text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : حضور خداییان در مراسم ترحیم دو تن از شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی
معاون رییس قوه‌قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در مراسم ترحیم دو تن از شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی، از خانواده این شهدا که با تیزبینی، توطئه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار را خنثی کردند، صمیمانه تشکر کرد.

ذبیح‌الله خداییان در مراسم ترحیم ایمان و پریناز قادرپناه فرزند و عروس دو تن از سردفتران و دفتریاران بازنشسته تهران و از شهدای حادثه سقوط هواپیمای مسافربری حضور یافت. وی با حضور در این مراسم ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهدا، بابیان اینکه جان باختن جمعی از افراد تاثیرگذار و آینده سازان این مملکت، مردم شریف ایران اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را داغدار کردند، شهادت آن‌ها را به محضر مبارک حضرت، ولی‌عصر (عج) و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، مردم و به‌خصوص خانواده معظم شهدا تسلیت گفت.
خداییان از این خانواده‌ها که با درایت و تیزبینی خود توطئه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار را خنثی کردند، صمیمانه تشکر و بیان کرد: آمریکا سعی کرد با جنگ رسانه‌ای، فضاسازی دروغین و با سوءاستفاده از احساسات برخی افراد، آثار حضور پرشور و شعور مردم ایران اسلامی و سراسر جهان در مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را کمرنگ کند، اما این خانواده‌های عزیز با هوشیاری تمام دست آن‌ها را رو کرده و توطئه شومشان را خنثی کردند.

دریافت مبلغ اضافی در ازای ثبت  «حق طلاق» تحصیل مال به باطل است
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تعدادی از دفاتر ازدواج برای ثبت حق طلاق در سند ازدواج، از زوجین تقاضای هزینه‌های زیادی می‌کنند؛ این عمل مصداق تحصیل مال به باطل است.

 حسن نوروزی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد اقدام برخی دفاتر ازدواج در دریافت هزینه اضافی در قبال درج حق طلاق برای زوجه در اسناد ازدواج گفت: طبق ماده ۱۳۳ قانون مدنی حق طلاق به دست مرد است، اما مرد می‌تواند حق خود در طلاق را به همسرش یا هر شخص دیگری وکالت دهد، بنابراین گرفتن حق طلاق برای زن یک مسئله کاملاً قانونی و رسمی است و به‌صورت شرط ضمن عقد در سند ازدواج نوشته می‌شود.
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: با توجه به این حق قانونی، امروزه اخباری منتشرشده مبنی بر اینکه بسیاری از دفاتر ازدواج و طلاق از ثبت حق طلاق برای زن امتناع می‌کنند و تعدادی از این دفاتر برای ثبت آن در سند ازدواج از زوجین تقاضای هزینه‌های زیادی می‌کنند؛ این عمل مصداق تحصیل مال به باطل است حتی اگر از طرف محضردار باشد شاکی می‌تواند از محضردار شکایت کند.
وی در ادامه تاکید کرد: باید تعرفه‌های مربوط به طلاق و ازدواج مشخص شود و به‌صورت بخشنامه به تمام دفترخانه‌ها اعلام کنند و با توجه به اینکه این حق طلاق برای زن می‌تواند یکی از شروط ضمن عقد باشد، باید مسئولان مربوطه برای حل این مسئله تدابیری را برنامه‌ریزی کنند تا زوجین به هنگام مراجعه به دفاتر ازدواج و طلاق کمتر دچار مشکلات این‌چنینی شوند.
نوروزی در پاسخ به چرایی مفروض نشدن حق طلاق به‌عنوان یکی از شروط ضمن عقد در تمام اسناد ازدواج، گفت: مهریه در عرف و قانون به‌عنوان هدیه‌ای برای زن از طرف مرد محسوب می‌شود و از زمانی که عقد جاری شد پرداخت آن برعهده مرد است، اما متاسفانه امروز مهریه برای برخی از بانوان تبدیل به اهرم فشار شده و با کوچک‌ترین اختلافی اقدام به دریافت مهریه می‌کنند و خواستار طلاق هستند. چرایی ثبت نشدن حق طلاق به‌عنوان یکی از شروط ضمن عقد در تمام اسناد ازدواج به دلیل قانون مهریه است که زوجین به‌راحتی نتوانند طلاق بگیرند، در مقابل آن قانون اکراه را گذاشتیم که تمایلی به زندگی ندارند طلاق بگیرند.
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به ماده 22 قانون حمایت از خانواده و پرداخت مهریه و امتناع از پرداخت آن مشمول ماده 2 قانون اجرای محکومیت‌های مالی است و پرداخت نکردن مهریه در مهلت مقرر حکم حبس را دارد.

تمامی جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی شناسایی شدند
سرپرست دادسرای جنایی پایتخت از شناسایی تمامی جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد. قاضی محمد شهریاری در گفتگو با ایسنا گفت: هویت تمامی اجساد سقوط هواپیمای اوکراینی یعنی ۱۷۶ نفر با اخذ DNA مشخص و شناسایی شدند.


ورود مدعی‌العموم به‌منظور استانداردسازی مخازن گاز خودرو
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان بر ضرورت استانداردسازی مخازن خودروهای گازسوز تاکید کرد.

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با میزان از ورود دادستانی نسبت به استانداردسازی مخازن خودروهای گازسوز خبر داد و گفت: با توجه به‌ضرورت این امر نامه‌ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد ارسال و تاکید شده است که مخازن خودروها حتماً باید استاندارد شوند. وی تصریح کرد: نظارت و پیگیری بر روند استاندارسازی خودروها نیز مورد تاکید دادستانی قرار گرفت.

عفو ۷۷۲ زندانی اصفهانی در سال جاری
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، گفت: در سال جاری تعداد ۷۲۲ زندانی از استان اصفهان از شرایط عفو بهره‌مند شده‌اند.

اسدالله گرجی زاده، گفت: در سال جاری تعداد ۷۲۲ زندانی از استان اصفهان از شرایط عفو بهره‌مند شده‌اند که تعداد ۳۶۹ نفر از عفو منجر به تقلیل مجازات، ۳۲۳ نفر از عفو عمومی و ۸۰ مورد از عفو موردی استفاده کرده‌اند. مدیرکل زندان‌های استان اصفهان ادامه داد: استفاده زندانی از عفو شرایط خاصی دارد که باید از سوی رییس زندان اعلام و در کمیسیون عفو و یا اعلام به قضات و مجموعه قضایی پیگیری کرد. گرجی زاده گفت: با عنایت مسئولین قضایی کشور و استان، وضعیت زندانیانی که درزمینه حفظ قرآن تلاش و کوشش داشته باشند و بیش از ۵ جزء قرآن را حفظ کنند به‌صورت ویژه در کمیسیون عفو موردبررسی قرارگرفته و به تهران اعلام خواهد شد. وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ روحانی در سطح زندان‌های استان درزمینه حفظ و قرائت قرآن به مددجویان آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 28 دی 1398 11:46

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش