text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

دستبند پلیس بر دستان 400 نفر از اراذل و اوباش پایتخت

سایت حقوقیدیده بان هشتم : به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سومین مرحله طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و محلات با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت رقم خورد. 

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح عملکرد مأموران پلیس پایتخت اظهار داشت: با تلاش مأموران پایگاه‌های یازده‌گانه پلیس امنیت و با هدف افزایش رضایتمندی و ایجاد احساس امنیت در شهروندان 424 نفر از اراذل و اوباش، عاملین شرارت، مزاحمین نوامیس، لات‌های محلی، حاملین سلاح و توزیع مشروب و مواد مخدر و مواد محترقه شناسایی و دستگیر شدند. 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: شرارت، دستگیری، قدرت‌نمایی، ضرب و جرح، فروش مشروب، تهدید در فضای مجازی و کری‌خوانی از جمله عمده جرایم افراد دستگیر شده است. 

سردار رحیمی از شناسایی عاملان تخریب اموال عمومی و خصوصی در اغتشاشات اخیر در خاک‌سفید تهران خبر داد و گفت: 4 نفر از افرادی که اقدام به تخریب فروشگاه جانبو در تهرانپارس کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند؛ سردسته این باند از اراذل و اوباش و سطح یک بود که شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: عاملین تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی که 7 نفر به سرکردگی فردی به نام (ش) بودند بعد از کار اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت به اجرای طرح اقتدار 3 پرداخت و تصریح کرد: برای کل افراد دستگیر شده در این طرح 129 پرونده تشکیل شده است به علاوه 36 پرونده نیز برای افرادی که اقدام به حمل سلاح،‌ مهمات، مشروبات الکلی، کری‌خوانی و فروش سلاح کرده بودند تشکیل شد که در مجموع برای اراذل و اوباش دستگیر شده در طرح اقتدار 3، 165 پرونده تشکیل و رسیدگی شد. 

وی گفت: 316 نقطه از جمله درب خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در محله‌های خاک‌سفید، نظام‌آباد، مسعودیه و ... پاکسازی شد؛ 178 قهوه‌خانه و سفره‌خانه نیز مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت و 153 مورد به علت تکرر در تخلفات و حضور متعدد اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس پلمب شد.

فرمانده انتظامی پایتخت به بازدید 51 باشگاه بدنسازی اشاره و بیان داشت: برای اغلب آنها دستور پلمب صادر شد چرا که به دلیل عدم مدیریت صحیح و حضور برخی افراد بدنام محل تجمع اراذل و اوباش شده بود؛ همچنین 76 مورد پارک و تفرجگاه پاکسازی شد.

سردار رحیمی به کشف 51 قبضه سلاح جنگی، 72 سلاح سرد که در زورگیری،‌ قداره‌بندی و عربده‌کشی توسط اراذل و اوباش مورد استفاده قرار می‌گرفت اشاره و اعلام کرد: 11 هزار عدد انواع فشنگ و مهمات و تعداد 36 هزار قرص غیرمجاز و مقداری پودر نیز از باشگاه‌های بدنسازی کشف و ضبط شد. 

وی به سابقه‌دار بودن 70 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده پرداخت و گفت: تعداد سابقه یک تا 9 بار زندان را در کارنامه خود دارند.

سردار رحیمی اعلام کرد: دستگیری اغتشاشگران با قوت ادامه دارد و پلیس به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با قدرت به شناسایی و دستگیری افراد ادامه خواهد داد. 

فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص اعتراضات گفت: ممکن است مردم به عملکرد یک شرکت یا نهادی اعتراض داشته و در مقابل آن شرکت تجمع کنند؛ پلیس حامی مردم است اما افرادی که بخواهند سلاح به دست گرفته و جنایت و قتل و تخریب کنند از نظر ما اشرار محسوب شده و با قدرت و قاطعیت با آنها برخورد می‌کنیم؛ پلیس به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد. 

وی گفت: در راستای اجرای طرح اقتدار، تعداد 7 نفر از اراذل و اوباش سطح یک و دو با وجود ابلاغ دستور قضایی برای معرفی خود اقدام نکردند که در نتیجه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار رحیمی به دستگیری گروهی از عاملان ایجاد رعب و وحشت در محله 13 آبان پرداخت و گفت: این افراد تعدادی از اوباش نوپای محله 13 آبان بودند که ضمن نزاع دسته‌جمعی با ایجاد رعب و وحشت، فحاشی و عربده‌کشی برای اهالی محل مزاحمت ایجاد کردند که تعداد 4 نفر از آنها شناسایی و دستگیر شدند این افراد دارای سوابقی از جمله ضرب و جرح با قمه‌، درگیری با مأموران، سرقت، قدرت‌نمایی و شرب خمر بوده‌‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ به دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی مسلحانه در محله بهمنیار پرداخت و گفت: این افراد با استفاده از قبضه سلاح شکاری رعب و وحشت ایجاد کرده بودند که با اقدامات اطلاعاتی 7 نفر از آنها شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: پلیس تعداد 11 نفر از قاچاقچیان سلاح و مهمات را شناسایی و دستگیر کرد که در بستر فضای حقیقی و مجازی اقدام به فروش اسلحه می‌کردند؛ از این افراد 9 قبضه سلاح شکاری، 2 قبضه شبه سلاح و بیش از هزار فشنگ جنگی ثبت و ضبط شد.

سردار رحیمی در خصوص عملکرد پلیس در مواجهه با خودروهای آلاینده و دودزا اعلام کرد: مأموران پلیس به صورت شبانه‌روزی برخورد با خودروهای دودزا و معاینه فنی را در دستور کار دارند؛ در همین راستا باید خودروهای حمل‌ونقل عمومی که فرسوده هستند با خودروهای جدید جایگزین شوند و در این راستا باید همه دستگاه‌هایی که در این زمینه مسؤولیت دارند به پای کار بیایند. 

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص ایرادات پلیس به طرح‌های ترافیک شهرداری تهران گفت: ما نظرات کارشناسی و پیشنهادات خود را ارائه دادیم؛ پلیس مدیریت صحنه را بر عهده دارد و دستگاه‌های دیگر باید زیرساخت و امکانات دیگر را مهیا کند اما متأسفانه بخش مهمی از آنها مهیا نشده است.

فارس

منتشر شده در دوشنبه, 02 دی 1398 14:55

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش