text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

رییس قوه‌قضاییه:وضعیت بازار رضایت‌بخش نیست دولت و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس قوه‌قضاییه تأکید کرد: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با نظارت و بازرسی علی‌الدوام و کنترل قیمت‌ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم بازگردانند.

به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضاییه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه‌قضاییه، با اشاره به حضور مومنانه و با اخلاص مردم به‌ویژه جوانان در مراسم‌های باشکوه لیالی قدر، از رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز مذهبی تقدیر کرد.

   ناکامی رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به مناطق اشغالی
رییس قوه‌قضاییه همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس و با تاکید بر اینکه آزادی قدس شریف همچنان اولویت امت اسلامی است اظهار کرد: امروز هم بعد از ۷۲ سال نکبت رژیم صهیونیستی و نقض پیمان‌ها و جنایاتی که علیه مردم فلسطین و لبنان و دیگر کشورهای منطقه انجام داده‌اند، به‌دنبال پیاده‌سازی طرح ننگین معامله قرن هستند.

آیت‌الله رئیسی طرح موضوع الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به‌عنوان گام مقدماتی برای اجرای معامله قرن دانست و خاطرنشان کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز موفق به اجرای این طرح نمی‌شوند و انتفاضه گسترده‌تری نسبت به گذشته در فلسطین و حتی در سطح منطقه شکل خواهد گرفت.

   آمریکا گرفتار اعتراضات مردمی شده است
رییس قوه‌قضاییه گفت: پس از اضمحلال داعش که مولود آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، اسرائیلی‌ها تلاش کردند از انفعال خارج شوند، اما بر همگان روشن است که آن‌ها در وضعیت استیصال به‌سر می‌برند و آمریکا که همواره دنبال ایجاد آشوب و ناامنی در دیگر کشورهاست، با ۵/۱ مبتلا به کرونا و ۹۰ هزار کشته براثر شیوع این ویروس، گرفتار اعتراضات مردم این کشور شده است.

    سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر وضعیت زندانیان آمریکایی تأسف‌بار است
آیت‌الله رئیسی بابیان این‌که در آمریکا روزانه تعداد زیادی وارد زندان می‌شوند که در شرایط نامناسبی به سر می‌برند و زندان‌های این کشور از جهات مختلف وضعیت اسفناکی دارد، نسبت به سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر روحیه استکباری و جنایات آمریکایی‌ها و همچنین عدم توجه آن‌ها به وضعیت زندانیان به‌ویژه رنگین‌پوستان ابراز تأسف کرد.

رییس قوه‌قضاییه با تأکید بر این‌که سودای شکل‌گیری خاورمیانه آمریکایی به بایگانی تاریخ سپرده خواهد شد، تصریح کرد: خروج آمریکا از منطقه با اراده مردم منطقه رقم خورده و آغازشده و قطعاً به برکت خون شهید سلیمانی و شهدای مقاومت، به ثمر می‌نشیند و شرایط منطقه متفاوت خواهد شد.

   ضرورت نظارت جدی
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارشات و شکایاتی که نسبت به وضعیت بازار به قوه‌قضاییه رسیده است، اظهار داشت: شرایط بازار برای مصرف‌کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایت‌بخش نیست و نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‌های مسئول است.

   آرامش مردم در گرو نظارت و بازرسی علی‌الدوام از بازار
رییس قوه‌قضاییه، قیمت‌گذاری کالاها برای حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین برخورد با افراد متخلف و متجاسر به قانون را از حقوق مردم دانست و گفت: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با نظارت و بازرسی علی‌الدوام و کنترل قیمت‌ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم بازگردانند.

آیت‌الله رئیسی بابیان این‌که هر جا دستگاه‌های مسئول مقتدرانه و کارشناسی وارد عمل شدند اثرگذار بوده‌اند، تأکید کرد: قیمت‌گذاری و تسعیر وظیفه دولت‌ها است و امروز هم دولت و دستگاه‌های متولی کنترل بازار باید با نجات بازار از وضعیت آشفته فعلی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، در جامعه آرامش ایجاد کنند و اقداماتی که در این زمینه آغازشده، با جدیت بیشتر پیگیری شود. رییس قوه‌قضاییه در همین زمینه به ورود دستگاه‌های مسئول به موضوع قیمت خودرو اشاره کرد و متذکر شد که این اقدام موجب تأثیر بر این بازار و تا حدودی کنترل قیمت‌ها شد.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات جهادی همکاران دستگاه قضا در ماه‌های پایانی سال گذشته برای به‌روزرسانی پرونده‌های قضایی اظهار داشت: شیوع کرونا مشکلاتی برای دستگاه‌های اجرایی و قضایی ایجاد کرد، اما با بهبود وضعیت، امیدواریم گام‌های جدی برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و روزآمدسازی آن‌ها برداشته شود.

  مأموریت دادستان تهران
رییس قوه‌قضاییه در خصوص گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس که برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع کرده است، به دادستان تهران مأموریت داد موضوع را بررسی و گزارشی دقیق و جامع از وضعیت گزارش تحقیق و تفحص‌های ارجاع شده به قوه‌قضاییه ارائه دهد.

  تأکید رییس دستگاه قضا بر اجرای بخشنامه صلح و سازش
آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش برخی از استان‌ها درباره افزایش ورودی پرونده‌های صلح و سازش به بخشنامه سال گذشته قوه‌قضاییه در مورد در اولویت قرار دادن موضوع صلح و سازش در دادرسی‌ها اشاره کرد و افزود: پیگیری این رویکرد از اولویت‌های جدی دستگاه قضایی است و لازم است دادگستری‌های کل کشور به آن اهتمام مضاعف داشته باشند.

  دستور ارائه گزارش سازمان بازرسی درباره شرکت کشت و صنعت دشت مغان
 در این نشست رییس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی از پیگیری وضعیت برخی واحدهای تولیدی در استان کرمانشاه که انتشار گزارش آن در رسانه ملّی واکنش‌هایی را در پی داشت، اظهار کرد: برخی از موارد این گزارش مطابق با واقع بوده و پیگیری آن در دستور کار قرارگرفته است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان، همچنین به موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان اشاره‌کرده و افزود: با توجه به ایرادات جدی که در واگذاری این شرکت به بخش خصوصی وجود داشت، هیأت داوری در اردیبهشت‌ماه جاری درخواست ابطال این واگذاری را به هیأت واگذاری اعلام کرد، اما هیأت مذکور با رد این درخواست، آن را مجدداً به هیأت داوری بازگرداند که موضوع همچنان در دست بررسی است.

رییس قوه‌قضاییه نیز ضمن تقدیر از پیگیری موضوع کرمانشاه توسط سازمان بازرسی، به این سازمان دستور داد گزارش بررسی‌های خود در موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت دشت مغان را به همه اعضای هیات واگذاری ارائه کند.

    ۱۶ هزار زندانی با مرخصی پایان حبس به زندان برنمی‌گردند
اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه با اشاره به پایان مهلت مرخصی بخشی از زندانیان مشمول بخشنامه ریاست قوه‌قضاییه، به ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای قرنطینه این افراد پیش از ورود به فضای عمومی زندان پرداخت و افزود: ۱۶ هزار نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند، با مرخصی پایان حبس دیگر به زندان بازنخواهند گشت.

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 30 ارديبهشت 1399 10:19

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش