text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

محمد باقر الفت: حمایت از استارت آپ های پیشگیرانه مصداق نگاه تحولی در دستگاه قضاست

سایت حقوقیدیده بان هشتم :معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پاسخگویی،شفافیت ، قانونمداری ، رعایت حقوق ملت، انسجام و اعمال مدیریت مطلوب از جمله عوامل موثر در جلوگیری از وقوع  جرم و بویژه جرایم اقتصادی هستند.

محمد باقر الفت در اولین نشست شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها با محوریت کارآفرینی اجتماعی گفت: بنا به دستور ریاست قوه قضاییه قرار شد دو کمیته در قوه قضاییه تشکیل شود که کمیته اول مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی استارت آپ ها را شناسایی و برای آنها راه حل پیدا کند و کمیته دوم هم موظف شد از ایده‌ها حمایت کند تا به بهره برداری برسند.
وی افزود: حمایت رییس قوه قضاییه از استارت آپ‌های پیشگیرانه، مصداق بارز نگاه تحولی در دستگاه قضایی است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: حمایت در این خصوص جدی و در سطح بالا است و باید از مزیت‌های این فضا برای توسعه استارت آپ‌های پیشگیرانه استفاده کرد. الفت عنوان کرد: ما در قوه قضاییه تلاش می‌کنیم مسائل روز کشور را واقع بینانه و به موقع شناسایی و معرفی کنیم و این کار نیازمند نگاه عالمانه و هوشمندانه است. و مرکز همه این اقدامات همان نقطه‌ای است که می‌خواهد مسائل را شناسایی و برای حل آن‌ها برنامه ریزی کند که این امر نیازمند مطالعه جدی است. این مقام قضایی تصریح کرد: ایده پردازان و صاحبان استارت آپ ها، ابزاری را به ما می‌دهند که بهترین راه حل پیشگیرانه را به همراه دارد. معاون رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه سیاستگذاری در حوزه پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اولویت اصلی دستگاه قضاست گفت: پیشگیری از وقوع جرم اصول دارد و دنیا این اصول را در یک توافق بین المللی در کنوانسیونی که ما هم به آن ملحق شدیم احصاء و به آن پرداخته است. کشورهایی که از این اصول استفاده کردند را شناسایی کردیم و آثار استفاده از این اصول را می توانیم نشان دهیم . دنیا این کار را کرده و به سایر کشورها هم توصیه کرده است که از این اصول در امر پیشگیری تبعیت کنند. وی رعایت اصل شفافیت در برنامه ها ؛ پاسخ گویی  به عنوان یک اصل برای مقامات و مدیران ؛ نداشتن تعارض منفعت ؛ قانون مدار بودن؛ رعایت اصل انسجام و اعمال مدیریت مطلوب در برنامه های عمومی را از جمله اصول پیشگیری برشمرد. الفت گفت: ایده پردازی به عنوان بزرگترین خدمت، برای مردم باید معرفی شود زیرا نفع محسوس و ملموس آن به ۸۰ میلیون نفر می رسد. اما در رابطه با استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان با چالش‌های جدی در عمل مواجه هستیم زیرا آنها یک پدیده نو و جدید هستند. این مقام عالی قضایی اذعان کرد: ما به دنبال این هستیم  تا از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و در این جشنواره از ایده پردازان برای حل مشکلات آنها و ارائه حمایت ها استفاده خواهیم کرد. و همچنین استفاده از تجربیات دوره‌های گذشته جشنواره می تواند نقش موثری در رسیدن به راهکار‌های سازنده برای انتخاب ایده‌های خلاقانه پیشگیرانه داشته باشد. این ظرفیت در کشور وجود دارد، وظیفه جشنواره این است که به آنها سمت و سو دهد و ارزش آنها را معرفی کند و در جهت موثر بودن آنها به جامعه تلاش کند.
به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، الفت تاکید کرد: اگر به این طرحها و وضعیت مالی طراحان پرداخته نشود و برای آنها آورده نداشته باشیم، آنها می سوزند و به سمت خشکی می‌روند. باید به جنبه های مادی زندگی آنها توجه شود این خیلی بد است که مثلا فردی تابلویی را کشیده و چندین میلیارد تابلوی او می ارزد و دست به دست می شود اما خالق تابلو در فقر باشد، از این رو باید زمینه آسایش و آرامش این افراد هم فراهم شود.

 حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 18 آذر 1398 09:49

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش