text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : ثبت اثرانگشت تردد کارکنان قوه‌قضاییه از سر گرفته می‌شود
معاون منابع انسانی قوه‌قضاییه اعلام کرد از اول خردادماه ثبت اثرانگشت تردد کارکنان قوه‌قضاییه از سر گرفته می‌شود.

در اطلاعیه صادره از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌رضا امینی آمده است: پیرو تمهیدات بهداشتی به کار گرفته‌شده در تمام واحدهای قضایی، شایسته است از مورخ 1/3/99 تمام همکاران همانند سابق ضمن رعایت موازین بهداشتی نسبت به ثبت اثرانگشت اقدام کنند. شایان‌ذکر است، ساعات کار و نحوه حضور بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود. تنظیمات تعداد درخواست اصلاح تردد از تاریخ فوق به حالت قبل (حداکثر 4 درخواست در ماه) بازمی‌گردد. معاون منابع انسانی قوه‌قضاییه همچنین اعلام کرد: مقرر شود در خصوص ارسال و تأیید درخواست‌های اصلاح تردد همکاران تا تاریخ فوق، اقدام مقتضی صورت پذیرد.

بازدید رییس کل محاکم تهران  از مجتمع قضایی شهید مطهری
رییس کل محاکم تهران به همراه معاونین ستادی دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با قضات مجتمع قضایی شهید مطهری دیدار و گفت‌وگو کرد. یحیی جعفری به همراه معاونین ستادی دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با قضات مجتمع قضایی شهید مطهری دیدار و گفت‌وگو کرد. در جلسه‌ای با حضور رییس کل محاکم تهران، همکاران قضایی نقطه نظرات و مشکلات را به‌صورت مستقیم مطرح کردند. جعفری در حاشیه این دیدار با مراجعین ملاقات کرد و ضمن استماع مسائل مطرح‌شده، دستورات لازم را با رعایت حفظ استقلال قضات جهت رسیدگی به مشکلات مراجعین صادر کرد.


تبدیل حبس‌های ابد غیرحدی  به حبس درجه‌یک
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از رفع ۱۳ ایراد شورای نگهبان به طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته کمیسیون تمامی حبس‌های ابد غیرحدی در قانون به حبس درجه‌یک تبدیل می‌شوند.
حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستورکار روزگذشته کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح کاهش مجازات حبس تعزیری در نشست دیروز خبر داد و گفت: 13 ایراد شورای نگهبان به این طرح با حضور دهقان، عضو شورای نگهبان، معاون وزیر دادگستری، و کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها و قوه‌قضاییه پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته رفع شدند.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: بند یک طرح در موردبحث موضوع مجازات ماده 621 قانون مجازات اسلامی بود که بر اساس آن درصورتی‌که ارتکاب به جرم به عنف یا تهدید باشد به حبس درجه چهار و در غیر این صورت به حبس درجه شش محکوم می‌شود که شورای نگهبان تاکید داشت که حبس درجه 6 نامعقول است که با اصلاح صورت گرفته به حبس درجه 5 تغییر یافت. وی ادامه داد: یک تبصره به ماده 3 طرح الحاق شد که تمام حبس‌های ابد غیرحدی مقرر در قانون به حبس درجه‌یک تبدیل می‌شود.
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس ماده 7 مصوب؛ در جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور در صورت همکاری مؤثر مرتکب در کشف جرم و شناسایی سایر متهمان تعلیق بخشی از مجازات با رعایت ماده 46 قانون مجازات اسلامی بلامانع است؛ ما در این طرح تعلیق‌ها را افزایش دادیم تا مجرمان امیدی به رهایی از زندان داشته باشند.
نوروزی یادآور شد: در ماده 57 اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب 92 آمده بود که در حبس‌های تعزیری درجه‌یک تا درجه چهار، پس از سپری شدن به یک‌پنجم و در حبس‌های تعزیری درجه 5 تا درجه 7 به‌طور مطلق دادگاه صادرکننده حکم قطعی می‌تواند به‌صورت مشروط محکوم را با رضایت خود تحت نظام نیمه آزادی قرار دهد که شورای نگهبان ایراد گرفت که در این رابطه تناسبی وجود ندارد بنابراین این ماده اصلاح و عبارت پس از سپری شدن به یک‌چهارم جایگزین یک‌پنجم شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بر اساس ماده 9 اصلاحی هم تبصره یک ماده 62 ابقاء و دو تبصره به آن الحاق شد که بر اساس تبصره 2 مقررات این ماده در مورد حبس‌های تعزیری درجه‌دو، سه و چهار نیز پس از گذراندن یک‌چهارم مجازات‌های حبس قابل‌اعمال است.
رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس تبصره ماده حداقل و حداکثر مجازات‌های حبس تعزیری درجه چهار تا هشت مقرر در قانون برای جرایم قابل‌گذشت به نصف تقلیل می‌یابد که شورای نگهبان ایراد گرفت و پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته توافق لازم صورت گرفت. نوروزی افزود: بر اساس ماده 10 طرح؛ ماده 72 قانون مجازات اسلامی مصوب 92 اصلاح شد که بر اساس آن تعدد جرایم عمدی که مجازات قانونی حداقل یکی از آن‌ها بیش از دو سال حبس باشد مانع از صدور حکم به مجازات جایگزین حبس بوده البته این ماده مربوط به جرایم سبک است. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مواد 12 تا 14 طرح حذف شد.

 اجرای طرح برون‌سپاری تهیه نقشه‌های کاداستر در چهار استان
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر این مطلب که امسال مشکلی برای تأمین بودجه اجرای طرح کاداستر وجود ندارد، گفت: استان‌ها می‌توانند در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این طرح را به‌طور کامل اجرایی کنند.

سیدمحمد هاشمی‌مقدم در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل ثبت اسناد استان کرمان با اشاره به کمبود اعتبارات برای اجرای طرح کاداستر در گذشته، عنوان کرد: این مشکل در زمان کنونی با توجه به تلاش چشمگیر و جهادی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حل‌شده است و امسال بر اساس مصوبه مجلس نیم درصد حق‌الثبت درآمدی خدمات ثبت به این کار اختصاص‌یافته و می‌تواند راهگشا بوده و سازمان ثبت اسناد را از محدودیت در اجرای طرح کاداستر نجات دهد.
وی با تاکید بر این مطلب که امسال مشکلی برای تأمین بودجه اجرای طرح کاداستر وجود ندارد، تاکید کرد: طرح برون‌سپاری تهیه نقشه‌های کاداستر نیز به‌صورت پایلوت در چهار استان کشور اجرایی شده است، زیرا استفاده از نیروهای نقشه‌بردار سازمان موجب طولانی شدن زمان اجرای این طرح می‌شد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در راستای اجرای طرح کاداستر آمار خوبی درزمینه جانمایی نقشه‌ها وجود دارد، اما باید توجه داشت که رسالت اصلی طرح کاداستر در مرحله تثبیت نقشه‌ها و صدور اسناد کاداستری است و این مهم باید موردتوجه ویژه استان‌ها قرار گیرد.

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 23 ارديبهشت 1399 10:32

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش