text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

حبس‌های چندساعته و چند روزه نباید داشته باشیم

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس قوه‌قضاییه، در رأس یک هیأت عالی قضایی برای بررسی آخرین مسائل قضایی و حقوقی اصفهان روز چهارشنبه برای سفری دو روزه وارد این شهر شد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در چارچوب این سفر با خانواده شهدا، ایثارگران و روحانیون، دیدار کرد و ضمن دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در جلسه شورای اداری و شورای عالی قضایی استان شرکت و مسائل قضایی منطقه را بررسی کرد. همچنین وی در این سفر با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران دیدار و در نهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اصفهان شرکت کرد.

  استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی ممکن نیست
به گزارش روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان، بابیان اینکه اعتقاددارم مسئولان باید در کنار گفته‌ها، شنیده‌هایی هم نسبت به اقشار مختلف جامعه داشته باشند، تصریح کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان‌پذیر نیست و زمینه این خودکفایی در کشور کاملاً موجود است. رییس قوه‌قضاییه، خودکفایی در کشاورزی را نیازمند حمایت قانونی، مالی و قضایی دانست و افزود: قانون و مقررات باید حامی کشاورز باشد. همچنین در ارائه تسهیلات باید کشاورزی اولویت داشته باشد. توجه به صنعت نباید مسئولان را از توجه به کشاورزی غافل کند. در خصوص حمایت قضایی نیز می‌توان شورای حل اختلاف ویژه کشاورزان را تشکیل داد.  آیت‌الله رئیسی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصریح کرد: این امر کاملاً قانونی است و کشاورز را مطمئن می‌کند که نوسان بازار تأثیری بر تولیدش ندارد. یقین داریم محصولی مانند گندم اگر خریداری نشود باید واردات صورت گیرد که به‌هیچ‌وجه منطقی نیست.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حق‌آبه و حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت خود کشاورزان و تولیدکنندگان به رسمیت شناخته شود و مورداحترام باشد. رییس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله مناقشه‌انگیز حق‌آبه سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، دستور داد تا کارگروهی به ریاست معاون اول قوه‌قضاییه و با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار سه استان، روسای کل دادگستری این استان‌ها، نماینده کشاورزان و روسای مجمع نمایندگان سه استان برای بررسی مشکلات موجود در این زمینه تشکیل شود.
 آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی، این رهنمودها را فصل‌الخطاب برای همه مسئولان و فعالان اقتصادی دانست و بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی و غیرضروری تاکید کرد.

 بازدید سرزده رییس قوه‌قضاییه از زندان مرکزی اصفهان
 همچنین رییس قوه‌قضاییه در جریان سفر به استان اصفهان، به‌صورت سرزده از زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد. آیت‌الله رئیسی در این بازدید با حضور در بخش محکومین فاقد سابقه کیفری، اندرزگاه شماره ۸ زندان و...؛ به گفت‌وگو با زندانیان پرداخته و در جریان مسائل مرتبط با آن‌ها قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید، از بند اختصاصی زندانیان فاقد سابقه کیفری که از سایرین تفکیک‌شده بودند بازدید و از عملکرد مسئولان در این بخش تقدیر کرد. همچنین رییس قوه‌قضاییه ضمن گفتگوی رودررو با تعدادی از زندانیان که از وضعیت قضایی خود گلایه کردند و یا ادعای بلاتکلیفی و عدم صدور رأی دادگاه را داشتند به مسئولان ذی‌ربط تذکرات لازم را صادر کرد. رییس دستگاه قضایی همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

   قوانین باید متناسب با موقعیت جنگ اقتصادی تدوین شود
 رییس قوه‌قضاییه در دیدار با فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران استان اصفهان نیز نقش فعالان اقتصادی در اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی اقتصاد کشور را برجسته خواند و تصریح کرد: حضور اثربخش فعالان اقتصادی در برابر تکانه‌ها و توطئه‌های دشمن برای اخلال در اقتصاد کشور، ناامیدکردن مردم و از رونق انداختن تولید، این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

 آیت‌الله رئیسی افزود: جنگ اقتصادی، مقرراتی به اقتضای جنگ اقتصادی نیاز دارد لذا باید متناسب‌سازی مقررات با موقعیت جنگ اقتصادی صورت گیرد تا تولیدکننده و کارآفرین بتواند در این عرصه، به‌صورت فعال حضور پیدا کند.  آیت‌الله رئیسی در ادامه، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را اولین مدعیان اخلالگران در نظام اقتصادی دانست و افزود: فعالیت اقتصادی نیاز به امنیت دارد و هرگونه فساد و ناامنی در امر تولید اخلال ایجاد می‌کند؛ لذا در این زمینه اولین مدعی تولیدکنندگان هستند. تولیدکننده‌ای که می‌خواهد قانونمند حرکت کند، هیچ اخلالی را در امر تولید مجاز نمی‌شمرد.
رییس قوه‌قضاییه با انتقاد از بروکراسی اداری در کشور خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک تجربه عمیقاً به این معتقدم که واقعاً هیچ تولیدکننده، فعال اقتصادی و کاسبی آمادگی رشوه دادن ندارد؛ مگر اینکه با بوروکراسی اداری مواجه شود تا نخواهد کار دو روزه را دوماهه و کار دوماهه را دوساله انجام دهد. ناسلامتی اداری، کارآفرین را از کارآفرینی و سرمایه‌گذار را از سرمایه‌گذاری پشیمان کند.
 آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از کارآفرین، تولیدکننده، صنعتگر و سرمایه‌گذاری هم که اجازه نمی‌دهد تحریم‌ها اثربخش باشد و در این شرایط، واحد تولیدی یا کارخانه‌ای تعطیل شود، حمایت تمام‌قد خواهیم کرد و وظیفه ما دفاع از چنین افرادی و تشویق آن‌هاست تا مردم بدانند چه کسانی در سخت‌ترین شرایط اجازه ندادند چرخ‌های اقتصاد کشور کند شود یا از حرکت بایستد. رییس قوه‌قضاییه با اشاره به اظهارات برخی حاضران در جلسه درباره موضوع مالیات، از استاندار خواست با برگزاری جلسه‌ای حرف فعالان اقتصادی را در این زمینه بشنود. رییس قوه‌قضاییه با اعلام موافقت نسبت به پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف ویژه امور اقتصادی، به رییس کل دادگستری استان اصفهان دستور داد که این شورا با حضور ریش‌سفیدان و کسانی که در این عرصه صاحب‌نظر و مجرب هستند، تشکیل شود تا بسیاری از مسائل که قابل‌حل در شوراهای حل اختلاف اقتصادی است، به دادگاه‌ها کشیده نشود.
 
   دشمن به دنبال القای فضای فساد در ایران است
رییس قوه‌قضاییه همچنین در نهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمن در طول چهار دهه گذشته علیه ملت ایران، به موضوع مبارزه با فساد اشاره کرد و یادآور شد: وقتی درجایی گفتم هاضمه نظام اسلامی فساد را نمی‌پذیرد، دیدم ضدانقلاب از این حرف بسیار عصبانی شده است. معلوم شد آن‌ها به دنبال القای تعبیر نادرستی از موضوع فساد در جامعه هستند.  آیت‌الله رئیسی ادامه داد: ما معتقدیم اراده نظام یک‌چیز است و ارتکاب فساد و جرم توسط اشخاص چیز دیگری است. حقیقت این است که نظام ما در درون خود اجرای عدالت و مبارزه با فساد را دارد اما رفتار هر کس، به خود شخص برمی‌گردد و این نکته که هاضمه نظام فساد را نمی‌پذیرد، یک حقیقت است.  رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با فساد بااراده‌ای مستحکم وارد میدان شده است، نهراسیدن از زخم‌زبان‌ها، ملامت ملامتگران و حاشیه‌سازی‌ها را از ضروریات حرکت در این مسیر دانست و تصریح کرد: توجه به حواشی، ما را از آن حرکت اصلی که امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، بازمی‌دارد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به افزایش امید مردم به دستگاه قضایی، رمز ماندگاری این امید را در احساس اجرای عدالت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن در عرصه مسائل سیاسی و حتی اقتصادی دنبال آن است که القاء کند تنها راه نجات کشور، کوتاه آمدن از مواضع خود تحت عنوان مذاکره است اما مقام معظم رهبری با راهبرد مقاومت و مردم هم با ایستادگی فعال در عمل اثبات کردند که تنها راه برون‌رفت از مشکلات، اتکال به خدا، اعتمادبه‌نفس و نگاه به دستان توانای زنان و مردان و جوانان این کشور است.  رییس قوه‌قضاییه با تبیین راهبرد دشمن در خصوص القای فساد در ایران تصریح کرد: در موضوع فساد دشمنان در بوق تبلیغات دمیدند، دوستانِ ناآگاه، افراد غافل یا افرادی تحت تأثیر مسائل مختلف هم به صحنه آمدند و یک اجماع مرکب شکل گرفت. این گفت آن دولت مقصر است، آن دولت گفت این دولت، این مجلس گفت آن مجلس، این مسئول گفت آن مسئول، هرروز تیتر روزنامه‌ها را نگاه می‌کردید کشف یک موضوع فساد بود. بالاخره این وضعیت و شرایط پیش آمد و دشمن هم در آن دمید و سایت‌های مخرب دست‌ساخته دشمنان هم در این فضا دمیدند و یک باور این‌چنینی نامطلوب و ناصواب را در اذهان برخی ایجاد کردند که گویا خیلی‌ها دچار فسادند و فساد خیلی جاها را فراگرفته است.

    مخالفت با حبس‌های چندساعته و چندروزه 
 رییس قوه‌قضاییه در جمع قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت اجرای تمام بندهای دستورالعمل کرامت در دستگاه قضایی، گفت: کمبود نیروی انسانی و کثرت ورودی پرونده وجود دارد اما تلاش کنید اولین گرهی که می‌گشایید، گره از ابروان مردم باشد؛ لذا بانشاط و روی گشاده با مردم و ارباب‌رجوع رفتار کنید.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع کارشناسی در پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: مشورت کردن در کار قضایی، خلاف استقلال قاضی نیست. به‌ویژه در پرونده‌های تخصصی، این موضوع به کشف حقیقت و روشن شدن موضوع کمک می‌کند.
آیت‌الله رئیسی درباره محکومان مالی به‌ویژه زندانیان مهریه نیز اظهار کرد: یک برداشت نادرست نسبت به مهریه از اظهارات من شده بود. مهریه دینی است بر ذمه زوج که حتماً باید پرداخت شود و هیچ‌کسی نگفته از ذمه زوج ساقط است. حال ممکن است کسی تمکن مالی نداشته باشد. به میزانی که تمکن مالی دارد، برای وی تقسیط می‌کنند. من تاکید می‌کنم که همکاران عزیز نسبت به مسأله اعسار بازنگاهی داشته باشند. 
رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: من نمی‌خواهم بگویم که این فرد نباید سکه‌ای بدهد. ما اینجا طرفدار آن هستیم که دین پرداخت شود و حقوق زنان تأمین شود. به این‌ها باید دقت کرد. ما تاکید داریم اگر کسی تمکن دارد و نمی‌دهد و مستنکف است، باید برابر قانون با وی برخورد شود اما اگر مستنکف نیست و اعسار دارد، این اقدام دلیل می‌خواهد.  آیت‌الله رئیسی افزود: گاهی به فرد گفته می‌شود برو تا ما بررسی کنیم که اعسار داری یا خیر؛ درحالی‌که اعسار باید خارج از نوبت رسیدگی شود. اگر ۱۰ روز به زندان رفت و بعد معلوم شد اعسار دارد تکلیف وی چه خواهد شد؟ بر این اساس نباید زندان بردن آسان باشد.  رییس قوه‌قضاییه با اشاره به آمار کسانی که از چند ساعت تا دو روز در زندان بوده‌اند، تصریح کرد: وقتی در این مورد سؤال می‌شود که چرا این اتفاق افتاده است عنوان می‌کنند که قرار صادر کردیم تا وثیقه بیاورند؛ درحالی‌که حرف بنده این است که فرد چرا باید برای نصف روز زندان برود؟ او را همانجا نگه‌دارید تا وثیقه یا کفیل بیاورد. آمار قابل‌توجهی از میزان زندان رفتن‌های کوتاه‌مدت داریم. کسی که به زندان رفت، طبیعتاً آثار و مسائل خودش را دارد؛ لذا قضات به سیاست حبس زدایی و همچنین مواردی که قانون اجازه مجازات جایگزین داده توجه کنند.  آیت‌الله رئیسی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی قضات از ظرفیت‌هایی نظیر «آزادی مشروط» و «تعلیق مجازات»، اظهار کرد: باکسانی که مخل امنیت جامعه و متجاسر به قانون هستند،‌ مثل اغتشاشگران و کسانی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده و جنایت اقتصادی می‌کنند و افرادی که امنیت غذایی و سلامت مردم را به خاطر پول به مخاطره می‌اندازند، باید برخورد جدی صورت گیرد.
رییس قوه‌قضاییه ادامه داد: کسانی که امروز در جامعه یک اعتراضی می‌کنند، متفاوت‌اند. ممکن است اعتراضشان را با یک لحن نامناسبی بگویند ولی صف این افراد از کسانی که می‌خواهند در جامعه اخلال ایجاد کنند و امنیت اجتماعی و اقتصادی را برهم بزنند، جداست. در برابر یک فرد قداره‌کش که راه را بر مردم می‌بندد و با سلاح گرم و سرد، امنیت جامعه را تهدید می‌کند، نمی‌شود کوتاه آمد. ولی برخی افراد هستند که باید به‌عنوان آسیب‌دیدگان اجتماعی نسبت به آن‌ها تمایز قائل شد. حتماً جرایم امنیتی با جرایم سیاسی فرق می‌کند. جرم امنیتی را قانون یک مدل تعریف کرده و جرم سیاسی را یک‌گونه و این دو باهم فرق دارند.

   امروز مدیریت کشور باید شعار «ما می‌توانیم» را عملیاتی کند
رییس قوه‌قضاییه در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اجرای عدالت را از مسائل بسیار مهم و محوری و از اهداف یا مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: قوانین عادلانه و مجریان عادل دو بازوی اجرایی امام عادل هستند که در رأس نظام اسلامی حضور دارد.

 رییس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه امروز مدیریت کشور باید در عرصه تلاش با تمام وجود شعار «ما می‌توانیم» را اعلام و عملیاتی کند، تصریح کرد: ممکن است دشمن موانعی را ایجاد کند اما روحیه جهادی، انقلابی و مسئولیت‌پذیری در عرصه کار مدیریتی ایجاب می‌کند که با همه وجود و در چهل‌ساله دوم انقلاب و در گام دوم، «ما می‌توانیم» را در عمل نشان دهیم و از این تنگناها و مشکلات و گره‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند با موفقیت عبور کنیم. رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه نظارت برای جلوگیری از ارتکاب تخلف و فساد است، نظارت علی‌الدوام را برای تداوم اعتماد به مجموعه و عملکرد نظام اداری دانست و اظهار کرد: تداوم اعتماد در گرو نظارت، بازرسی و حساب کشی است. آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه یکسری ساختارهای فسادزا وجود دارد، یادآور شد: قبل از هر کس دولت باید مدعی این ساختارها باشد و آن‌ها را باید اصلاح کند. 
آیت‌الله رئیسی درباره مسئله آب در استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: هیچ مسئله حل نشدنی در کشور نداریم و این یک شعار نیست. همه مشکلات در کشور به برکت همکاری، همیاری و انسجام ملی قابل‌حل است. مسأله سه چهار استان در خصوص آب نیز باید در سایه یک تعامل و همکاری حل شود. آیت‌الله رئیسی در پایان تاکید کرد: همان نیروهایی که جنگ را اداره و در منطقه امنیت ایجاد کردند، می‌توانند امروز در مقابل جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و روانی که دشمن علیه ما به راه انداخته، بایستند و مطلقاً ما این‌ها را بن‌بست نمی‌دانیم. کسانی که فکر می‌کنند بن‌بست است، تحلیل غلطی دارند.
 
   بازدید رییس قوه‌قضاییه از سایت هسته‌ای «UCF»
 آیت‌الله رئیسی در سفر استانی خود به اصفهان، از مجموعه هسته‌ای UCF نیز بازدید و برای فعالان و دانشمندان این حوزه آرزوی موفقیت کرد. در این بازدید که علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت، رییس قوه‌قضاییه از خطوط فرآیندی و تولیدی سایت UCF بازدید کرد. رییس قوه‌قضاییه بازدید از صنعت پیشرو و بومی‌شده هسته‌ای در استان صنعتی اصفهان را فرصتی مغتنم برشمرد و برای فعالان و دانشمندان این حوزه آرزوی موفقیت کرد. 

رییس قوه‌قضاییه در پایان از تلاش‌های دانشمندان و کارکنان سازمان انرژی هسته‌ای تقدیر کرد یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت. گفتنی است کارخانه فرآوری اورانیوم اصفهان موسوم بهUCF  یکی از تأسیسات محوری تولید سوخت است که فرایند تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم (UF۶) در آنجا صورت می‌گیرد UF۶ با انتقال به تأسیسات هسته‌ای نطنز با عمل سانتریفیوژ، غنی می‌شود.
 
   اختصاص ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات مجموعه قضایی
رییس قوه‌قضاییه در پایان سفر استانی خود و مسئولان قضایی به استان اصفهان با تشریح دستاوردهای این سفر تصریح کرد: همکارانم به ۲۳ شهرستان استان اصفهان سفر کردند و از نزدیک در جریان برخی مشکلات قرار گرفتند. مجموعه گزارش‌های همکاران و همچنین هیأت‌هایی که در مرکز استان به بررسی مشکلات پرداخته بودند، در جلسه شورای عالی قوه‌قضاییه ارائه شد و به مدت سه ساعت موردبحث و بررسی قرار گرفت. 

آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه گزارش‌ها حاکی از وجود برخی کمبودها و مشکلات بود، ادامه داد: پس از بحث و تبادل‌نظر، مقرر شد فعلاً برای رفع فوری برخی مشکلات دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان اصفهان، مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بودجه دادگستری استان اختصاص یابد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به بازدید دوساعته خود از زندان مرکزی اصفهان، بر ضرورت رفع مشکلات این زندان تاکید کرد و افزود: امیدواریم آنچه در زمینه رفع مشکل نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات، ساختمان، گسترش فناوری و ... تصمیم‌گیری شد، نهایتاً به تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های هموطنان عزیزمان در استان اصفهان و همچنین تقویت بخش قضاوتی و نظارتی قوه‌قضاییه در این استان منجر شود.  رییس قوه‌قضاییه با اشاره به دیدارهای خود با اقشار گوناگون در جریان این سفر، نشست با کشاورزان و فعالان اقتصادی استان را دیدارهایی ویژه توصیف کرد و گفت: حدود دو ساعت با کشاورزان استان گفت‌وگو داشتیم. یکی از مهم‌ترین تصمیمات در پی این نشست، تشکیل شورای حل اختلاف ویژه کشاورزی بود تا ان‌شاءالله برخی اختلافات با ریش‌سفیدی خود کشاورزان و پیش از ورود پرونده به دادگستری، حل و فصل شود. این شورا ظرف چند روز آینده، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 آیت‌الله رئیسی ادامه داد: مسأله حق‌آبه نیز که چند استان را درگیر خودکرده، از موضوعاتی بود که برای بررسی راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت دستور دادیم کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان محترم مردم در این استان‌ها و کشاورزان عزیز تشکیل شود و با بررسی سوابق موجود اعم از تصمیمات شورای عالی آب و دیوان عدالت اداری، مشکلات موجود در این زمینه شناسایی شود.
رییس قوه‌قضاییه با اشاره به نشست با فعالان اقتصادی نیز گفت: دستور تشکیل شورای حل اختلاف ویژه امور اقتصادی نیز صادر شد تا حتی‌الامکان اختلافات در این حوزه به دادگستری کشیده نشود. همچنین به قضات محترم تاکید شد که پرونده‌های اقتصادی نیازمند انجام کار تخصصی است و در این مسیر باید فعالان اقتصادی را بهترین مشاوران دانست. معتقدم فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی، اصناف و اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف مرتبط با مسائل اقتصادی می‌توانند به کشف حقیقت کمک کنند و بر این اساس قضات باید از مشورت این کارشناسان بهره‌مند شوند.  آیت‌الله رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد که در پی همه این مباحث، عزم و اراده جدی برای اقدام و عمل وجود داشته باشد تا مردم به‌خوبی احساس کنند که این‌گونه سفرها نتایج و دستاوردهای ملموس و مفیدی دارد. گفتنی است رییس قوه‌قضاییه و هیأت همراه پس از نشست خبری، اصفهان را به مقصد تهران ترک کردند.

 حمایت

منتشر شده در شنبه, 16 آذر 1398 09:27

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش