text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

طرح موضوع ادغام مرکز وکلا و کانون در مجلس بعید است

سایت حقوقیدیده بان هشتم : طرح موضوع ادغام مرکز وکلا و کانون در مجلس بعید است

نماینده مجلس گفت: بعید است به زودی طرحی مبنی بر ادغام کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه در مجلس مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم، محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در دیداری با اعضای هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان البرز گفت: قاعدتاً نهادی که بر اساس قانون تشکیل می گردد صرفاً به موجب قانون منحل می شود و بسیاری از مقررات برنامه های توسعه از احکام دائمی تلقی می شوند و محدود به زمان نیستند.
وی در ادامه با اشاره به مباحث دیرینه قانونی بودن یا نبودن مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: با توجه به این که ریاست مرکز توسط رئیس قوه قضائیه منصوب شده اند نمی توان پذیرفت که رئیس قوه اقدام به نصب مسؤول برای نهادی نموده است که ماهیت قانونی ندارد.
کولیوند با تاکید بر مودت هر چه بیشتر بین نهادهای متولی جامعه وکالت کشور یعنی کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه، هر دو نهاد را به تمکین از قانون دعوت کرد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  ضمن اظهار رضایت از فعالیت های مرکز و اشاره به طرح های موجود و مربوط به نهاد وکالت در مجلس عنوان داشت: بعید است که موضوع ادغام این دو نهاد به زودی در مجلس مطرح شود.
رامتین قانع، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه البرز نیز ضمن پرداختن به مشکلات مبتلابه جامعه وکالت انتقاداتی را  نسبت به کانون های وکلا مطرح کرد.

قانع گفت: متاسفانه کانونهای وکلا تاب و تحمل پیشرفت های پرشتاب مرکز در دوره جدید را ندارند و به جای آنکه در این رقابت، خود دچار تحول و حرکت شوند سعی دارند از پیشرفت مرکز جلوگیری کنند و هنوز اندر خم قانونی یا غیر قانونی بودن مرکزی هستند که قریب به 25 هزار وکیل عضو آن است.

وی در ادامه به مواد متعدد که مؤید فعالیت قانونی مرکز است پرداخته و به بند چ ماده 88 قانون ششم توسعه اشاره کرد و گفت: کانونهای وکلا در توجیه این بند که طی آن قانونگذار اختصاص ظرفیت 30درصد از آزمون مرکز را به ایثارگران اختصاص داده آنرا ناظر بر بخش کارشناسان می دانند، بی آنکه دلیلی برای این ترجیح عنوان کنند و استدلالهای بی پایه و اساس نظیر آنکه این قانون صرفاً برای برنامه توسعه سوم بوده نیز موجب تنزل بیش از پیش شأن کانونهای وکلا می گردد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه به برگزاری آزمون وکالت توسط این دو نهاد طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: خاطرات سالها انحصار طلبی کانونها به قصد کسب منافع بیشتر و بستن درهای پذیرش به روی هزاران فارغ التحصیل حقوق هنوز از اذهان مردم و حقوقدانان پاک نشده است. 

قانع ادامه داد: آزمون وکالت قوه قضائیه در سال 98 با حضور 107 هزار داوطلب و تلاشهای نافرجام کانونهای وکلا در ابطال این آزمون برگزار شد. علاوه بر آن سپرده شدن مسؤولیت موسسات حقوقی به مرکز را از عوامل دیگر نارضایتی کانونها در این چند وقت اخیر بود. 
وی در پایان گفت: ما همواره تلاش کرده ایم روابطی با احترام متقابل با کانون داشته باشیم ولیکن متاسفانه هیأت مدیره این کانون در واپسین روزهای دوران تصدی خود به ناگاه، مرکز وکلا را مورد هجمه های بی دلیل خود قرار داد که البته ناکامی های متعدد کانونها و سرعت و شتاب پیشرفت مرکز می تواند دلایل این هجمه را برای جامعه حقوقی آشکار سازد .

فارس

منتشر شده در دوشنبه, 30 دی 1398 10:24

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش