text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

صداوسیما می‌تواند با شبکه اینترنشنال برخورد و راسا اعلام جرم کند

سایت حقوقیدیده بان هشتم : یک حقوقدان عرصه بین‌الملل با تقدیر از اقدام اخیر دستگاه قضایی در ایجاد محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال عناصر موثر و کلیدی شبکه ایران اینترنشنال گفت: صدا و سیمای ما می‌تواند با شبکه اینترنشنال برخورد و راسا اعلام جرم کند.
مسعود بوجاری در گفت‌وگو با میزان در خصوص امکان پیگیری حقوقی اقدامات شبکه‌های فارسی زبان در خارج از کشور و در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این موضوع در عرصه بین الملل کاملا قابلیت پیگیری دارد؛ در حال حاضر ترامپ و پمپئو دائما در فضای مجازی به نوعی در امور داخلی کشور دخالت می‌کنند.
این حقوقدان بین‌الملل با بیان اینکه ما به لحاظ مستنداتی که وجود دارد، مدعی مباحث حقوق بشری هستیم، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای ما می‌تواند با شبکه اینترنشنال برخورد و راسا اعلام جرم کند؛ صدا و سیما به طور رسمی نماینده وسایل ارتباط جمعی و تلویزیونی در دنیا شناخته شده است.
 وی با تقدیر از اقدام اخیر دستگاه قضایی در ایجاد محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال عناصر موثر و کلیدی شبکه ایران اینترنشنال، تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده شود؛ چراکه خبررسانی با دعوت به شورش متفاوت است، این افراد باید مورد تعقیب قرار گیرند و هیچ کشوری حق دخالت در امور کشور‌های دیگر را ندارد.
بوجاری بیان کرد: اقدامات شبکه‌های فارسی زبان مذکور دعوت به خشونت و جنگ‌افروزی محسوب می‌شود و لذا از لحاظ حقوق بین الملل قابلیت پیگیری دارد.
این حقوقدان بین الملل اذعان کرد: صدا و سیما، وزارت امور خارجه و قوه‌قضاییه می‌توانند راسا در مقر کشوری که شبکه‌های مذکور در حال فعالیت هستند اعلام جرم کنند و این موضوع قابلیت پیگری دارد؛ چرا که فیلم‌هایی که توسط این شبکه‌ها منتشر می‌شود تشویق به خشونت و جنایت است. وی تاکید کرد: همان طور که در زمینه نشر اکاذیب، توهین و افترا قانون داریم در عرصه بین‌الملل نیز این موضوع حاکم است که در حال حاضر توسط رسانه‌های معاند و تحریک‌آمیز نقض می‌شود.

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 12 آذر 1398 09:34

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش