text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : برگزاری گلریزان آزادی زندانیان در گلستان به‌صورت مجازی  
رییس کل دادگستری استان گلستان از برگزاری گلریزان آزادی زندانیان به‌صورت مجازی به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد.

هادی هاشمیان از برگزاری گلریزان آزادی زندانیان به‌صورت مجازی به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: ۲۳۳ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های استان گلستان چشم‌انتظار کمک خیران برای آزادی هستند. رییس کل دادگستری گلستان از شهروندان گلستان دعوت کرد: با هر مبلغی که می‌توانند در این کار خیر مشارکت کنند. وی گفت: افراد می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷۰۱۷*۷۸۰* و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۸۴۳۹ و یا شماره‌حساب ۰۱۰۶۰۰۲۹۷۵۰۰۵ به نام ستاد دیه استان گلستان کمک کنند. هاشمیان بابیان اینکه سال گذشته با کمک خیران و ستاد دیه ۱۸۷ زندانی جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی آزاد شدند، عنوان کرد: مجموع بدهی این زندانیان بیش از ۵۷ میلیارد تومان بود که ۷۵ درصد این مبلغ را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند و مابقی این بدهی با کمک‌های مردم، خیرین و ستاد دیه تأمین شد. رییس کل دادگستری گلستان بابیان اینکه امسال تاکنون ۲۰ زندانی دیون مالی، آزادشده‌اند، بیان کرد: کمک‌های مردمی به ستاد دیه فقط برای کمک به مددجویان دیون مالی و جرایم غیرعمد هزینه می‌شود.


آزادی ۲۸ زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان البرز با کمک‌های خیرین
رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: سال گذشته تعداد ۲۸ زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان البرز با کمک‌های مالی خیرین آزاد شدند.

محمود محمودخانی در برنامه تلویزیونی «نفس ماه»، گفت: احسان و نیکوکاری یک گرایش فطری و غریزی در انسان است که در بین تمام جوامع وجود دارد و در آیات الهی نیز به این موضوع فراوان اشاره‌شده است. وی افزود: یکی از مصادیق کار خیر و احسان کمک به زندانیان مالی و جرایم غیرعمدی است که از روی غفلت، ناآگاهی و ناخواسته و گاهی شرایط اجتماعی و نوسانات اقتصادی گرفتارشده‌اند. رییس دادگستری شهرستان البرز در ادامه بیان داشت: حبس و زندانی شدن به‌ویژه در جرایم غیرعمد برای جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، پس باید نگاه جامعه به این موضوع تغییر کند و مردم باید بدانند که زندان در بسیاری از موارد جای مناسبی برای اصلاح و تربیت افراد نیست. این مقام قضایی استان تصریح کرد: جشن گلریزان در سال‌های گذشته با حضور خیرین در شهرستان البرز بسیار باشکوه برگزار و کمک‌های قابل‌توجهی نیز به‌منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری جشن گلریزان همانند قبل امکان‌پذیر نیست. محمودخانی همچنین گفت: سال گذشته تعداد ۲۸ زندانی جرایم غیرعمد در شهرستان البرز با کمک‌های مالی خیرین آزاد شدند که از میزان بدهی آن‌ها مبلغ ۷ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه استان در قالب وام و کمک‌های بلاعوض و همچنین بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال از سوی خیرین پرداخت شد. وی اذعان کرد: هم‌اکنون نیز تعداد ۲۵ نفر از زندانیان مالی و جرایم غیرعمد شهرستان البرز با بدهی بیش از ۲۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان نیازمند کمک‌های مالی خیرین هستند. رییس دادگستری شهرستان البرز افزود: همچنین در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و عید نوروز نیز تعداد ۷ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد این شهرستان با کمک پانصد میلیون ریالی خیران از زندان آزاد شدند. محمودخانی خاطرنشان کرد: مردم شریف شهرستان البرز همیشه با نیت‌های الهی در انجام کارهای خیرخواهانه پیش‌قدم هستند و در اجرای طرح رزمایش کمک مؤمنانه نیز به‌خوبی مشارکت داشتند و کمک‌های قابل‌توجهی در این شهرستان جمع‌آوری شد.

ورود دستگاه قضایی به موضوع ساخت‌وساز در «آب نهر کاکان»
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ساخت‌وسازهای عجیبی در منطقه آب نهرکاکان صورت گرفته و راه دسترسی مردم برای رسیدن به این نقطه گردشگری مسدود شده است، گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی حمایت از حقوق عامه است. حسن نگین تاجی به معضلاتی که واگذاری‌ها و ساخت‌وسازها در منطقه آب نهر کاکان ایجاد کرده اشاره و بیان کرد: ساخت‌وسازهای عجیبی که در منطقه آب نهرکاکان صورت گرفته، راه دسترسی مردم برای رسیدن به این نقطه گردشگری و دیدنی را مسدود ساخته است. وی در خصوص نحوه واگذاری‌ها در این منطقه گفت: دادستانی مرکز استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بازرسی در موضوع واگذاری‌ها ورود خواهند کرد. نگین تاجی با اشاره به این‌که واگذاری‌ها باید با نظارت سازمان بازرسی باشد، افزود: باید در واگذاری‌های سنوات قبل هم ورود کنیم تا اگر بی‌عدالتی صورت گرفته باشد با آن برخورد قانونی شود. رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تغییر کاربری‌ها چه ضرورتی دارد وقتی‌که کاملاً منابع طبیعی است و به شخصی هکتارها زمین واگذار تا در آن ساخت‌وساز کند. نگین تاجی اظهار کرد: یکی از وظایف دستگاه قضایی حمایت از حقوق عامه که متعلق به مردم است. وی افزود: به‌واسطه اینکه نهادهای متولی در بعضی‌اوقات به وظایف قانونی‌شان ممکن است عمل نکنند، دستگاه قضایی ورود می‌کند.


تشکیل کارگروه‌های تخصصی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی
رییس کل استان خراسان شمالی، گفت: نباید مشکلات اقتصادی در این برهه حساس منجر به تعطیلی و یا لطمه خوردن به واحدهای تولیدی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری در دومین نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان بابیان اینکه مسئولین باید در میدان عمل، مصوبات جلسات ستاد را به‌دقت اجرا کنند، افزود: مجموعه تدابیر و تصمیمات اتخاذشده باید به‌گونه‌ای باشد که خروجی آن برای مردم ملموس و محسوس بوده و محرومیت‌زدایی و رضایت‌مندی مطلوب را به دنبال داشته باشد. وی در بیان اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی گفت: نباید مشکلات اقتصادی در این برهه حساس منجر به تعطیلی و یا لطمه خوردن به این واحدها شود. رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین بر ضرورت انجام پیگیری مصوبات نشست‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: نباید شرایط کرونایی، سبب کندی روند پیگیری‌ها شود و با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی، اقدامات لازم انجام پذیرد. رییس ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خصوص محکومین مالی جرایم غیرعمد گفت: محبوس بودن این افراد می‌تواند آسیب‌های جدی خانوادگی و اجتماعی به دنبال داشته باشد لذا باید تلاش شود جهت آزادسازی آنان، هرچه سریع‌تر اقدام شود.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 27 ارديبهشت 1399 14:29

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش