text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : اطلاعیه دادستانی تهران در ارتباط با پرونده اسدبیگی

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: پرونده اتهامی در خصوص استاندار خوزستان، در دادسرای تهران مطرح نبوده و بر همین اساس وارد کردن اتهام به وی غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است. طبق اعلام روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در جریان رسیدگی به پرونده اتهامی امید اسدبیگی و سایر متهمین مرتبط با وی در جلسه مورخ ۲۹/۰۲/۱۳۹۹ در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، مطالبی از جانب افراد و اشخاص مختلف در رابطه با استاندار خوزستان مطرح که این مطالب در فضای مجازی بازنشر پیدا کرده است. نظر به اینکه انتساب هرگونه اتهام و یا مطلب ناروا به اشخاص، در صورتی قابلیت استناد دارد که مراحل و سیر قضایی خود را طی کرده باشد، و در خصوص مشارالیه (استاندار خوزستان) پرونده اتهامی در دادسرای تهران مطرح نبوده و بر همین اساس وارد کردن اتهام به وی غیرموجه و فاقد مشروعیت قانونی است؛ لذا کسانیکه در جلسه دادگاه علنی شرکت می‌کنند، علی القاعده باید ضوابط قانونی و اخلاقی را مراعات کرده و ازانتشار محتوای جلسه دادگاه به ویژه در مورد افرادی که هنوز در خصوص آن‌ها تصمیم قضایی اتخاد نشده اجتناب کنند.

پیشگیری قوه‌قضاییه از تعطیلی ۱۰۰۰ واحد تولیدی
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه‌قضاییه، گفت: با حمایت‌های دستگاه قضا، از تعطیلی هزار واحد تولیدی جلوگیری شده است.

اکبر حسینی ضیاء در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: سال ۹۶ ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی در قوه‌قضاییه تشکیل شد تا در این ستاد دو هدف مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی دنبال شود. وی اضافه کرد: در زمان حاضر دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلال گران اقتصادی یکی از خروجی‌های این ستاد است.
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه‌قضاییه گفت: رییس قوه‌قضاییه بار‌ها تاکید کرده هیچ کارگاهی تعطیل نشود و هیچ کارگری نیز نباید از کار بیکار شود بنابراین یکی از وظایف این دبیرخانه ارتباط مستمر با فعالان اقتصادی است که مشکلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود. حسینی ضیاء ادامه داد: برای انسجام فرآیند پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی در حوزه حقوقی و قضایی سامانه‌ای به نام «حامی» با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه طراحی شده و قابلیت دسترسی در سراسر کشور بوجود آمده است. وی گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و کد کاربری بگیرند تا بتوانند مشکلات خودشان را در این سامانه ثبت کنند.
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه‌قضاییه افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار فعال اقتصادی در سامانه حامی ثبت نام کرده اند و بیش از ۵۰۰ درخواست مساعدت و حمایت حقوقی - قضایی نیز به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است.  

حل مشکلات فاضلاب شهری صدرای فارس با ورود دستگاه قضا 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از حل مشکلات فاضلاب شهری صدرای فارس با ورود دستگاه قضایی این استان خبرداد. 

حیدر آسیابی با اشاره به اینکه تکمیل تصفیه خانه شهر صدرا در ارتقای کیفیت بهداشت این شهر و مراقبت از سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد، گفت: پس از طی دو نوبت بازدید میدانی از تصفیه خانه‌های شهرستان شیراز و شهر صدرا و پیگیری مشکلات مرتبط با فاضلاب شهری، معضل اعتباری و قراردادی پروژه جهت تکمیل تصفیه خانه جدید در فاز یک شهر صدرا حل و فصل شده است.
آسیایی ادامه داد: بهره برداری از این تصفیه خانه در بازیابی فاضلاب شهری و بازگرداندن پساب حاصل از تصفیه به چرخه استفاده برای مصارف صنعتی، آبیاری درختان غیرمثمر و فضای سبز نقش مهمی دارد و می‌تواند بخشی از مشکلات ناشی از کمبود آب را نیزجبران کند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس افزود: مدیریت و پیگیری معضلات ناشی از فاضلاب شهری شهرستان شیراز و شهر صدرا بر عهده اداره آب و فاضلاب شهرستان شیراز است و اداره کل حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در این ارتباط وظایف نظارتی دارند که درصورت مشاهده جرم باید مراتب را جهت برخورد  قانونی و رسیدگی، به مراجع قضایی اعلام کنند. 
وی برگزاری جلسات و پیگیری جهت رفع مشکل را یک فرصت برای دستگاه متولی دانست و گفت: درصورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل انگاری در انجام وظایف قانونی طبق برنامه زمانی مقرر، مطابق ماده ۶٨٨ قانون مجازات اسلامی با تهدیدکنندگان علیه بهداشت عمومی برخورد خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید تلاش کنند با همکاری و تعامل مشکلات را حل و فصل کنند و نباید اجازه دهند حادثه‌ای رخ دهد تا آن‌ها در کنار یکدیگر قرارگیرند.  

۱۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی زاهدان رفع تصرف شد 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون فقط در حوزه زاهدان ۱۴هکتار به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف صورت گرفته است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی راد از رفع تصرف ۱۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون فقط در حوزه زاهدان ۱۴هکتار به ارزش ۷۰۰میلیارد ریال رفع تصرف صورت گرفته است. دادستان زاهدان ادامه داد: اراضی ملی یکی از مصادیق حقوق عامه محسوب می‎شود و دستگاه قضایی جهت حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفین و متصرفین بدون اغماض و طبق قانون برخورد می‌کند.

 پاسخ الکترونیکی ۸۰ درصد از پرونده‌ها در پزشکی قانونی بوشهر 
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: پاسخ‌دهی به بیش از ۸۰ درصد از استعلامات قضایی از طریق تبادلات الکترونیکی صورت گرفته است که نقش موثری در کاهش اطاله دادرسی و هزینه‌ها دارد.  شیث امینی درباره پاسخ‌دهی الکترونیکی به استعلامات بیان کرد: در دو سال اخیر بیشتر استعلامات قضایی و پاسخ دهی به آن‌ها از طریق الکترونیکی صورت گرفته است. مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اعلام اینکه پاسخ دهی به بیش از ۸۰ درصد از استعلامات قضایی از طریق تبادلات الکترونیکی صورت گرفته است، گفت: در صورتی که مرجع استعلام کننده مجهز به سیستم CMS و دبیر باشد پاسخ‌ها نیز از طریق این سیستم‌ها انجام می‌شود که نقش موثری در کاهش اطاله دادرسی و هزینه‌ها دارد وی افزود: مرکز استان و شهرستان‌های کنگان، دشتستان، گناوه و جم مجهز به سیستم CMS هستند و تمامی مکاتبات قضایی از طریق سیستم صورت می‌پذیرد. در موارد محدودی که مرجع استعلام کننده فاقد سیستم‌های مذکور باشد تبادلات به صورت پستی انجام می‌پذیرد.

 

حمایت

منتشر شده در سه شنبه, 06 خرداد 1399 10:17

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش