text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم :فوت ۲ هزار و ۱۸۱ عابر در حوادث رانندگی طی ۷ ماه

بر اساس اعلام پزشکی قانونی در هفت ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۱۸۱ عابر پیاده در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.
بر اساس اعلام پزشکی قانونی آمار عابران فوت‌شده در حوادث رانندگی هفت ماه اول سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۲۱۲۰ نفر) ۲.۱ درصد افزایش داشته است. گفتنی است، در هفت ماه نخست امسال سه‌چهارم عابران متوفی در تصادفات مرد و یک‌چهارم زن بوده‌اند. همچنین استان‌های تهران با ۳۱۷، خراسان رضوی با ۱۷۱ و فارس با ۱۴۹ نفر بیشترین تعداد عابران متوفی را داشته‌اند.
بیشترین سهم تلفات عابران پیاده نسبت به کل تلفات تصادفات، به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۸.۶ درصد، مازندران با ۳۵.۴ درصد و گیلان با ۳۲.۷ درصد بوده است؛ به‌بیان‌دیگر در این سه استان عابران پیاده بالاترین سهم را نسبت به‌کل تلفات تصادفات استان داشته‌اند. در هفت ماه نخست امسال بیش از نیمی از عابران پیاده درراه‌های درون‌شهری (۵۴.۳ درصد) جان‌باخته‌اند. ۳۷.۷ درصد نیز در جاده‌های برون‌شهری، ۶.۶ درصد درراه‌های روستایی و ۱.۴ درصد در سایر راه‌ها کشته‌شده‌اند.
ازلحاظ سنی، ۴۳.۱ درصد عابران پیاده کشته‌شده در تصادفات هفت‌ماهه امسال در رده سنی ۶۰ سال به بالا و ۱۵.۵ درصد نیز ۱۷ سال و کمتر بوده‌اند. همچنین ۱۸.۶ درصد از این افراد ۳۹-۱۸ سال و ۲۲.۷ درصد ۵۹-۴۰ سال سن داشته‌اند. بر اساس این گزارش، برخورد با خودروهای سواری با ۶۳.۸ درصد عمده‌ترین علت مرگ عابرین‌پیاده در تصادفات بوده است و پس‌ازآن برخورد با وانت‌بار با ۱۱ درصد، موتورسیکلت با ۹.۱ درصد، کامیون و تریلی با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و مینی‌بوس با ۳ درصد موجب از دست دادن جان عابرین‌پیاده شده است. سایر وسایل نقلیه مانند وسایل کشاورزی و... درصدهای کمتری را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کانال تلگرامی روزنامه ایران مجرم شناخته شد
سخنگوی هیأت‌منصفه دادگاه مطبوعات، گفت: مدیرمسئول کانال تلگرامی روزنامه ایران و سایت خبری رویداد ۲۴ در دادگاه مجرم شناخته شدند. احمد مؤمنی راد اظهار کرد: مدیرمسئول کانال تلگرامی روزنامه ایران به اتهام نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر به‌اتفاق آرا مجرم شناخته شد و به‌اتفاق آرا مستحق تخفیف دانسته نشد. وی ادامه داد: مدیرمسئول سایت خبری رویداد ۲۴ و مصاحبه‌شونده با این سایت، به اتهام نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی و افترا به‌اتفاق آرا مجرم شناخته شدند و با اکثریت آرا مستحق تخفیف دانسته نشدند.

سخنگوی هیأت‌منصفه دادگاه مطبوعات تصریح کرد: پرونده مدیرمسئول سایت تابناک به اتهام نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی با اعلام رضایت شاکی مختومه شد و در مورد آن بررسی صورت نگرفت. مؤمنی راد خاطرنشان کرد: به این پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی رسیدگی شد.

انتقال یک محکوم کویتی و تحویل سه محکوم از قطر به ایران
 معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان، از انتقال یک محکوم کویتی و تحویل سه محکوم از قطر به ایران خبر داد.

محمود عباسی اظهار کرد: در چارچوب همکاری‌های حقوقی و قضایی بین جمهوری اسلامی ایران، قطر و کویت، یک محکوم کویتی برای گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود، در مشهد تحویل مقامات کویتی شد. وی ادامه داد: سه محکوم ایرانی که در زندان‌های قطر دوران محکومیت خود را می‌گذرانیدند، در فرودگاه مهرآباد تحویل مقامات ایرانی شدند. رییس کمیته انتقال محکومان و استرداد مجرمان از تلاش‌های اینترپل و مقامات وزارت امورخارجه، قوه‌قضاییه، سازمان زندان‌ها و دیگر مسئولانی که در انتقال این محکومان همکاری داشتند، قدردانی کرد.

ممنوعیت اعزام به زندان تا تأمین وثیقه موجب رضایت مردم می‌شود
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بابیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر در سال ۹۶ برای تأمین وثیقه بین یک الی سه روز در بازداشت بودند، گفت: ممنوعیت اعزام به زندان تا تأمین قرار وثیقه و کفالت تأثیر مثبتی در کاهش هزینه‌ها و نارضایتی مردم دارد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ممنوعیت اعزام به زندان تا تأمین قرار وثیقه و کفالت، گفت: در سال 96 بیش از 50 هزار نفر برای تأمین وثیقه و معرفی کفیل بین یک الی 3 روز در بازداشت بودند که هزینه بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشت چراکه تمامی پرسنل زندان برای حبس‌های یک الی 3 روزه به‌کارگیری می‌شدند. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به هزینه‌های زیاد بازداشت‌های یک الی سه‌روزه تا زمان تأمین وثیقه، افزود: با توجه به اینکه اکثر زندان‌ها در خارج شهر قرار دارند، رفت‌وآمد برای اعزام متخلفان به زندان‌ها هزینه بسیار زیادی را به همراه دارد. از طرفی آمار 50 هزار بازداشتی تنها برای 1 الی 3 روز مربوط به سال 96 است و یقیناً در طول سال‌های اخیر افزایش داشته است. این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه زندانی شدن افراد حتی به مدت خیلی کوتاه آثار منفی زیادی به همراه دارد، تصریح کرد: ایده ممنوعیت اعزام به زندان تا تأمین وثیقه و معرفی کفالت هوشمندانه، به‌جا و برای شرایط فعلی زندان‌ها و کشور بسیار مناسب است. از طرفی در کاهش نارضایتی‌های مردم و هزینه‌های داخلی زندان‌ها مؤثر است. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، با اشاره به سیاست‌های اخیر قوه‌قضاییه در مبارزه با فساد، اظهار کرد: قوه‌قضاییه اخیراً در یک حرکت انقلابی مبارزه محکم و قاطع با دانه‌درشت‌های فساد و رأفت با متخلفان جرایم سبک را در دستور کار خود قرار داده که مرتبط با موازین شرعی و خواست مردم است.

جریمه ۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریالی شرکت ماشین سازی
مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران از جریمه ۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریالی یک شرکت ماشین سازی به سبب گرانفروشی تجهیزات و دستگاه‌های خط تولید ماشین آلات صنعتی و دریافت وجه اضافی خبر داد. محمدعلی اسفنانی، گفت: باشکایت شکات خصوصی و گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، پرونده تخلف شرکت مذکور برای رسیدگی به این اداره کل ارسال و به شعبه ششم هیأت بدوی تعزیرات حکومتی تهران ارجاع شد. وی افزود: شعبه پس از رسیدگی و احراز تخلف، مدیرعامل شرکت را جمعاً به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد که ۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال آن مربوط به شکات خصوصی پرونده است که از جهت اضافه دریافتی باید بازگردانده شود.

 حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 18 آذر 1398 09:51

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش