text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : آخرین وضعیت انتقال زندانیان از زندان اوین

رییس سازمان زندان‌ها پیرامون  آخرین وضعیت انتقال زندانیان از زندان اوین به ندامتگاه زندانیان، گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن پیش‌بینی شده است. اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت انتقال زندانیان از زندان اوین به ندامتگاه زندانیان گفت: بازداشتگاه اوین برای متهمان در نظر گرفته‌شده بود و برای آنکه امکان تردد آن‌ها به شعبات راحت‌تر باشد ما طرح انتقال زندانیان اوین را مطرح کردیم تا خانواده‌ها سریع‌تر بتوانند با متهمان ارتباط بگیرند و وکلا هم بتوانند کارهای آن‌ها را دنبال کنند؛ با توجه به پراکندگی تهران تصمیم گرفته شد متهمان تهران در ندامتگاه اوین حضور پیدا کنند و محکومان به تهران بزرگ انتقال یابند. وی بیان کرد: در همین رابطه زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن پیش‌بینی شد و فضای مناسبی نیز از نظر بهداشتی موردبررسی قرار گرفت. رییس سازمان زندان‌ها گفت: همچنین بازدیدهای مختلف صورت گرفت تا کمبودها برطرف شود و در هر مرحله نیز که این کمبودها برطرف شد یک تیم اعزام شد. جهانگیر بیان کرد: طی هفته اخیر بنده دو تیم اعزام کردم، تا با زندانیانی که انتقال داده شدند، چهره به چهره دیدار کنند که در مجموع این زندانیان از حضورشان راضی بودند که البته در فضای مجازی صحبت‌هایی مطرح‌شده مبنی بر اینکه خانواده زندانیان در رفت‌وآمد با مشکلاتی مواجه هستند که این موضوع را نیز با همکاری شهرداری و اتوبوسرانی در میان گذاشتیم تا روزهایی تعیین شود تا خدمات، برای آن‌ها توسعه داده شود؛ که رفع این مشکل بر عهده شهرداری، دولت و استانداری است تا مرتفع شود. وی تاکید کرد: ما طبق قانون طرح مذکور را انجام می‌دهیم و قانون به ما گفته نه تنها زندان اوین بلکه تمام زندان‌هایی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارند باید زندان‌های آن شهرها به خارج از شهر انتقال یابد. حال این طرح در حال اجرا است. رییس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت بازداشتی‌های اخیر در اغتشاشات آبان ماه، افزود: آخرین آمار نیز همان آماری است که سخنگو آن را اعلام کردند و لذا هنوز آمار جدیدی اعلام‌نشده است.

گزارش سیل نهایی شده است
رییس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: گزارش سیل نهایی شده و تعدادی در زمینه تخلفات اداری به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در جمع خبرنگاران در مورد نصب دوربین حرارتی در برخی مبادی ورودی کشور جهت جلوگیری از ورود ویروس کرونا با پیگیری سازمان بازرسی گفت: تاکنون مورد خاصی مشاهده نکرده‌ایم. وی در خصوص اقدامات سازمان بازرسی در زمینه بررسی وضعیت آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: در رابطه با آن مواردی که قبلاً گزارش کردیم پیشنهادهای مشخصی را ارائه کردیم و در حال پیگیری این پیشنهادات برای اجرا هستیم. همچنین جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی برگزار و بعضی از پیشنهادت اجراشده یا در حال اجرا است. برخی از پیشنهادات مثل اصلاح ناوگان حمل‌ونقل نیز زمانبر و نیاز به اعتبارات خیلی زیادی دارد؛ اما به طور مستمر در حال پیگیری هستیم و اگر کوتاهی تشخیص داده شود حتماً برخورد لازم صورت خواهد گرفت. رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات انجام‌شده در مورد حوادث سیل در کشور گفت: گزارش سیل نهایی شده و تعدادی در زمینه تخلفات اداری به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند و پیشنهادات اصلاحی و اجرایی داشته است که پیگیر اجرای آن پیشنهادات هستیم. درویشیان در خصوص اقدامات سازمان بازرسی در مورد بسته معیشتی، نیز تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۹۲ هزار خانوار کمیته امداد که محاسبه نشده بود، پیگیری، محاسبه و پرداخت شد و در حال حاضر به مورد مشابهی دست نیافته‌ایم.
 
 اختلال در سامانه خدمات الکترونیک قضایی حل‌شده است
 رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: مشکل اختلال در سامانه خدمات الکترونیک قضایی در دفاتر ارائه‌دهنده این خدمات حل‌شده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اختلال در سامانه خدمات الکترونیک قضایی در دفاتر گفت: یک موضوع جدید امنیتی بود که آن را کار گذاشتیم ولی جواب نگرفتیم. وی درباره اینکه آیا این موضوع ربطی به تحریم‌ها دارد؟ گفت: خیر. مشکل حل‌شده و دیگر مشکلی وجود ندارد. شهریاری در پاسخ به سوالی درباره سروری که مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفته تا آخر امسال در برج میلاد نصب می‌شود، گفت: بله، ان‌شاءالله این سرور تقویت می‌شود.

  
کیفرخواست روح‌الله زم صادر شد
دادستان تهران گفت: کیفرخواست روح‌الله زم صادرشده و دادگاه وی هفته آینده برگزار خواهد شد. علی القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کیفرخواست روح الله زم صادرشده و دادگاه وی هفته آینده آغاز خواهد شد. روح‌الله زم مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز، طی عملیات پیچیده و حرفه‌ای که با شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه همراه بود، 22 مهرماه توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

پزشکی قانونی را به ممتازترین جایگاه در منطقه می‌رسانیم
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور بابیان اینکه رسیدن به مرجعیت علمی به معنای دستیابی به اوج قله‌های علمی است، گفت: تلاش می‌کنیم سازمان پزشکی قانونی کشور را به ممتازترین جایگاه علمی در سطح منطقه برسانیم.

عباس مسجدی‌آرانی بابیان این مطلب و با اشاره به برگزاری پنجمین همایش مرجعیت علمی با موضوع «پزشکی قانونی در مسیر مرجعیت علمی» افزود: مرجعیت علمی به معنی نهضت تولید علم است و اینکه دانشمندان داخل کشور به‌گونه‌ای تولید علم داشته باشند که دانشمندان دیگر کشورها از آن استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه مرجعیت علمی به استقلال علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور کمک می‌کند، اظهار داشت: مرجعیت علمی دستاوردهای قابل توجهی به همراه خواهد داشت که در زمینه پزشکی قانونی نیز موجب می‌شود اظهارنظرهای کارشناسی استاندارد و در راستای خدمت به مردم با توجه به کیفیت، سرعت و دقت و نیز رعایت شأن و منزلت افراد ارائه شود. 
مسجدی‌آرانی افزود: بعد از انقلاب اسلامی وجه ممتاز سازمان پزشکی قانونی کشور استفاده از همه ظرفیت‌های پزشکی، فقهی و حقوقی برای اظهارنظرهای کارشناسی و خدمت به مردم بود که مرجعیت علمی نیز می‌تواند با توجه به این ظرفیت‌ها و توجه بیشتر به بعد علمی فعالیت‌های سازمان محقق شود. رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نکات مطرح‌شده در این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری، آن را به عنوان سندی راهبردی و دستمایه‌ای خوب برای رساندن کشور به مرجعیت علمی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت فعال جوانان در انجام امور کشور، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی، استفاده بهینه از فرصت‌ها، بهره‌گیری از درآمد ملی و ظرفیت‌هایی که تابه‌حال از آن‌ها استفاده‌نشده و ...از نکات مهمی است که در قالب بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

 حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 15 بهمن 1398 10:53

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش