Wednesday, 17 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

سایت حقوقیدیده بان هشتم : خمارند.بی هدف کوچه پس کوچه ها را گز می کنند.اگر موادی باشد دور هم جمع شده و پکی می زنند.روی پله خانه ها یا آن طرف تر جلوی شعبه بانکی بی هیچ واهمه ای اتراق می کنند .جایی ندارند که بروند! مردم از مزاحمت هایشان به ستوه آمدند و قرار است از فردا پلیس به پرسه این افراددر شهر خاتمه دهد.

 چند صباحی  است که برخی نقاط شهر پر شده از معتادان متجاهر.کوچه‌ها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها حتی ته بن بست کوچه پس کوچه ها را نیز اشغال کرده اند. دور تا دور یکدیگر حلقه زده اند و مواد می کشند یا نه؛ تک به تک در گوشه ای خمار افتاده اند.

پرسه پرشمارشان در معابر و اماکن عمومی, مزاحمت برای شهروندان، افزایش جرایم خرد و سرقت‌ها، مصرف مواد مخدر در ملاء عام و احتمال انتقال بیماری را با حضور بیش از 10 هزارنفری شان رقم زده و نگرانی, اضطراب و استرس را برای پایتخت نشینان به همراه داشته است.

سایت حقوقی

توقف طرح جمع‌آوری‌ معتادان متجاهر از یک سو, تعطیلی برخی مراکز نگهداری آنها از سوی دیگر و رهاسازی تعدادی از آنها که مراحل بازپروری را گذرانده بودند همه و همه دست به هم داد تا چهره پایتخت که در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خالی از حضور شهروندان شده بود، به یکباره با تعداد قابل توجهی معتاد متجاهر پوشیده شود.

پرسه معتادان متجاهر در شهر با توجه به شرایط این روزهای کرونایی و عدم رعایت الزامات بهداشتی توسط این دسته از افراد همه و همه بر نگرانی‌های این روزهای کرونایی پایتخت افزوده; تا انجا که پلیس نگرانی‌های مردم را به حق دانسته و برای پیگیری موضوع وارد صحنه شده است.

سایت حقوقی

نگرانی مردم به حق است/ آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را داریم

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص نگرانی مردم از حضور معتادان متجاهر در معابر و خیابان‌ها اظهار داشت: این خواسته به حق مردم است که معتادان متجاهر سازماندهی و جمع‌آوری شوند تا اسیب های حضور  آنها چه از لحاظ فردی و چه از لحاظ آثاری که بر جامعه دارند، کاهش یابد.

وی تصریح کرد:‌هنگامی که بحث کرونا پیش آمد، با توجه به آنکه تجمع افرادی با شرایط معتادان متجاهر در یک نقطه می‌توانست مرگ و میر آنها را افزایش دهد، تعدادی از آنهایی که زمان نگهداری‌شان به پایان رسیده بود، حسب دستور قضایی آزاد شده و دستوراتی برای توقف جمع‌آوری نیز صادر شد؛ چرا که این افراد از لحاظ ایمنی بدنی در شرایط پایینی بوده و مشکلات فردی آنها می‌توانست باعث اپیدمی کرونا در محیط نگهداری آنها شود.

سایت حقوقی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به مخدوش شدن چهره شهر با حضور معتادان متجاهر اشاره و بیان داشت: مطالبه مردم برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به حق است و این تقاضای مردم به واسطه پلیس در حال  پیگیری است؛ در این راستا مکاتباتی با ستاد کرونا، وزارت کشور، وزیر بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ... انجام داده‌ایم تا تمهیدات لازم برای ادامه روند جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر شکل بگیرد.

سردار زاهدیان با تاکید بر این مطلب که باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند به پیش‌نویس پروتکل جدید و تشکیل کمیته درمان ستاد پرداخت وگفت: قرار است در جلسه‌ای که برگزار می‌شود این پیش‌نویس و پروتکل به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: شرایط نگهداری این افراد با توجه به شیوع ویروس کرونا باید خاص باشد؛ تمهیدات لازم صورت گیرد و همه اینها جزو وظایف سازمان‌های مسؤول در امر بهداشت و درمان افراد آسیب دیده است؛ پلیس هم وظیفه جمع‌آوری این افراد را دارد و با توجه به شرایط این آمادگی را دارد که ظرف یک هفته این افراد را جمع‌آوری و به مراکز نگهداری منتقل کند.

سایت حقوقی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد آسیب پذیری ماموران در مواجهه با معتادان متجاهر اعلام کرد:‌ مسلما آسیب پذیری ماموران ما افزایش پیدا خواهد کرد چرا که این افراد بهداشت را رعایت نمی‌کنند و در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند؛ بنابراین باید پروتکل‌ها رعایت شود اما ما طبق وظیفه قانونی خود حسب دستور قضایی می‌توانیم به وظیفه خود عمل کرده و آنها را جمع‌آوری کنیم؛ البته الزامات لازم را برای ایمنی ماموران فراهم خواهیم کرد.

سردار زاهدیان در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص آخرین جزییات تهیه پیش‌نویس و شرایط خاص جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: آن چیزی که در آخرین جلسه بحث شد آن بود که یک قرنطینه 14 روزه برای نگهداری و غربالگری افراد انجام شود و بعد از احراز این مطلب که فاقد فاکتور کرونا هستند به مراکز نگهداری ماده 16 منتقل شوند.

وی در خصوص تجمع افراد معتاد متجاهر در مناطق و معابری از شهر که به صورت پاتوق برای این دسته از افراد درامده است,گفت: این افراد هم اکنون در مناطقی که خاستگاه حضور آنها است، حضور دارند; البته پلیس هم عملیا‌ت‌های مقطعی برای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را در دستور کار دارد.

                     ***

 نگرانی‌ها از حضور و پرسه معتادان متجاهر در شهر وجود داشت تا اینکه جلسات کارشناسی برای چگونگی جمع‌آوری معتادان با پروتکل‌های بهداشتی و تأمین محل برای نگهداری آنها به سرانجام رسید.

 جمع آوری معتادان متجاهر از ۸ اردیبهشت

مصطفی هادی‌زاده، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره معتادان متجاهر در استان تهران اظهار داشت: از روز دوشنبه 8 اردیبهشت  جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران با همکاری پلیس آغاز می‌شود.

وی گفت: ما برای جمع‌آوری معتادان متجاهر منتظر ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی بودیم و در این زمینه باید سلسله مراتب طی می‌شد.

سایت حقوقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت:‌در حال حاضر تمام هماهنگی‌ها جهت جمع آوری معتادان متجاهر از روز دوشنبه 8 اردیبهشت با شیب ملایم انجام شده است.

هادی‌زاده گفت:‌این معتادان در مراکز نگهداری ماده 16 نگهداری خواهند شد و تست کرونا هم از آنها گرفته می‌شود.

تعیین پروسه 4 ماهه برای جمع آوری/ مدت بازپروری معتادان تمدید شد

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت در گفت و گو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان از روز دوشنبه 8 اردیبهشت خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و تجهیز به البسه مخصوص، دستکش، ماسک و شیلد آمادگی کامل را دارند که نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره نیازمندی پلیس به ون و اتوبوس های خاص برای جابجایی و انتقال معتادان تصریح کرد: تعدادی مینی‌بوس و  اتوبوس مشخص توسط شهرداری در اختیار پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفته که در کنار خودروهای حمل متهم از انها استفاده خواهد شد.

وی افزود: با ایجاد ظرفیت کامل برای جمع‌آوری معتادان متجاهر، از روز دوشنبه مأموران پلیس پایتخت وارد عمل شده و نسبت به جمع‌آوری معتادان اقدام می‌کنند.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد:‌جمع‌آوری معتادان از نقاط آلوده شهر تهران و عمدتا مولوی و شوش شروع خواهد شد. در مرحله اول به صورت محدود جمع‌آوری می‌شوند اما طی دستورالعملی که به پلیس ابلاغ شده باید در پروسه 4 ماهه نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام شود.

سرهنگ حسن‌وند در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره چگونگی اجرای پروتکل بهداشتی در جمع‌آوری معتادان گفت: معتادان متجاهر بعد از جمع‌آوری برای غربالگری به یکی از مراکز جمع‌آوری معتادان متجاهر در فشافویه منتقل می‌شوند، در آن محل تست‌های کرونا از آنها اخذ شده و سپس نسبت به پذیرش و مراحل بعدی  اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت کامل 10 هزار نفری جهت پذیرش معتادان مشمول ماده 16 مهیا شده است, افزود: تعدادی از معتادان متجاهر از جمله افراد بالای 65 سال، دارای زخم باز یا عفونی مشمول این ماده نیستند که وزارت بهداشت باید تمهیدات لازم را برای نگهداری آنها ایجاد کند; منتظر ابلاغیه  وزارت بهداشت در این رابطه هستیم.

سرهنگ حسن‌وند ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود و فراهم بودن پروتکل‌های بهداشتی می‌توان 90 درصد معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرد و چهره شهر را پاکسازی کرد.

سایت حقوقی

وی در پاسخ به دیگر سوال در این خصوص که چگونه سن افراد جمع‌آوری شده و وضعیت بهداشتی‌شان را بررسی می‌کنید،‌گفت: بیش از 95 درصد این افراد سابقه‌دار هستند؛ از طریق سیستم عنبیه، سن آنها را می‌سنجیم؛ از طرفی با استفاده از شناسنامه و سایر مدارک و سوابق نیز وضعیت آنها چک و بررسی می‌شود.

سرهنگ حسن‌وند در پاسخ به این پرسش که وضعیت معتادان متجاهری که هم اینک در مراکز بازپروری هستند چه می‌شود؟ اعلام کرد: معتادانی که دوره 6 ماهه بازپروری را گذرانده‌اند مدت بازپروری‌شان برای 6 ماه دیگر تمدید می‌شود.

                            ***

فردا طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از معابر‌، بوستان‌ها و پارک‌های شهرکلید می‌خورد؛ امید است با جمع آوری معتادان متجاهر چهره شهر پاکسازی شده و ضمن ایجاد آرامش روانی برای شهروندان, شرایط  بازپروری بهینه و درمان معتادان متجاهر در مراکز نگهداری پیش بینی شده ایجاد شود.

فارس

 

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش