text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : انهدام ۳ باند قاچاق مواد مخدر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از انهدام ۳ باند قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: ۸۱۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۶ ماه نخست امسال کشف و ضبط‌شده است و در این رابطه ۶۶۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی موحدی راد با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر در استان اظهار کرد: ۸۱۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۶ ماه نخست امسال کشف و ضبط‌شده است و در این رابطه ۶۶۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند. وی ادامه داد: تعداد خودرو و موتورسیکلت توقیف‌شده ۵۶ دستگاه، تعداد سلاح‌های مکشوفه ۱۸ قبضه بوده است و در این زمینه ۳ باند قاچاق مواد مخدر نیز منهدم شد. دادستان مرکز سیستان و بلوچستان افزود: کشفیات سوخت قاچاق نیز به میزان ۸۴۳۰۶۸ لیتر است.

 سازش ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق ارجاع شده در طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان به سازش منجر شده است.

احمدی منش اظهار کرد: طرح مصلحین خانواده در شهرستان‌های رودان، میناب، حاجی‌آباد، بندرخمیر، بندرلنگه و بندرعباس در حال اجرا است. وی یادآور شد: این طرح به‌منظور شناسایی زوجین متقاضی طلاق پیش از ثبت دادخواست و معرفی آن‌ها به هسته‌های مصلحین به‌منظور مشاوره و ایجاد صلح و سازش عملیاتی شده و جمعیت قابل‌توجهی را در برمی‌گیرد.
احمدی منش خاطرنشان کرد: اجرای طرح مصلحین خانواده در استان هرمزگان نتایج مطلوبی در پی داشته و ۲۰ درصد از پرونده‌های طلاق به صلح و سازش منجر شده است. معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان داشت: گام چهارم برنامه اجرائی این معاونت برای پیشگیری از رشد مناطق حاشیه‌ای در شهر بندرعباس عملیاتی شده است. وی تصریح کرد: این طرح شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و توجیهی برای مشاورین املاک باهدف پیشگیری از جرایم این حوزه ازجمله تصرف و تفکیک و فروش غیرقانونی اراضی ملی و دولتی است.
احمدی منش در ادامه افزود: هدف نهایی از اجرای این برنامه، ایجاد ده کیلومتر موانع فیزیکی اعم از کمربند سبز، دیوارکشی، فنس‌کشی و یا بلوک گذاری اراضی در معرض تخریب و جلوگیری از گسترش مناطق جدید در بافت‌های ناکارآمد است. این مقام قضایی خاطرنشان کرد: لازم است سازمان‌ها و ادارات به وظایف خود در رابطه با پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه‌نشینی و بافت‌های ناکارآمد بااحساس مسئولیت و آگاهی بیشتری عمل نمایند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان هرمزگان گفت: بسیاری از جرایم در این قبیل مناطق رخ می‌دهد و لازم است مدیران ادارات در خصوص اخذ اسناد مالکیت اراضی و املاک و ثبت آن به‌صورت کاداستر اقدام کنند تا از تصرف و تعدی به اراضی دولتی و سایر ارگان‌ها جلوگیری شود.

بازدید دادستانی از اردوگاه زندانیان ایرانشهر
با پیشنهاد دادستان ایرانشهر در خصوص معتادان متجاهر و در راستای کاهش آسیب‌های متصور وفق ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و تصویب مسئولین مربوطه مکانی با ظرفیت چهارصدنفر برای نگهداری و درمان افراد مشمول این ماده اختصاص یافت.

 گل محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر در بازدید از اردوگاه زندانیان زندان شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: با طی دوره‌های مراقبتی افراد مشمول این ماده زمینه وقوع و ارتکاب بسیاری از جرایم در شهرستان از بین خواهد رفت و با توجه به سیاست جنایی قوه قضائیه قطعاً این رویکرد در پیشگیری از وقوع جرایم مؤثر خواهد بود.

صلح و سازش در پرونده قصاص نفس
با تلاش و مساعی اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی شهرستان خرم‌آباد، یک فقره پرونده قتل عمد، منتهی به صلح و سازش شد. در این پرونده با توجه به درگیری شخصی، فردی با سلاح گرم کلاشینکف به قتل می‌رسد. با دعوت شاکیان به صلح و سازش و گذشت و با همکاری تعدادی از ریش‌سفیدان شهرستان‌های خرم‌آباد و استان خوزستان به‌ویژه شیوخ بزرگ عرب آن منطقه و با حضور سیدتاج الدین طاهری خرم‌آبادی، سید یحیی موسوی، حجت‌الاسلام حمید موسوی و اعضای پر تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی خرم‌آباد رضایت اخذ شد که تقریباً 40درصد دیه مطالبه شده نیز بخشوده شد.


اصلاح و ایمن‌سازی سرعت‌گیرهای قشم با ورود مدعی‌العموم
در پی گزارش‌های مردمی و بازدید میدانی نماینده دادستان در خصوص سرعت‌گیرهای ایجادشده در قشم، دادستانی در پی تذکر به شهرداری دستور اصلاح و ایمن‌سازی سرعت‌گیری‌های سطح شهر را صادر کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قشم اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته در سطح قشم مشخص شد که به‌جز قسمتی از شهر بیشتر سرعت‌گیرها به دلیل محل نصب، بلندی و غیراستاندارد بودن ارتفاع، نبود علایم و تابلوی هشداردهنده، نداشتن رنگ یا شب نما و ... از استانداردهای مصوب برخوردار نیستند. این مقام قضایی بابیان اینکه عدم رعایت استانداردها، موجب وقوع تصادف و ایراد خسارت به خودروها و نارضایتی رانندگان وسایل نقلیه موتوری و ساکنان محل شده است، تاکید کرد: تذکرات لازم دراین‌باره به شهرداری داده‌شده است و در صورت سهل‌انگاری برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

بازدید مدعی‌العموم از  ساختمان‌های مسکن مهر
پیرو مطالبات مردمی ساکنین مسکن مهر قره‌آغاج مبنی بر لزوم ساماندهی محوطه مساکن مهر و بلاتکلیفی آن در سالیان متمادی؛ دادستان چاراویماق اداره کل مسکن و شهرسازی را ملزم کرد عملیات ساماندهی و محوطه‌سازی سایت مسکن مهر را به شهرداری واگذار کند.

دادستان شهرستان چاراویماق اداره کل مسکن و شهرسازی را ملزم کرد عملیات ساماندهی و محوطه‌سازی سایت مسکن مهر را به شهرداری واگذار کند که در این راستا قرارداد واگذاری تنظیم و به امضای اداره کل مسکن و شهرسازی استان آذربایجان شرقی رسید. در این جلسه مقرر شد پروژه با ورود دادستانی به شهرداری واگذار و عملیات ساماندهی شامل خاکبرداری، جدول‌گذاری و طراحی سیستم فاضلاب و نصب سپتیک تانک شروع و موضوع احداث دیوار حامل و ایجاد رمپ ورودی و خروجی و آسفالت‌ریزی و ایجاد فضای سبز در برنامه کاری شهرداری قرار گیرد و مطالبات شهرداری از محل تملّک اراضی مسکن و شهرسازی تهاتر شود.

حمایت

منتشر شده در یکشنبه, 28 مهر 1398 09:43

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش