text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

رییس قوه‌قضاییه: طرح معامله قرن باید کیفرخواستی علیه آمریکا شود

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس قوه‌قضاییه تاکید کرد: معامله قرن برگ دیگری از سلسله ترفندهای فریب‌کارانه آمریکایی‌ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست تا فریاد عدالت‌خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.

به گزارش میزان، آیت‌الله رئیسی در واکنش به طرح معامله قرن بیانیه‌ای صادر کرد. این بیانیه به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ان فرعون علا فی‌الارض و جعل اهل‌ها شیعا یستضعف طائفه منهم یذبح ابنائهم و یستحیی نسائهم انه کان من المفسدین و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین
طرحی که رییس‌جمهور تروریست رژیم آمریکا برای محو حقوق ملت فلسطین با عنوان معامله قرن از آن رونمایی کرد، برگ دیگری از سلسله ترفندهای فریبکارانه آمریکایی‌ها برای تحکیم ظلم، تجاوز و اشغالگری است که قطعاً نخواهد توانست تا فریاد عدالت‌خواهی ملت فلسطین و دیگر آزادیخواهان جهان را که امروز در قامت مقاومت ظهور کرده است، خاموش کند.
تاریخ ثابت کرده است که ستیز با عدالت، شمشیر عدالت را تیزتر می‌کند، لذا آمریکایی‌ها باید بیش از گذشته از خشم ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه در هراس و وحشت باشند. آمریکایی‌ها باید بدانند که با غرس درخت ظلم نمی‌توان میوه صلح و آرامش را چید. امنیت و ثبات میوه‌های نهال عدالت هستند و عدالت نیز جز از راه تأمین همه حقوق ملت فلسطین و پایان کامل اشغالگری صهیونیست‌ها محقق نخواهد شد.
معامله قرن که بر پایه‌های ظلم و تجاوز بر ملت فلسطین بناشده است، نه‌تنها امنیت و ثبات را برای صهیونیست‌ها به ارمغان نخواهد آورد، بلکه ناامنی را بیش از گذشته در فلسطین اشغالی نهادینه خواهد کرد. آمریکایی‌ها باید بدانند که سپر پوشالی معامله قرن، تاب ایستادگی در برابر شمشیر بران مقاومت را ندارد. طرح معامله قرن مغایر با اصل بنیادین و آمره حقوق بین‌الملل یعنی حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نقض حاکمیت سرزمینی ملت فلسطین و نیز به رسمیت شناختن تجاوز و اشغالگری است، لذا نه‌تنها هیچ مقبولیتی میان ملت‌های منطقه ندارد، بلکه از هیچ مشروعیت حقوقی نیز برخوردار نیست.
آمریکا با این ترفند و زپرپاگذاشتن حقوق ملت فلسطین، بار دیگر حقوق بشر را به سخره گرفت. مفاد طرح معامله قرن، باید به‌عنوان بخشی از کیفرخواست ملت‌های آزاده جهان علیه رژیم آمریکا به‌عنوان گستاخ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان در مجامع حقوق بشری مطرح شود. ملت‌های منطقه از مراجع حقوقی جهانی و نیز مجامع حقوق بشری دنیا انتظار دارند تا علیه رژیم قانون‌شکن آمریکا به دلیل زیرپاگذاشتن اصول بنیادین حقوق بشر اقامه دعوا کنند.
جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تنها مقاومت است که می‌تواند تضمین‌کننده حقوق ملت فلسطین و حافظ استقلال کشورهای منطقه و ضامن امنیت منطقه باشد. تجربه چهار دهه گذشته ثابت کرده است که آن چیزی که خنجر تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کشورهای منطقه و گسترش سرزمینی آن را به سپر دفاعی برای حفظ موجودیت این رژیم در داخل سرزمین‌های اشغالی محدود کرده است، صرفاً الگوی موفق مقاومت بوده است.
سیاست جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین که برآمده از اصل بدیهی تأمین حقوق ملت فلسطین است، هم برقراری عدالت را برای همه تضمین می‌کند و هم امنیت پایدار و ثبات فراگیر را برقرار خواهد کرد.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 12 بهمن 1398 09:30

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش