text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم :حسین فریدون در زندان حاضر است 

یک منبع آگاه درسازمان زندان‌ها گفت:حسین فریدون در زندان حاضر و در حال گذراندن دوران محکومیتش است. به  گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، روز گذشته يك منبع آگاه درسازمان زندانها اعلام کرد:حسين فريدون در زندان حاضر و در حال گذراندن دوران محكوميتش است. گفتنی است؛پیش از این غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در یازدهمین نشست خبری خود، در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت پرونده «حسین فریدون»، بیان کرد: در رابطه با آقای حسین فریدون دادگاه تجدید نظر تصمیم گرفته و رای نهایی خود را صادر کرده است.  وی ادامه داد: در مورد آقای «حسین فریدون»، هفت سال حبسی را که دادگاه بدوی تعیین کرده بود به ۵ سال تقلیل داده؛ اما بقیه مجازات‌های وی یعنی جزای نقدی و آن مبلغی که به عنوان رشوه مطرح بود (۳۱ میلیارد وخرده‌ای) را باید بپردازد.

تصویب حضور دادستان در محاکم دیوان عدالت اداری
مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری کشور، گفت: حضور دادستان برای افزایش نظارت قضایی در جلسات دیوان عدالت اداری تصویب شد.

محمدحسن پیرزاده، گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری در سال 97 با امضای 79 نفر از نمایندگان مجلس اعلام وصول شد و طرح، جهت رسیدگی براساس آیین‌نامه به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد. وی در گفت‌وگو با فارس، ادامه داد: در این مدت کمیسیون تخصصی مجلس برای تصویب این طرح جلسات متعدد کارشناسی با مرکز پژوهش‌های مجلس و با نخبگان برگزار کرد و نظر این حقوق‌دانان اخذ شد و پس از بحث و بررسی در کمیسیون تخصصی و فنی مجلس، گزارش آماده و به صحن مجلس آمد.
پیرزاده ادامه داد: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین دادرسی دیوان مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید؛ در این طرح عمده‌ترین مطلبی که منشأ اثر برای مردم می‌تواند داشته باشد بحث جلوگیری از اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به رسیدگی در پرونده‌های هیأت عمومی دیوان است که مورد تصویب قرار گرفت.
مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و رییس شعبه 17 تجدیدنظر گفت: همچنین بحث گسترش ابلاغ الکترونیکی آرای قضایی برای اصحاب دعوی از طریق سامانه سنا، ایجاد ضمانت اجرایی برای آرای صادرشده و شفافیت در نحوه رسیدگی به آرای مراکز شبه‌قضایی ازجمله دیگر مصوبات به تصویب رسیده است. وی گفت: همچنین قرار شد ضمانت اجرایی مصوبات دیوان عدالت را که در آن دچار مشکلاتی بودیم رفع شود، بنابراین سرعت و نحوه رسیدگی به شکایات و مصوبات دولت در هیأت عمومی با این مصوبه تغییرات اساسی خواهد داشت و شاهد سرعت رسیدگی‌ها خواهیم بود.
پیرزاده گفت: همچنین تصویب حضور دادستان دیوان عدالت اداری را خواهیم داشت که این موضوع در تقویت نظارت دیوان و پیگیری دادستان در حوزه جلوگیری از تخلفات اداری می‌تواند مؤثر باشد. مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری و رییس شعبه 17 تجدیدنظر گفت: طرح اصلاح قانون تشکیلات آیین‌دادرسی دیوان عدالت اداری دارای 50 ماده‌قانونی است که به ترتیب در صحن علنی مجلس در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 ممنوعیتی برای ثبت نام در کنکوروجود ندارد
همچنین روز گذشته هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سال ۹۷، شرکت داوطلبانی که در دوره‌های قبلی کنکور پذیرفته‌شده‌اند را برای سال‌های بعد بلامانع دانست.

به همین منظور معاون نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با شبکه خبر، درباره این مصوبه، تصریح کرد: در سال ۹۷، مشابه همین مصوبه را هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال کرده بود؛ اما علیرغم آنکه طبق ماده ۹۲ قانون تشکیلات آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، مرجع طرف شکایت باید از مفاد رأی دیوان تبعیت می‌کرد، از مصوبه بعدی از این موضوع تبعیت نشده بود.
غلامرضا مولابیگی، ادامه داد: ثانیاً بحث ممنوعیت از شرکت در آزمون سراسری از اختیارات ویژه مقنن است که می‌تواند اعلام ممنوعیت کند و لذا با توجه به اصل تفکیک قوا اینکه مقامی غیر از مقام قانونگذار این‌چنین مصوباتی را برای ایجاد ممنوعیت یا محدودیت وضع کند، خارج از حدود اختیار است.
مولابیگی تاکید کرد: این موضوع خود در بردارنده اصل تبعیض و خلاف عدالت آموزشی بود، زیراکسی که الزاماً در دو دوره گذشته در آزمون پذیرفته‌شده به این معنا نیست که از تسهیلات آموزشی استفاده کرده ممکن است این فرد در آزمون پذیرفته‌شده، اما به هر دلیلی نتوانسته در مقاطع تحصیلی شرکت کرده و از آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی استفاده کند، لذا ازاین‌جهت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه را خلاف قانون تشخیص داد و رای به ابطال آن داد.
وی درباره اینکه با حذف این بند نسبت به قبل چه اتفاقی به صورت شفاف رخ می‌دهد، افزود: کسانی که حتی در سال‌های گذشته به صورت متوالی یا متناوب در آزمون سراسری شرکت کرده و پذیرفته شدند این مصوبه نافی شرکت آن‌ها در آزمون‌های سراسری بعدی نخواهد بود و لذا این افراد مجاز خواهند بود که در سال‌های بعد در آزمون سراسری 
شرکت کنند. 
مولابیگی تاکید کرد: یعنی ثبت نام افرادی که هرچندبار در آزمون‌های سراسری دوره‌های قبل قبول شدند در کنکور سال‌های بعد بلامانع اعلام می‌شود و ممنوعیتی برای ثبت نام مجدد وجود ندارد.

برگزاری نخستین دوره انتخابات هیأت‌مدیره مرکز وکلای تهران
رییس بسیج مرکز وکلای قوه‌قضاییه با اشاره به برگزاری نخستین دوره هیأت‌مدیره مرکز وکلای تهران گفت: مشارکت حداکثری همکاران منشأ برکات زیادی از قبیل پیگیری امور مربوط به بیمه و بازنشستگان وکلا، تلاش در جهت حفظ شئونات وکلا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عزالدین حسینی تصریح کرد: انتخابات نخستین دوره هیأت‌مدیره تهران که در دوره جدید مدیریت مرکز وکلای قوه‌قضاییه پس از 18 سال در شرف برگزاری است، قطعاً با مشارکت حداکثری همکاران منشاء برکات زیادی از قبیل پیگیری امور مربوط به بیمه و بازنشستگان وکلا، تلاش در جهت حفظ شئونات وکلا، تسهیل در ورود به مجتمع‌های قضایی، ارتقاء جایگاه وکیل، تلاش در جهت اجباری شدن وکالت، به‌منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی و غیره خواهد شد.

حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 29 مهر 1398 09:33

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش