text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : خط قرمز دستگاه قضایی رعایت مسائل اخلاقی و مالی است
رییس کل دادگستری استان مازندران در مراسم تحلیف ۱۶ نفر از کارآموزان قضائی دادگستری استان مازندران، با تاکید براهمیت منصب قضاوت خاطرنشان کرد: قضاوت باید احیاگر حقوق افراد جامعه باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری ضمن تبریک ورود قضات جدید، منصب قضاوت را فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: همه شما باید شکرگزار نعمت خدمتگزاری به مردم درمنصب قضاوت باشید و از ابتدا تا انتهای این خدمت صادقانه، باانگیزه و علاقه و به‌صورت جهادی، شکرگزار این نعمت که از بین داوطلبان بسیار نصیب شما شده است باشید. رییس کل دادگستری استان مازندران بابیان اینکه خط قرمز دستگاه قضایی استان مازندران، رعایت مسائل اخلاقی و مالی است تصریح کرد: در اجرای ماده ۲۸ قانون نظارت بر رفتار قضات، همه عملکرد قضات رصد و ارزیابی می‌شود و قضات جدیدالورود دستگاه قضایی در بدو شروع تصدی امر خطیر قضاوت با رعایت دقیق قانون و تکیه‌بر تقوای الهی و بر اساس رعایت نظم و انضباط فردی و اجتماعی در این مسیر مقدس گام نهند. وی افزود: قضات ما باید از شیاطین درونی و بیرونی دوری کنند و به‌جای اینکه از دیگران تأثیر بگیرند خودشان با سبقت گرفتن و پیشرو بودن در خدمت جهادی به مردم بر دیگران اثرگذار باشند و تنها در این صورت است که می‌توان قضاوت عادلانه و مبتنی بر شرع مقدس اسلام را از آنان انتظار داشت.

نظارت رییس کل دادگستری البرز بر کیفیت اقدامات مقابله‌ای با کرونا
رییس کل دادگستری استان البرز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری در جریان کیفیت اقدامات مقابله‌ای با کرونا در این مجموعه قرار گرفت. حسین فاضلی با حضور در شعب مختلف و مبادی ورودی دادگستری کل در جریان نحوه کنترل ورودی‌ها و اتخاذ تدابیر مقابله‌ای با شیوع کرونا قرار گرفت وی همچنین در گفتگو با مراجعان و کارکنان دادگستری نحوه خدمت‌رسانی قضایی را نیز موردبررسی قرار داد. رییس کل دادگستری استان البرز را در این بازدید سید مرتضی میرغفاری معاون قضایی رییس کل و رییس حفاظت اطلاعات دادگستری همراهی کرد. بر اساس تدابیر اتخاذشده در دادگستری کل استان البرز دمای بدن کلیه مراجعان توسط تب‌سنج‌های دیجیتال اندازه‌گیری می‌شود. به‌منظور کاهش تردد مراجعان به دادگستری استان البرز، سامانه اینترنتی نوبت‌دهی راه‌اندازی شده و هرگونه مراجعه به واحدهای قضایی به‌جز در موارد ضروری با اخذ نوبت ممکن خواهد بود و مراجعان باید پس از اخذ نوبت از طریق سایت www.qazaalborz.ir بر اساس وقت تعیین‌شده به واحدهای قضایی مراجعه کنند. بر اساس تدابیر اتخاذشده هر نوع طرح دعوا، شکایت و ارائه لایحه در دادسراها و محاکم استان البرز نیز الکترونیکی شده و اصحاب دعوا، وکلا یا نمایندگان قانونی صرفاً از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌توانند اقدام به طرح دعوا یا ارائه لایحه و ادله کنند.


صلح و سازش در یک پرونده اختلاف مالی خراسان رضوی
رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی از صلح و سازش در یک پرونده اختلاف مالی به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مشهد خبر داد. محمود رفسنجانی، از صلح و سازش در یک پرونده اختلاف مالی به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مشهد خبر داد و ضمن قدردانی از اعضای شعبه ۲۳۰ شورای حل اختلاف مشهد بیان کرد: اعضای این شعبه توانستند با تلاش خود شرایط اصلاح ذات‌البین را فراهم آورند و نتیجه آن سازش در پرونده‌ای به ارزش دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال بوده است. رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظر به مردمی بودن نهاد شوراهای حل اختلاف احتمال سازش طرفین در آن بیشتر خواهد بود و احساس رضایتمندی و آسودگی خاطر را در افراد ایجاد خواهد کرد. وی بابیان اینکه شوراهای حل اختلاف با انجام رسالت خود جهت نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه توانسته نقش مؤثری در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم دادگستری و به‌تبع آن کاهش آمار زندانیان داشته باشد، عنوان کرد: رای‌های صادره در شوراهای حل اختلاف به لحاظ کیفیت صدور موردقبول و تأیید محاکم تجدیدنظر استان خراسان رضوی است و نشان می‌دهد این نهاد توانسته نقش موثری در روند پرونده‌های قضایی داشته باشد.


دستگیری ۳ نفر از سوداگران مرگ و کشف بیش از یک‌تن تریاک
دادستان ایرانشهر دستگیری ۳ نفر از سوداگران مرگ و کشف بیش از یک‌تن مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

دادستان ایرانشهر اظهار کرد: طی دو عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با قاچاقچیان مواد مخدر در ایرانشهر؛ صبح دیروز و طی رصد اطلاعاتی انجام‌گرفته در خصوص ورود دو خودرو باسرنشینان مسلح و حامل مواد مخدر به شهرستان ایرانشهر، مأموران خدوم اداره اطلاعات شهرستان ایرانشهر جهت توقیف خودروهای مذکور به محل موردنظر اعزام که علیرغم حجم آتش سنگین قاچاقچیان مواد مخدر و تیراندازی سوداگران مرگ به سمت مأمورین آن اداره؛ سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به کشف مواد اعلامی و توقیف دو خودرو می‌شوند. وی ادامه داد: در این دو عملیات یکی از متهمین به هلاکت رسیده و متهم دیگر زخمی و دو نفر دیگر از متهمین بازداشت می‌شوند.

رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیازمند به مراجعه حضوری به  سال آینده موکول شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان، گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی که نیاز به مراجعه حضوری دارد در سال آینده انجام می‌شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی قاسمی، گفت: رسیدگی به همه پرونده‌های قضایی که نیاز به مراجعه حضوری در دادگستری‌ها دارند به سال بعد موکول شد. وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا در گلستان فقط پرونده‌های قضایی ضروری و فوری که وقت آن تعیین‌شده و نیازی به حضور طرفین ندارند رسیدگی می‌شوند. قاسمی افزود: مردم در صورت نیاز می‌توانند در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی لوایح را ثبت و ارسال کنند. وی افزود: رسیدگی به سایر پرونده‌های قضایی در استان به سال آینده موکول خواهد شد و نیازی به حضور مردم و مراجعه به دادگستری برای پیگیری رسیدگی به پرونده‌ها نیست.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 24 اسفند 1398 09:44

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش