنشان کرد: باید مردم احساس عدالت کنند. بر این اساس، قانون، قضا و اجرا باید عادلانه باشد و ارتباطات باید بر اساس عدالت شکل بگیرد. امروز خواست مردم، دین، امامین انقلاب و همه دلدادگان به نظام، اجرای عدالت است و این امر یک امر آرمانی یا دست نایافتنی نیست بلکه امری شدنی است که اگر شدنی نبود، مطمئن باشید به ما تکلیف نمی‌شد.

   سپاه پوشالی بودن قدرت دشمن را به رخ کشید
آیت‌الله رئیسی خطاب به فرماندهان، افسران و سرداران حاضر در جلسه گفت: شکست دادن دشمنان در مقاطع مختلف مگر کار ساده‌ای بود؟ پیروزی ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس مگر آسان بود؟ وقتی داعش سربلند کرد، برخی آن را نشناختند و برخی به‌اشتباه قلم زدند اما مقتدای بصیرت آفرین ما فرمودند جنس این حرکت، صهیونیستی و آمریکایی است و شما عزیزان با یک مقاومت قهرمانانه، رشادت و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها، دشمن را پشیمان کردید. به تعبیر مقتدای ما، دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم. رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه این مقاومت برای بسیاری قابل‌درک نبود اما آنچه جلوی چشم جهان شکل گرفت، ایستادگی، حرکت و کنشگری فعال جبهه مقاومت بود، یادآور شد: باآن‌همه ادعای قدرت نظامی در خلیج‌فارس از سوی دشمن، اقتدار، مقاومت، ایستادگی و ابتکار عمل شما توانست پهپاد آمریکایی را سرنگون کند و پوشالی بودن قدرت دشمن را به رخ بکشد. لذا حرکت انقلابی سپاه در اسقاط پهپاد آمریکایی، اثبات شعار «ما می‌توانیم» بود.

حرکت پرخروش سپاه، دشمن را مستأصل کرده است
آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه حرکت پرخروش سپاه، دشمن را مستأصل کرده است و از جلوه‌های این استیصال، قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی بود، تصریح کرد: همان‌گونه که شما نگذاشتید دست متجاوزان به آب، خاک و هوای این مملکت برسد، ان‌شاءالله در حوزه مبارزه با فساد نیز ما نه‌تنها انگشت مفسدان که دست آنان را از بازو قطع خواهیم کرد.
رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: پرچم مبارزه با فساد به دست مقام معظم رهبری است و ما همگی سربازان ایشان هستیم. بدانید که ریشه این انقلاب و نظام با خون شهیدان آبیاری می‌شود و خداوند از این خون‌ها نمی‌گذرد. ما به این وضعیت خاتمه خواهیم داد و آن را با کمک خدا، حمایت مردم و دعای مقام معظم رهبری امری شدنی می‌دانیم.

   فضای امروز کشور فضای مقاومت است نه مذاکره
آیت‌الله رئیسی بابیان اینک فضای امروز کشور کاملاً فضای مقاومت است، نه فضای مذاکره یا تسلیم، فضای مبارزه با فساد را نیز غالب دانست و اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که اعلام فساد، اعتمادآفرین نیست بلکه مبارزه با فساد موجب اعتماد می‌شود. امروز برنامه و راهبرد ما آن است که در مبارزه با فساد، کار را با جدیت و با کمک قضات شریف، دنبال کنیم و مردم را هم در جریان قرار دهیم. همچنین باید ساختارهای فسادزا به‌گونه‌ای اصلاح شود که ما شاهد پرونده‌های جدید نباشیم. امیدواریم در این عرصه، مردم هر چه بیشتر احساس عدالت کنند و با استمداد از روح بلند شهیدان می‌خواهیم که در این مسیر، موفق باشیم.

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 09 مهر 1398 12:18

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش