text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اما و اگر ممنوعیت ثبت طلاق تا پایان سال

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کشور گفت: زوجینی که حکم دادگاه را برای انجام طلاق توافقی دارند می توانند، طلاق خود را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خرری دیده بان هشتم، به تازگی اعلام شد که به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری زوجین متقاضی طلاق، سامانه «تصمیم» تا پایان سال غیرفعال شده است.

 

سامانه «تصمیم» جهت نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی، طلاق یکطرفه به درخواست زوج و یا زوجه توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده که لازم است تا افراد پس از اخذ نوبت، به مراکز مداخله بمنظور کاهش طلاق مستقر در اورژانس اجتماعی، مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی و کلینیک‌های مددکاری اجتماعی مراجعه نمایند و بصورت حضوری از خدمات روانشناختی و مددکاری اجتماعی برخوردار شوند که این امر منجر به تردد و ازدحام می‌شود.

 

بنابراین با توجه به شرایط فعلی جامعه و از آنجاییکه یکی از راه‌های انتقال ویروس «کرونا»، حضور در فضای بسته و با فاصله‌ نزدیک از افراد دیگر است بهترین تصمیم عدم ثبت نام و پذیرش زوجین متقاضی طلاق تا مساعد شدن شرایط است.

 

به همین منظور، علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس گفت: سامانه تصمیم که زیر نظر سازمان بهزیستی فعال است تا پایان سال غیرفعال شده و ارتباطی با عملکرد دفاتر ثبت طلاق ندارد.

 

وی افزود: زوجین متقاضی طلاق توافقی قبل از مراجعه به دادگاه باید در این سامانه ثبت نام کنند، مشاوره بگیرند و سپس به دادگاه مراجعه کنند.

 

مظفری گفت: زوجینی که تقاضای طلاق داشته و رأی و حکم دادگاه را برای انجام طلاق توافقی خود دارند، می توانند به دفاتر ثبت طلاق مراجعه و طلاق خود را ثبت کنند.

 

رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کشور ادامه داد: بنابراین صدور و ثبت طلاق برای آنهایی که حکم دادگاه را دارند بلامانع است ولی آنهایی که هنوز ثبت نام خود را در سایت تصمیم انجام نداده‌اند فعلا نمی توانند مراحل طلاق خود را طی کنند.

فارس

 

منتشر شده در دوشنبه, 19 اسفند 1398 12:17

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش