text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

بخشنامه تفویض اختیار به روسای کل دادگستری‌ها برای عضویت نمایندگان قضایی در نهادهای شبه قضایی

سایت حقوقیدیده بان هشتم: بخشنامه تفویض اختیار به روسای کل دادگستری استان‌های سراسر کشور مبنی بر صدور ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در کلیه نهادهای شبه قضایی سطح استان از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

 به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، بخشنامه تفویض اختیار به روسای کل دادگستری استان‌های سراسر کشور مبنی بر صدور ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در کلیه نهادهای شبه قضایی سطح استان از سوی آیت‌الله رییسی، رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

متن بخشنامه به شرح ذیل است:

روسای کل دادگستری استان‎های سراسر کشور

به منظور تسریع در صدور ابلاغ عضویت نمایندگان قوه قضاییه در کلیه نهادهای شبه قضایی از جمله کمیسیون‌ها، هیأت‌ها، شوراها و دادگاه‌های انتظامی که در اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و با تصویب نامه هیئت وزیران تشکیل می‌گردند و ضرورت دارد یک نفر به نمایندگی از دستگاه قضایی در آن‌ها شرکت نماید، بدین‌وسیله به روسای کل دادگستری استان‌ها تفویض اختیار می‌شود نسبت به صدور ابلاغ برای نمایندگان جهت حضور در نهادهای شبه قضایی سطح استان (اعم از مرکز استان، شهرستان و بخش‌ها) با رعایت موازین قانونی اقدام نمایند.

ضمنا نسبت به نمایندگانی که مدت ماموریت آن‌ها منقضی نشده کما فی‌السابق وظایف محوله را انجام دهند، مگر اینکه به علتی از قبیل استعفا یا بازنشستگی یا انتقال به سایر حوزه‌های قضایی لازم باشد، شخص واجد شرایط دیگری جایگزین آن‌ها گردد.

شایان ذکر است در برخی از عناوین نمایندگی که عضویت نماینده وفق مقررات قائم به سمت می‌باشد نیاز به صدور ابلاغ نمایندگی نمی‌باشد و مدیران قضایی راسا و یا با معرفی نماینده در نهاد شبه قضایی مربوط شرکت نمایند. ولیکن ضرورت دارد اطلاعات پرسنلی و آمار و عملکرد کلیه نمایندگان مذکور در سامانه تخصصی اداره کل امور نمایندگی‌ها ثبت گردد.

همچنین ضروریست نمایندگان قوه قضاییه حضوری کارآمد و اثربخش و شایسته دستگاه قضایی داشته باشند و ترجیحا جلسات در ساعات غیراداری تشکیل شود تا خللی در انجام وظایف قانونی قضات حادث نگردد.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه در مرکز بر عهده اداره کل امور نمایندگی‌های قوه قضاییه و در استان‌ها بر عهده روسای کل دادگستری‌ها می‌باشد تا بر کارآمدی حضور نمایندگان نظارت نموده و اشکالات احتمالی در اجرای این بخشنامه را به مراجع مربوط  گزارش نمایند.

ایسنا

منتشر شده در سه شنبه, 23 مهر 1398 10:32

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش