text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : حضور رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه  در بازداشتگاه اوین
حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و هیات همراه در هفته بسیج و سازندگی از بازداشتگاه اوین بازدید کرد .
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه در ابتدای این بازدید و در جمع حاضرین به نقش بسیج در برنامه ها و دستیابی به اهداف انقلاب اشاره کرد و گفت: بسیجی یک روحیه و فرهنگ است که به معنای پایداری و مقاومت در برابر مشکلات و هموار کردن مسیر عبور از آن است و نمونه بارز آن تبدیل تحریم ها و تهدیدها به فرصت ها و پیشرفت و خودکفایی در سازندگی و تولید است .
 حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه به نقل یاد و خاطرات از بسیج و خدمات بسیجیان در طول سال های جنگ و بعد از آن پرداخت و همه را به الگوپذیری از بسیج در تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دعوت کرد.
 در ادامه این بازدید وی به همراه ضیایی، مدیر بازداشتگاه اوین در یکی از اندرزگاه ها حضور یافت و با مددجویان به صورت فردی دیدار و گفتگو کرد.
در پایان حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی ضمن ارائه رهنمودها و توصیه های لازم در جهت رفع مشکلات مددجویان، دستور پیگیری وضعیت قضایی و خواسته های قانونی آنان را صادر کرد.

بازدید سرزده رییس کل محاکم تهران  از مجتمع قضایی شهید بهشتی
یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران روز دوشنبه به صورت از پیش اعلام نشده از مجتمع قضایی شهید بهشتی بازدید کرد.
جعفری در جریان این بازدید به مشکلات حقوقی و قضایی مراجعین رسیدگی و با همکاران قضایی و اداری نیز دیدار و گفت‎وگو کرد.

تبیین ماموریت‌‌ اداره قوانین پژوهشگاه قوه قضاییه
رييس پژوهشگاه قوه قضاييه با تشريح فعاليت‌های اداره قوانين، تعريف قوانين بر مبناي اصول فقهي، اسلامي و بومي را از ماموریت‌های این اداره دانست.
  به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه قوه قضاييه، سید حجت‌اله 
علم الهدي در ديدار با حسین دهقانی فیروزآبادی معاونت منابع انساني و محمدرضا حدادزاده نيري دادستان کل استان يزد اظهار کرد: رويکرد رياست جديد دستگاه قضا، کمک به ارتقاء شان قضات است.
رييس پژوهشگاه قوه قضاییه از فعاليت‌های مشترک با ساير نهادهاي قوه قضاييه خبر داد و گفت: در صدد هستيم ظرفیت‌های استاني را فعال کنيم و از این ظرفیت‌ها در شناخت موضوعات و حمايت از طرح‌هاي پژوهشي، حمايت از پايان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهي در حيطه دانشجويي و قضات و نيز در جلسات نقد راي استفاده کنیم. 
علم‌الهدی تصريح کرد: شيوه نامه‌اي براي جلسات نقد راي نوشتيم که در آن دو مدل قضايي و دانشگاهي با دستورالعمل‌های جداگانه تعريف شده است. وي افزود: طبق اين دستورالعمل جديد، ما برگزار کننده نخواهيم بود و تنها پشتيباني مي‌کنيم لذا هرکدام از استان‌ها خود برگزار کننده هستند و ما پشتيبان و حمايت کننده از ثمرات جلسات هستیم.
رييس پژوهشگاه قوه قضاييه با اشاره به تمهيدات در نظر گرفته شده براي گسترش مجلات علمي و پژوهشي و انتشار مقالات  علمي – پژوهشي قضات ادامه داد: در حوزه خدمات پژوهشي که به قضات ارائه مي‌شود، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است البته تقاضاهايي زيادي در زمینه مقالات وجود دارد و ما اقداماتي در این زمینه خواهیم داشت.
وي با اشاره به نگارش و انتشار کتب توسط قضات، گفت: خروجي‌هاي علمي افراد در بدنه دستگاه قضا اولويت پژوهشگاه است.
ثبت تاريخ و خاطرات قضات قديمي (با سابقه) و همچينن ايجاد اداره قوانين از ديگر برنامه‌های پژوهشگاه قوه قضاييه بود که دکتر علم‌الهدی به آن اشاره کرد. 
وي با تشريح فعاليت‌های اداره قوانين، تعريف قوانين بر مبناي اصول فقهي، اسلامي و بومي را از ماموریت‌های این اداره دانست.
رييس پژوهشگاه قوه قضاييه خاطر نشان کرد: در سطح ستادي تفاهم نامه‌هایی با سازمان زندان‌ها و پزشکي قانوني انجام شده تا با ساز و کار مشخص بازديدهاي دانشجويي ترتيب داده شود.

تکلیف دفاتراسنادرسمی به ارسال فهرست معاملات به امور مالیاتی 
هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بند ج ماده ۹ آیین نامه اجرائی تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم را ابطال کرد. 
به گزارش مهر، یکی از موضوعاتی که مورد مناقشه برخی از حقوقدانان و همچنین دفاتر اسناد رسمی بود، موضوع بند ج ماده ۹آیین نامه اجرایی تبصره ۳ماده ۱۶۹قانون مالیات های مستقیم و حیطه مشمولیت این ماده قانونی بود.  اما سرانجام هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، بند ج ماده ۹ آیین نامه اجرائی تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم که صاحبان مشاغل مشمول قانون مالیات برارزش افزوده را در زمره مکلفین به ارسال آمار معاملات فصلی قلمداد می کرد ودرهمین راستا، برخی ازافراد دفاتراسنادرسمی را نیز مشمول ارسال این آمار ودرنتیجه 
جریمه های وضع شده برای آن تلقی می کردند را ابطال کرد.
باتوجه به اینکه وفق ماده ۱۸۵ وتبصره ۳ الحاقی به ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم و نیز تبصره (۱) ماده ۴۲ قانون مالیات برارزش افزوده ؛ دفاتراسنادرسمی مکلف به ارسال فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی کماکان می باشندلذا با  این رای، بنظر می رسد حجت برهمه تمام شده ودیگر نکته ونقطه ابهامی برای عدم تکلیف دفاتر اسنادرسمی به ارسال این آمار مضاعف باقی نمانده است .

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 12 آذر 1398 09:29

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش