text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

باج‌گیری از کسبه بازار با عنوان جعلی بازرس تعزیرات

سایت حقوقیدیده بان هشتم :سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد هستیم که افرادی با عناوین جعلی، خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی کرده و از مردم باج می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم، سیدیاسر رایگانی در برنامه زنده تلویزیونی با تأکید بر اینکه مردم مراقب کلاهبرداران باشند، گفت: ما در سازمان تعزیرات، عنوان شغلی «بازرس» نداریم و چنانچه بخواهیم نظارتی بر بازار داشته باشیم به صورت تیم‌های گشت مشترک به بازار می‌رویم. 

وی گفت: در این تیم مشترک رئیس شعبه و دو تا سه نفر از بازرسان اتحادیه و اصناف و همین‌طور نیروی انتظامی حضور دارند اما متأسفانه در ماه‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم که افرادی با عناوین جعلی، خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی کرده و از مردم باج می‌گیرند. 

رایگانی گفت: متأسفانه در شکایات دیده‌ایم که کسبه اطلاع می‌دهند افرادی با عنوان بازرس تعزیرات به محل کسب آنها مراجعه کرده و درخواست 10 برابر پول جریمه احتمالی آنها را داشته‌اند و کسبه هم از روی ناآگاهی این مبالغ را پرداخت کرده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور تأکید کرد: عنوان و جایگاه سازمانی به عنوان بازپرس تعزیرات نداریم و فقط بازرسان اتحادیه و اصناف هستند که آن هم به تنهایی در بازدیدها نمی‌روند و اگر هم بروند با معرفی‌نامه اتحادیه خود خواهند رفت.

وی افزود: کسبه و مردم می‌توانند با شماره تماس 88853010-021 که شماره دفتر مرکزی تعزیرات است تماس گرفته، مستندات  و مشاهدات و گاهاً اعتراضات خود را مطرح کنند که قطعاً با آن برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

رایگانی با انتقاد از اینکه جعل عنوان و کلاهبرداری به راحتی انجام می‌شود، گفت: به عنوان مثال در یک خیابان حدود 50 تا 60 مغازه توسط یک گروه دو تا سه نفره مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که این تیم با ابزار لازم مانند بی‌سیم و جعل کارت به این مغازه‌ها مراجعه کرده بودند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود: متأسفانه همه اصناف از داروخانه‌ها گرفته تا خرده‌فروشان، رستوران‌ها، پیتزافروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها تحت این کلاهبرداری‌ها قرار گرفته‌اند و ما این اتفاق را در کل کشور شاهد هستیم، اما در تهران بیشتر بوده است.

وی افزود: در گزارشی که ثبت شد یک تیم کلاهبرداری به حدود 70 دفتر مشاوره املاک رفتند و با بنر پلمب و داشتن بی‌سیم آنها را تهدید می‌کردند که در ازای پلمب نکردن، مبالغ هنگفتی را دریافت کنند.

رایگانی به مردم توصیه کرد که به کسب و کارهای خود احاطه داشته باشند، بازرسان صنف خود را بشناسند و در صورت مراجعه این افراد، اسناد هویتی را درخواست کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: متأسفانه این نوع کلاهبرداری «جعل عنوان» است و سازمان تعزیرات نسبت به کسانی که به اسم تعزیرات سوءاستفاده می‌کنند، کوتاه نمی‌آید و رضایت نمی‌دهد. بنابراین از مردم می‌خواهیم علاوه بر اینکه مستندات خود را به سازمان گزارش دهند عناوین شغلی را که به محل کسب و کارشان مراجعه می‌کنند را به دقت بررسی کنند.

فارس

منتشر شده در چهارشنبه, 02 بهمن 1398 12:36

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش