text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به شکایات انتخاباتی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : دادستان کل کشور از تعیین شعب و دادگاه‌های خاص برای رسیدگی به شکایات انتخاباتی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور و روند ثبت‌نام‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جایگاه مهم و رفیعی که مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد مسأله انتخابات مجلس از مهم‌ترین انتخابات‌ها است و امیدواریم ثبت‌نام کنندگان که خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند، با توجه به کثرت ثبت‌نام‌کنندگان کسانی که مجموعه شرایط را در خود نمی‌بیند برای اینکه کار انتخابات آسان‌تر باشد خودشان انصراف دهند که شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت کار خود را باکیفیت بهتری انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دادستان کل کشور اظهار کرد: موضوع سلامت انتخابات از مهم‌ترین مسائل است که امیدوارم خود ثبت‌نام کنندگان اهتمام لازم را داشته باشند تا اصلاً نیازی نباشد که نیروهای مسئول ورود کنند. وقتی اعتماد مردم جلب شود، در تحکیم ارکان یک مجلس مقتدر نقش‌آفرین خواهد بود.
منتظری تصریح کرد: قوه‌قضاییه در انتخابات وظیفه‌ای دارد که آن وظیفه، مسئله استعلام‌هاست که در دادستانی کل و در سراسر کشور ستادهای پاسخ به استعلامات ایجادشده و همکاران ما در دادستانی کل نیز از روز اول ثبت‌نام‌ها انجام‌وظیفه می‌کنند. همچنین بعد از پنج روز پس از پایان ثبت‌نام‌ها وظیفه خود را درباره پاسخ‌ها به شورای نگهبان و هیأت‌های نظارتی اعلام می‌کنند. وی ادامه داد: از ملت عزیزمان که همیشه درصحنه بوده و هستند می‌خواهیم با حضور پرشورشان بر نشاط انتخابات بیافزایند و تلاش کنیم مجلسی مستقل، مقتدر و در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نقش مجلس در همه امور نقشی بی‌بدیل است و هرگاه مجلسی مقتدر، مستقل، توانمند و کارآمد باشد روال امور در کشور سهل و آسان خواهد بود. منتظری همچنین فرارسیدن روز دانشجو را به جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت و اظهار کرد: خاستگاه روز شانزدهم آذر در راستای مبارزه با استکبار جهانی بوده و تعداد دانشجویانی که در روز شانزدهم آذر به شهادت رسیدند، در مقابله با دخالت آمریکا در سرنوشت کشور ما بوده و امیدواریم دانشجویان نیز این افتخار را حفظ کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه قوه‌قضاییه درخصوص روند رسیدگی به شکایات احتمالی در انتخابات گفت: قوه‌قضاییه طبق تکلیف قانونی خود درباره شکایاتی که درباره روند انتخابات انجام می‌شود در سراسر کشور در داستانی‌ها و دادگاه‌ها شعب خاص پبش‌بینی شده که به تخلفات انتخاباتی رسیدگی شود و مأمورینی که نظارت بر صحت انتخابات را برعهده دارند تخلف را منعکس کرده و ما در اولین فرصت و با شعب ویژه رسیدگی می‌کنیم. شورای نگهبان مرجع برخی شکایات است ولی ان‌شاءالله در قوه‌قضاییه بتوانیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم.

 حمایت

منتشر شده در یکشنبه, 17 آذر 1398 09:55

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش