text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

مدعیان غربی بزرگترین ناقضان حقوق زنان

سایت حقوقیدیده بان هشتم : سوءاستفاده و آزارهای جنسی علیه زنان طی سال‌های اخیر در جای جای اروپا و آمریکا به حدی افزایش یافته که زندان سکوت زنان شکسته شده است و اعتراضات گسترده‌ای در این راستا صورت می‌گیرد، این در حالی است که براساس نتایج یک نظرسنجی در اتحادیه اروپا، اکثر مردم ساکن در محدوده جغرافیایی این اتحادیه نوع پوشش را علت اصلی آزار جنسی می‌دانند.

آزار و اذیت علیه زنان از جمله موضوعات حساسی است که همواره دستاویز غرب و سازمان‌های مدافع حقوق بشر علیه دیگر کشورها است به این صورت که هر کشوری که سیاست‌های غیر همسو با افکار غربی‌ها دارد، به اعمال خشونت در نوع خود علیه زنان، کودکان و ... محکوم می‌شود.
این در حالی است که آمارهای مختلف و گزارش‌های پژوهشی حکایت از این دارند که خشونت علیه زنان در کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است و اعتراضات و تجمعات مختلف مردم به این موضوع در نقطه نقطه اروپا مشاهده می‌شود.

 600 زن امریکایی روزانه مورد خشونت قرار می‌گیرند
امریکا که همواره پرچمدار محکومیت سایر کشورها و نیز داعیه‌دار دفاع از مسائل حقوق بشری است، همین چند وقت پیش قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای مبارزه با آزار و اذیت جنسی و خشونت علیه زنان را رد کرد. این قطعنامه که بر مواردی مانند حق زن بر بدن خود و سقط جنین ایمن تاکید داشت با تنها رای مخالف از سوی آمریکا مواجه شد.

گفته می‌شود پشت پرده تلاش‌های آمریکا برای تضعیف قطعنامه سازمان ملل برای مبارزه با آزار و اذیت جنسی زنان، مخالفان سرسخت سقط جنین قانونی مانند مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار دارند. سال گذشته دولت ترامپ کمک مالی خود به صندوق جمعیت سازمان ملل را قطع کرد. این صندوق از جمله در رابطه با روش‌های کنترل جمعیت فعالیت می‌کند.
خشونت ضد زنان در کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا برخلاف آنچه که ادعا می‌شود نگران کننده است؛ به گونه‌ای که روزانه 600 زن در آمریکا مورد خشونت قرار می‌گیرند.
تلاش‌های فراوانی از سوی گروه و نهادهای مختلف برای کاهش میزان خشونت علیه زنان در آمریکا انجام می‌شود اما همچنان آمارهای قتل، تجاوز و آزار و اذیت زنان دراین کشور نگران کننده است. در تازه‌ترین خشونت‌ها علیه زنان دختر 13 ساله سیاهپوست آمریکایی که انشای او درخصوص خشونت برنده جایزه شده بود، به ضرب گلوله کشته شد.

 مرگ 120 زن در فرانسه به دلیل خشونت خانگی
خشونت علیه زنان در فرانسه از معضلات مهم این کشور به شمار می‌رود؛ خشونت‌هایی از قبیل خشونت خانگی، آزار و اذیت‌های جنسی و تبعیض جنسیتی از این قبیل معضلات مهم به حساب می‌آیند. در واقع یکی از معضلاتی که زنان فرانسوی با آن روبرو هستند، مسئله “خشونت خانگی” است؛ براساس آمارهای رسمی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 120 زن در فرانسه در نتیجه خشونت‌های خانگی جان خود را از دست داده‌اند؛ این زنان توسط شریک زندگی خود به بهانه‌های کوچک کشته شدند. بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه، در سال ۲۰۱۷، صد و سی زن به دست همسر یا شریک زندگی خود کشته شدند در حالیکه یک سال قبل آن، ۲۰۱۶ این آمار ۱۲۳ زن بوده است.

بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه در سال 2017، 98 هزار و 500 زن، از خشونت خانگی جان سالم به در برده‌اند؛ این زنان اکثراً قربانی ضرب و شتم بوده و 2 درصد از آن‌ها مورد تجاوز شریک زندگی فعلی یا سابق خود قرار گرفته‌اند؛ 11درصد دیگر هم در همین طبقه‌بندی به قتل تهدید شده‌اند.
‌ نکته جالب توجه این است که براساس نتایج یک نظرسنجی اتحادیه اروپا، اکثر مردم ساکن در محدوده جغرافیایی این اتحادیه «نوع پوشش» را باعث آزار جنسی می‌دانند؛ این نظرسنجی نشان می‌دهد به‌رغم تمام این تلاش‌های چند ده ساله، مردم ساکن در اتحادیه اروپا معتقدند که طبیعی است اگر زنی با لباس نامناسب در خیابان حضور پیدا کند، مورد تجاوز قرار گیرد.
برخی از کارشناسان به این نکته اذعان می‌کنند که برهنگی، جامعه‌ اروپایی را در معرض خطر آزار و اذیت‌های جنسی قرار داده است.

حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 11 آذر 1398 10:12

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش