text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

رییس قوه‌قضاییه تاکید کرد تسریع در بررسی فرضیه‌های سقوط هواپیما

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس قوه‌قضاییه از دستور خود به سازمان قضایی نیروهای مسلح مبنی بر تسریع در بررسی کارشناسی همه فرضیه‌های مطرح در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد. وی همچنین با حضور در منزل خانواده شهید وحید زمانی نیا از شهدای مقاومت، روحیه این خانواده شهید را ارزشمند توصیف کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما درباره نتایج بررسی‌های مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: چند ساعت پس از اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان قضایی نیروهای مسلح را مأمور کردیم که این مسئله را پیگیری کنند رویدادی که ابعاد گسترده‌ای دارد و پرسش‌های جدی درباره آن در میان مردم مطرح است. وی همه فرضیه‌های مطرح در خصوص علل سقوط این هواپیما را قابل‌بحث و بررسی دانست و افزود: این موضوعی کارشناسی است و نمونه چنین حادثه‌ای در هر جای دنیا اتفاق بیفتد، بررسی آن ماه‌ها طول می‌کشد.
آیت‌الله رئیسی گفت: همکاران ما از همان ابتدا با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و حتی برخی دانشگاه‌ها که برای کمک به ما اعلام آمادگی کرده بودند، مشغول بررسی این پرونده شدند. رییس قوه‌قضاییه تاکید کرد: ما حتماً از این پیشنهاد همکاری‌ها استقبال می‌کنیم تا به ما کمک کنند به‌ویژه کارشناسان حوزه سایبری که حتماً می‌توانند در این حوزه حرف داشته باشند. وی تشکیل کارگروه‌های کارشناسی را از دیگر اقدامات دستگاه قضا برای بررسی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی دانست و افزود: اعضای این کارگروه‌ها در خصوص مسائل مطرح بحث و بررسی می‌کنند و دیدگاه‌هایشان ثبت و ضبط می‌شود.آیت‌الله رئیسی بابیان اینکه این مسئله، مسئله‌ای عادی نیست، گفت: این مسئله‌ای نیست که یک قاضی بتواند به همه ابعاد آن رسیدگی کند بلکه ابعاد کارشناسی آن، ابعاد وسیعی است. رییس دستگاه قضا از آمادگی سازمان قضایی نیروهای مسلح برای همکاری با کارشناسان بخش‌های مختلف اعم از نظامی، هوافضا و سازمان هواپیمایی برای همکاری در بررسی این پرونده و دریافت و بررسی دیدگاه‌هایشان خبر داد.
وی با تصریح اینکه فرضیه‌های مختلفی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح است، بار دیگر تاکید کرد: هر فرضیه را باید کاملاً تا آخر بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می‌تواند به حل مسائل کمک کند.
آیت‌الله رئیسی درباره زمان اعلام نتایج بررسی این پرونده نیز اظهار کرد: گفته‌ایم که تسریع کنند و دوستان من خبر دادند که گاهی تا ساعت ۱۱ شب در حال بررسی مسائل و دیدگاه‌های مختلف دراین‌باره هستند. وی گفت: اگر دیدگاه‌های دیگری نیز در این خصوص مطرح است به سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کنند.
آیت‌الله رئیسی بابیان این‌که رسیدگی به این پرونده عادی نیست، تاکید کرد: این پرونده را حتماً به‌عنوان پرونده‌ای خاص پیگیری خواهیم کرد و همکارانم بررسی کارشناسی این قضیه را از مهم‌ترین مسائلی می‌دانند که پیگیری خواهد شد تا آنچه به اقتضای حق و عدل است عمل شود.
 
  تشییع پرشکوه سردار سلیمانی؛ همه‌پرسی در رأی به مقاومت
رییس قوه‌قضاییه، گفت: تشییع پرشکوه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قله‌ای از انسجام، یکپارچگی، حضور با بصیرت و همه‌پرسی مردمی در رأی به مقاومت بود. آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: این‌ همه‌پرسی که در پرتو خون مطهر حاج قاسم سلیمانی و انسان‌های زیادی در مسیر مقاومت و ایستادگی انجام شد باید حفظ شود.

وی درباره مباحث مطرح در نشست مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبرگان با حضور آقایان طائب و علوی گفت: آنچه در این جلسه به جمع‌بندی رسید این بود که اقتداری که با حضور نیروهای مسلح ما در منطقه ایجادشده است و نیز اقدام مقتدرانه سپاه در هدف قرار دادن پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق باید حفظ شود.
رییس قوه‌قضاییه ایجاد زمینه برای تسریع در ساختن کشور، رفع مشکلات و حرکت در مسیر باز کردن گره مشکلات را از دیگر برکات خون مطهر حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: این خون پاک سبب باز شدن بسیاری از گره‌ها در مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نیز تقویت انسجام ملی شده است. وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب گفتند که قاسم سلیمانی شهید پرقدرت‌تر از سردار سلیمانی قبل از شهادت ایشان است به همین علت می‌خواهند این قدرت را بشکنند و ما نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.
آیت‌الله رئیسی، قدرت فزاینده کشورمان را مرهون خون مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا دانست و تاکید کرد: نباید به این نقطه اقتدار کشورمان بی‌توجه باشیم و این نقطه اقتدار همچنان باید پابرجا بماند. وی گفت: ملت بزرگ ایران با نگاه امیدبخشی که اکنون وجود دارد گام‌های بلندی بر خواهند داشت و ما مسئولان، خود را خادم مردم می‌دانیم و آنچه دغدغه مردم است باید 
رفع شود.
رییس قوه‌قضاییه افزود: به‌عنوان نمونه رسیدگی به پرونده‌ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضا، مردم را شادمان می‌کند به‌ویژه وقتی می‌بینند اقدامی صورت می‌گیرد نه آن‌که صرفاً قولی داده شود و مردم حتماً شاد می‌شوند وقتی دستگاه‌های اجرایی خدماتی را به آن‌ها ارائه می‌کنند. آیت‌الله رئیسی همچنین با ابراز تأسف از سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: فقط خانواده‌های شهدای این هواپیما نیستند که از این حادثه متأثرند بلکه همه مردم در جامعه، بازماندگان این شهدا محسوب می‌شوند و ملت از این حادثه متأسف و داغدارند و آن شهیدان و خانواده‌هایشان همواره محترم‌اند.
رییس قوه‌قضاییه بابیان این‌که استیفای حقوق مادی و معنوی این عزیزان و خانواده‌های معززشان وظیفه ما و همه مسئولان کشور است تاکید کرد: لکن باید نقطه اقتداری که شهید سلیمانی برای کشورمان ایجاد کرد حفظ شود، زیرا دشمن می‌خواهد این اقتدار را تضعیف کند. وی با اشاره به جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ورود به صحنه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان باید جلوه همبستگی و گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد، زیرا مردم عزیز آن منطقه تحت‌فشارند. رییس دستگاه قضا افزود: خدمت دولتمردان و نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و بسیج حتماً می‌تواند لب‌های مردم را خندان کند و بخشی از آلام مردم را بکاهد.
 خداوند شهدای مقاومت را بلندآوازه کرده است
همچنین به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت‌الله رئیسی با حضور در منزل خانواده شهید وحید زمانی نیا از شهدای مقاومت، روحیه این خانواده شهید را ارزشمند توصیف کرد و گفت: این روحیه نشان می‌دهد که شهید زمانی نیا در یک خانواده متدین، انقلابی و با بصیرت رشد داشته است. رییس قوه‌قضاییه روز ۲۶ دی ماه ضمن حضور در آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بر مزار پاسدار شهید «وحید زمانی نیا» از شهدای مقاومت که همراه با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه و در عملیات تروریستی آمریکا در بغداد به شهادت رسید، حاضر شد و به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کرد. وی در ادامه در منزل خانواده شهید وحید زمانی نیا حاضر شد و از درگاه خداوند برای آن شهید رحمت الهی و برای خانواده او صبر و اجر را مسئلت کرد.  آیت‌الله رئیسی با اشاره به اظهارات خانواده شهید وحید زمانی نیا در برنامه بدون تعارف، روحیه این خانواده شهید را ارزشمند توصیف کرد و گفت: این روحیه نشان می‌دهد که شهید زمانی نیا در یک خانواده متدین، انقلابی و با بصیرت رشد داشته است.  آیت‌الله رئیسی با اشاره به آخرین دیدارش با شهید ابومهدی المهندس که در ایام اربعین حسینی رخ داد به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: در آخرین دیدار بنده با شهید ابومهدی المهندس در ایام اربعین، ایشان به بنده گفت که سلامم را به رهبر معظم انقلاب برسانید و بگویید برایم دعا کند. روز اربعین در منزل مقام معظم رهبری مراسم بود که به ایشان گفتم آقای ابومهدی سلام رساند و رهبر معظم انقلاب خیلی از ایشان تعریف کردند و گفتند که او از چهره‌های برجسته مجاهدین عراق است و البته قسمت نشد که بنده جواب مقام معظم رهبری را به وی برسانم.

رییس قوه‌قضاییه بابیان اینکه این شهدا جز برگزیدگانی بودند که خداوند آن‌ها را گزینش کرد و در این جایگاه قرار داد، تشییع باشکوه پیکر مطهر آن‌ها را یادآور شد و گفت: تشییع باشکوه شهدای مقاومت و همچنین شهید زمانی نیا در شهرری از برکت و اخلاص خود این شهدا بود.  وی از شهدای مقاومت به‌عنوان شهدایی یادکرد که خدا آن‌ها را بلندآوازه کرده است و خطاب به خانواده شهید زمانی نیا، اظهار کرد: نشان این بلندآوازه شدن شهید زمانی نیا در نسل شما نیز خواهد بود. آیت‌الله رئیسی محشور شدن این شهدا با امام حسین (ع) را از درگاه خداوند مسئلت کرد و گفت: حضور در منزل شما برای بنده توفیقی بود و امیدوارم بتوانیم ثمره خون مطهر این شهدا را حفظ کنیم. گفتنی است در این دیدار صمیمانه، پدر، مادر، همسر و برادران شهید وحید زمانی نیا نیز به بیان ویژگی‌ها و خاطره‌هایی از این شهید بزرگوار پرداختند.

 حمایت

منتشر شده در شنبه, 28 دی 1398 11:32

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش