text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت ملموس است 
رییس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: نظریه صحیح پزشکی قانونی تأثیر بسیار زیادی در تشخیص حق از باطل دارد.
محمدرضا مترقب در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، گفت: اهمیت کار پزشکی قانونی و نقش آن در تحقق عدالت بسیار ملموس است و قضات در بسیاری از پرونده‌ها بر اساس نظریات پزشکی قانونی می‌توانند نسبت به احقاق حق مظلومین از مجرمین اقدام و رأی عادلانه صادر کنند.رییس‌کل دادگستری استان جایگاه و اهمیت کار پزشکی قانونی را در دستگاه قضایی بسیار بااهمیت توصیف کرد و تاکید کرد: صدور گواهی‌های پزشکی قانونی صحیح منجر به تضمین و تأمین حقوق مردم خواهد شد.
مترقب خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم ارائه خدمات پزشکی قانونی در کشور هنوز جایگاه این نهاد به‌روشنی موردتوجه مدیران کشوری و نمایندگان مجلس قرار نگرفته و به لحاظ کمبود اعتبارات در این بخش، پزشکان این مجموعه حقوق و مزایای پایینی دارند و امیدواریم با توجه ویژه به این نهاد مشکلات مردم در شهرستان‌های مختلف حل شود.

     پایین‌ترین نرخ جرایم باندی و سازمان‌یافته در بیجار
همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به اینکه این شهرستان جز اولین شهرهای کشور است که دستگاه عدلیه در آن مستقرشده است، گفت: بیجار در مسیر ترانزیت و قاچاق کالاهای ممنوعه است و ضروری است تا دادستان جدید در این خصوص برنامه‌های پیشگیرانه و تدافعی داشته باشند.
محمد جباری در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان بیجار، گفت: اجرا، تحقق و بسط عدالت خطیرترین وظیفه دستگاه قضایی است و یاری‌رساندن به مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم اساس کار این دستگاه است.
دادستان مرکز استان کردستان گفت: کشف جرم، تعقیب و جلب متهم و احقاق حق و اجرای عدالت و سپردن افراد خاطی به محاکم ازجمله وظایف دادستان است تا بتوان عدالت گریزان را مجازات کرد. وی: فرهنگ غنی مردمان بیجار و همگرایی مدیران دستگاه‌های مختلف سبب شده است که شهرستان بیجار در انتهای جدول جرایم باندی و خشن در استان باشد.
جباری با تأکید بر اینکه بالا بودن نرخ اختلافات خانوادگی از مسائل و مشکلات حوزه قضایی شهرستان بیجار است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام در برخورد و مواجهه با عنصر خانواده برنامه‌ریزی دقیقی دارند ما نیز باید در نقطه مقابل با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کمک آحاد جامعه و مردم و توجه بیش‌ازپیش از منظر قضایی به نهاد خانواده و اتخاذ سیاست‌های تدافعی نرخ اختلافات را کاهش دهیم.

کشف و توقیف ۱۷۶ میلیارد ریال وجوه نقد از مجرمان مواد مخدر کرمان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، گفت: ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان با رصد اطلاعاتی موفق شدند یک‌صد و هفتادوشش میلیارد ریال از وجوه حاصله از جرایم سازمان‌یافته و موادمخدر را که از بستر فضای مجازی جهت جابجایی و انتقال وجوه استفاده می‌کردند را شناسایی و توقیف کنند.
دادخدا سالاری، بیان کرد: درمجموع ۲۷ سوژه مهم که قصد انتقال وجوه را به خارج از کشور داشتند شناسایی و مورد ضربه قرارگرفته‌اند و از انتقال این وجوه به خارج از کشور جلوگیری به عمل آمد.
وی گفت: این قاچاقچیان به‌صورت پیچیده و حرفه‌ای مشغول اعمال مجرمانه بوده و از حساب‌های سفید و اشخاص غیر، جهت جابه‌جایی و انتقال وجوه حاصله از جرم استفاده نموده و تقریباً قریب به‌اتفاق این مجرمان غیربومی استان کرمان و ساکن غرب و شرق و مرکز کشور هستند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی اداره کل اطلاعات این افراد از طریق فضای مجازی مورد ردیابی قرار گرفتند و به اقدامات مجرمانه آنان خاتمه داده‌شده است. سالاری در ادامه گفت: در جهت ضربه بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر و جرایم سازمان‌یافته ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان با رصد اطلاعاتی موفق شدند با اطلاعات جمع‌آوری‌شده، یک‌صد و هفتادوشش میلیارد ریال از وجوه حاصله از جرایم سازمان‌یافته و موادمخدر را که از بستر فضای مجازی جهت جابجایی و انتقال وجوه استفاده می‌کردند را شناسایی و ردیابی و با دستورات قضایی نسبت به توقیف این وجوه اقدام کنند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن تشکر از اقدامات خوب و مؤثر سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اداره کل اطلاعات درزمینه ضربه به بنیان‌های اقتصادی جرایم سازمان‌یافته و موادمخدر تصریح کرد: خوشبختانه با کار جهادی و انقلابی شاهد افزایش ۱۸ درصدی کشف وجوهات حاصله از ارتکاب جرایم سازمان‌یافته در این حوزه به نسبت سال قبل هستیم.

   کاهش میزان اختلافات در پلاک‌های ثبتی 
همچنین مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به نقش فناوری‌های نوین درزمینه افزایش میزان دقت درزمینه صدور اسناد مالکیت تک‌برگ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با استفاده از سامانه شمیم نقاط نقشه‌های ثبتی با خطای کمتر از ۳ سانتی‌متر تهیه و برداشت و اسناد مالکیت کاداستری بر اساس این نقشه‌ها صادر می‌شوند که این امر باعث کاهش میزان اختلافات در پلاک‌های ثبتی می‌شود.
رضا طالبی زاده، در گردهمایی مشترک مدیران کل و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ادارات ثبت استان که به‌منظور بررسی مسائل و هماهنگی بیشتر پیرامون تثبیت اراضی ملی شمال استان برگزار شد، گفت: اولویت کاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با استفاده سامانه‌های مکانیزه است و در این راستا تثبیت مالکیت اراضی دولتی و تعیین حدود مستثنیات مردم در اولویت کاری ادارات ثبت استان قرار دارد. وی به بحث کمبود نیروی انسانی متخصص خصوصاً نقشه‌بردار در ادارات ثبت اشاره و بیان کرد: کمبود نیرو باعث اختلال در سرعت خدمت‌رسانی به مردم و ارباب‌رجوع شده است و سعی مدیران و مسئولین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بر آن بوده که با استفاده از فناوری‌های نوین کمبود نیروی انسانی را به‌نوعی جبران کند.
وی در ادامه بابیان اینکه تثبیت بیش از ۷۶ درصد اراضی ملی استان دستاوردهای مهمی را درزمینه پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حفظ حقوق دولتی به دنبال داشته است خاطرنشان کرد: با بررسی مشکلات موجود در خصوص باقیمانده اراضی ملی تثبیت نشده، برنامه عملیاتی برای شش‌ماهه دوم سال جاری تدوین‌شده که در این گردهمایی به‌تمامی روسای واحدهای ثبتی و ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ابلاغ می‌شود.
طالبی زاده با اشاره به اینکه تمامی دستاوردهای کسب‌شده درزمینه صدور سند برای اراضی ملی و دولتی ماحصل تعامل این اداره کل با ادارات متولی امر زمین و مسکن است، بیان داشت: روسای ادارات ثبت اسناد و املاک با حفظ تعامل خود با مسئولین شهرستانی خصوصاً ادارات منابع طبیعی می‌توانند باعث تسریع و تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم و نیز حفظ حقوق بیت‌المال شوند.

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 09 مهر 1398 12:36

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش