text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

رییس قوه قضاییه با تاکید بر کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری مطرح کرد ضرورت رونق صلح و سازش در کلانتری‌ها

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رئیس قوه قضاییه دستور تشکیل کارگروهی به ریاست دادستان کل کشور و با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مرکز شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی را صادر کرد تا کلانتری های سراسر کشور، وجهه ای حقوقی تر بیابند و در جهت برقراری صلح و سازش به شکلی فعال عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: رویداد عظیم اربعین و راهپیمایی دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از سراسر عالم در طوف وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع)، یک جبهه مقاومت بین المللی اسلامی را شکل می دهد که این رویداد عظیم، جلوه انسان سازی و یادگیری سبک زندگی از محضر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و برای همه زائران و دلدادگان به اهل بیت (ع) شکل گیری مدنیت حسینی را نوید می دهد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این تمدن حقیقتا در مقابل تمدنهای مدعی در عالم امروز می تواند زندگی انسان معاصر را متحول و به طرف معنویت، عدالت، اخلاق و توجه به خدا سوق دهد، به بروز برخی فتنه ها در ایام اخیر اشاره کرد و افزود: فتنه هایی در عراق شکل گرفت تا رویداد عظیم اربعین را کمرنگ و کم رونق کنند. سال گذشته خواستند فتنه ای در مشهد با محوریت دعوای ایرانی - عراقی راه بیندازند که هدفشان محقق نشد. امسال نیز در عراق، یک فتنه آمریکایی - سعودی شکل دادند تا جریان اربعین را تحت الشعاع قرار دهند.

   تقدیر از میزبانی عراقی ها
آیت الله رئیسی با ابراز خرسندی از هوشیاری ملت و دولت عراق برای به حاشیه راندن این فتنه و بر ملا شدن خطوط این جریان، بر لزوم استمرار هوشیاری در این زمینه تاکید کرد و گفت: همگان باید تلاش کنیم که رویداد عظیم اربعین به نحو احسن شکل گیرد. لازم است پیشاپیش از موکب داران، میزبانان از دولت و ملت عراق و همچنین مرجعیت هوشیار در این کشور تقدیر کنم و از مسئولان مربوطه در ایران نیز بویژه نیروهای نظامی و انتظامی که در مرزها به برقراری نظم و آرامش مشغولند، باید قدردانی کرد. از همه می خواهم که تلاش هایمان به گونه ای باشد که خاطره ای شیرین از این اربعین در دل و جان مردم باقی بماند.

    امنیت و آرامش محصول ارتباط ناجا با دستگاه قضا
رئیس قوه قضاییه در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از نیروهای پلیس در سراسر کشور، هزاران شهید نیروی انتظامی را گواه صادقی بر دفاع از امنیت و حقوق مردم دانست و اظهار کرد: قوه قضاییه با هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی ارتباط ندارد و محصول این ارتباط می تواند امنیت و آرامش برای مردم باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کلانتری ها در خط مقدم ارتباط با مردم هستند، بر ضرورت حقوقی تر شدن و روزآمدی بیشتر کلانتری ها در جهت کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری تاکید کرد و ادامه داد: تاکید ما این است که کلانتری ها به مسائل حقوقی آشناتر شوند و بویژه در حوزه صلح و سازش فعالیت بیشتری داشته باشند. بر همین مبنا لازم است کارگروهی به ریاست دادستان کل کشور و با حضور معاونت پیشگیری از جرم، مرکز شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی در جهت رونق صلح و سازش در کلانتری ها و هر چه حقوقی تر شدن این مراکز، تشکیل شود.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض حقوق کودکان از سوی اروپا و آمریکا خاطرنشان کرد: طبق گزارش های رسمی از اروپا و آمریکا، نه تنها این کشورها در فلسطین، لبنان، افغانستان، یمن و هر جای دیگری که پا گذاشته اند حقوق میلیون ها کودک را تضییع کرده اند بلکه در سرزمین های خودشان نیز حقوق کودکان مورد تعرض قرار می گیرد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: ما به عنوان نظام اسلامی براساس دین و قانون اساسی خود، مدعی اروپا و آمریکا در زمینه نقض حقوق کودکان هستیم و امیدواریم با ابتناء به آموزه های دین، به حقوق کودکان در عرصه نظر و عمل توجه بیشتری شود.

   ساماندهی ارتباطات و مطالبات مردمی
 براساس این گزارش، ساماندهی ارتباطات و مطالبات مردمی در دستور کار جلسه روز گذشته شورای عالی قوه قضاییه بود که مدیرکل دبیرخانه قوه قضاییه و رئیس مرکز ارتباطات مردمی به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

همچنين رئيس قوه قضاييه تأکید نمود: باید به اقبالی که در این ایام به قوه قضاییه شده پاسخ مثبت نشان داده شود.
در ادامه در اين جلسه مواردي به تصويب رسيد كه در ذيل به آنها اشاره مي شود:
اولاً: در موضوع اعمال ماده477 هیئتی با مسئولیت معاون اول و عضویت معاونت قضایی، رئیس دیوانعالی کشور، دادستان کل کشور و معاونان ذیربط آنها سازوکار حقوقی مشخصی را برای نحوه پذیرش و بررسی پرونده‌های مشمول ماده477 تهیه و تدوین نمایند، به گونه‌ای که هم فرآیند کاملاً مشخص باشد و دیدگاهها و نظرات قضات ذیربط نيز به یکدیگر نزدیک و در چارچوب 
قرار گیرد.
ثانیاً: معاونت حقوقی قوه قضاييه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای متمرکز شدن نظام معاملات کشور در اسناد ثبتی و حذف اسناد عادی از چرخه معاملات ملکی برنامه ریزی و در صورت نیاز به قانون، نسبت به تهیه لایحه و ارسال آن به مجلس اقدام نمایند.
ثالثاً: معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاونت فرهنگی قوه قضاییه راهکارهای خود را برای کاهش ورودی و نیز کاهش گلایه‌مندی برخی افراد از رفتار پرسنل قوه قضاييه تهیه و ارائه نمایند.
رابعاً: ارتباطات مردمی قوه قضاییه در ستاد و استانها توسعه کمی و کیفی پیدا کند.
همچنین در این جلسه نرم افزار بانک ایده‌ها در سامانه خدمات قضایی به منظور بهره‌گیری از ایده‌های نوین و تحولی در قوه قضاییه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ریاست محترم قوه قضاییه از اهتمام و تلاشهای جدی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان که در ماههای اول مسئولیت خویش تحول چشمگیری در استان ایجاد و در جهت اجرایی شدن مصوبات سفر اخير به آن استان نیز اقدامات مؤثری انجام داده‌اند تقدیر نمودند.

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 16 مهر 1398 10:02

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش