text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

بررسی بیش از ۱۲ هزار گزارش مردمی با موضوع تخلفات کرونا

سایت حقوقیدیده بان هشتم : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه از ثبت و بررسی بیش از ١١هزار گزارش مردمی با موضوع تخلفات کرونا در سامانه سجام قوه‌قضاییه خبر داد.

 محمدباقر الفت بااشاره به اینکه از اسفند ماه سال١٣٩٨ از ظرفیت سامانه سجام با عنوان «دیده بانان پیشگیری، حافظان سلامت» به منظور دریافت گزارش های مردمی در حوزه تخلفات بیماری کرونا بهره‌برداری شد. گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا توانستیم با فراهم نمودن شرایط گزارش گیری درباره موضوع تخلفات کرونا، ١١۴٢٠ گزارش مردمی دراین باره دریافت و با هماهنگی با دادستانی کل کشور و دادستانهای استانها نسبت به رسیدگی به تخلفات حوزه کرونا اقدامات چشمگیری انجام دهیم.
به گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم قوه‌قضاییه،وی اظهار کرد: نظارت بر رعایت بهداشت محیطی در نانوایی ها، جایگاه های سوخت، فروشگاه های زنجیره ای ( به عنوان مراکز پرخطر) و معرفی انبارهای احتکار کالاهای سلامت محور ازجمله موضوعاتی بودند که به دلیل اهمیت آنها در تامین سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید بیشتری برای شناسایی آنها داشتیم.
معاون رییس قوه‌قضاییه افزود: ٣٢درصد از گزارش‌های دریافتی به تعداد ٣هزار و ۶٣٩ گزارش توسط دادستان‌های سراسر کشور رسیدگی و احکام آنها صادر شده و با متخلفان برخورد قانونی شده است. همچنین۵۵درصد از گزارش ها به تعداد ۶هزار و ٢٨٣ گزارش توسط دادستان‌ها در دست بررسی است. الفت بیان کرد: از این تعداد ١۴٩٨ گزارش تخلفات حوزه کرونا نیز در معاونت‌های پیشگیری استانهای سراسر کشور در دست بررسی است تا در صورت احراز جرم به دادستان های استان ارجاع داده شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه اظهارکرد: تعداد چهار هزار و ۴٣۴ گزارش با موضوع سایر مواردی که منجر به شیوع بیماری کرونا می شود، تعداد ٢ هزار و ٣٢٣ گزارش با موضوع فعالیت غیرمجاز اماکن (تفریحی، ورزشی، تجاری و...) ، هزار و ۵۵٠ گزارش عدم رعایت بهداشت و شاخص های اعلام شده در فروشگاه های زنجیره ای، هزار و ۴٧۶ گزارش عدم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها، .. هزار و ١٠ گزارش عدم رعایت بهداشت در سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی ها و ، ۴٢٣ مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه سوخت، ٨٢ مورد احتکار محصولات بهداشتی ، ٧٢ مورد گران‌فروشی و تخلف در عرضه محصولات بهداشتی از جمله موضوع گزارش های تخلفات دریافت شده هستند.
وی گفت: استان‌های تهران با ٣هزار و ۶٩٧گزارش، فارس با هزار و۶١٣ گزارش، خراسان رضوی با ٨٠٩گزارش، اصفهان با ٧۵۶گزارش و استان آذربایجان شرقی با ۶٧٨ گزارش به ترتیب بیشترین تعداد گزارش‌ها را تاکنون ثبت کرده اند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه با تشکر از کسانی که نسبت به اعلام گزارش های مردمی با قوه‌قضاییه همکاری داشته اند گفت: نظارت مردم بر مردم از جمله نظارت‌هایی است که می تواند در پیشگیری از شکل گیری و وقوع بسیاری از تخلفات و جرایم موثر باشد.
حمایت
منتشر شده در چهارشنبه, 03 ارديبهشت 1399 10:39

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش