text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

معاون حقوقی سابق رئیس جمهور:می‌توانیم از AFC شکایت کنیم

سایت حقوقیدیده بان هشنم : معاون حقوقی سابق رئیس جمهور گفت: از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم در تصمیم اخیر AFCمی‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.

الهام امین زاده ،‌ در ارتباط با تصمیم اخیر AFC جهت محرومیت ایران از میزبانی مسابقات فوتبال اظهار کرد: در مقایسه با بسیاری از کشوهای جهان، ایران از امنیت کافی و وافی برخوردار است؛ پس این ادعا که ایران امنیت ندارد درست نیست و فقط یک حرف سیاسی است.

وی ادامه داد: این تصمیم با پشتوانه وانگیزه های سیاسی مطرح شده و خلاف  حقوق جامعه ورزشی و مردم است. از حقوق اولیه بشر در تمام جوامع این است که از فضای عادلانه و برابر جهانی برخوردار باشند و این تصمیم چنین حقی را تضیع می کند.

امین‌زاده گفت: این نهاد ورزشی باید بداند اگر انگیزه‌های سیاسی را دنبال می‌کند تا برخوردی با دولت و نظام ایران داشته باشد، حقوق مردم و ورزشکاران را زیر پا گذاشته است.

وی پیشنهاد داد: ما درمواجه با این تصمیم می‌توانیم به برخی مراجع بین المللی شکایت کنیم. از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم می‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.

این فعال سیاسی یادآور شد: حدود 44 کشور در قاره آسیا وجود دارند که می‌توانند به عنوان پشتوانه یکدیگر دراین  قاره حضور داشته باشند و همدیگر را در سیاست‌های جهانی حمایت کنند. شاید ایران با تصمیات سیاسی فراقاره‌ای روبه‌رو شود اما انتظار نداریم قاره آسیا مشکلات سیاسی برایمان ایجاد کند.

وی گفت: با توجه به ترو فرمانده نظامی ارشد کشور و اقدامات ایران در دفاع مشروع از خود انتظار مداخله دشمنان را داشتیم؛ اما متاسفانه واکنش این نهاد ورزشی به هیچ عنوان متناسب نیست و دلیلی ندارد برای سیاسی‌کاری‌ها ایران را ناامن جلوه بدهند.

امین‌زاده تصریح کرد: در منطقه پر  تنش و منازعه ایران در صلح و دوستی با کشورهای همسایه خود روابط مسالمت‌آمیز دارد؛ پس می تواند یک کشور مناسب و مهم برای محل برگذاری مسابقات آسیایی باشد.

ایسنا

منتشر شده در یکشنبه, 29 دی 1398 12:34

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش