text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

راه‌اندازی سامانه حمایت از پایان‌نامه‌ها در پژوهشگاه قوه‌قضاییه

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه، از ابلاغ دستورالعمل نحوه حمایت دستگاه قضایی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی و حوزوی خبر داد و گفت: در همین راستا، سامانه حمایت از پایان‌نامه‌ها نیز پژوهشگاه قوه‌قضاییه راه‌اندازی و آغاز بکار کرده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قوه‌قضاییه، سیدحجت‌الله علم‌الهدی از ابلاغ دستورالعمل نحوه حمایت دستگاه قضایی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی و حوزوی خبر داد و گفت: این دستورالعمل که به تصویب شورای پژوهشی پژوهشگاه قوه‌قضاییه رسیده، مشتمل بر پنج بخش و ۲۱ ماده است که در آن اهداف، شرایط و ضوابط، نحوه و مراحل حمایت، و تعهدات پژوهشگاه و متقاضی دریافت حمایت بیان‌شده است.
رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه افزود: همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام‌شده، پژوهشگاه قوه‌قضاییه به‌منظور هدایت ظرفیت‌های دانشگاهی و حوزوی به سمت‌وسوی کاربردی سازی و حل مسائل قوه‌قضاییه و تأمین نیازهای پژوهشی این قوه، از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی (ارشد و دکتری) و حوزوی (سطح سه و چهار) حمایت‌های مادی و معنوی انجام می‌دهد.
علم‌الهدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه حمایت از پایان‌نامه‌ها افزود: این سامانه حمایتی محدود به دانشگاه‌ها و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی نیست و با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی و با عنایت به نیازهای فقهی قوه‌قضاییه در موضوعات مختلف شامل حمایت از پایان‌نامه‌های سطح سه و چهار حوزوی نیز می‌شود.
رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه با اشاره به اولویت‌های پژوهشی برای حمایت از پایان‌نامه‌ها گفت: اولویت‌های پژوهشی پژوهشگاه قوه‌قضاییه مبتنی بر نظام نیازسنجی پژوهشی و با بهره‌گیری از منابع مختلف ازجمله اسناد بالادستی، نظام استنادی پژوهش‌های پیشین و شناخت وضعیت محیطی، نظام ایده یابی و اولویت‌های پژوهشی اعلامی از سوی ارکان مختلف قوه‌قضاییه احصاء شده است.
علم‌الهدی اضافه کرد: البته بانک اولویت‌های پژوهشی موردحمایت پژوهشگاه در حال تکمیل است و به‌زودی موضوعات دیگری نیز به این بانک اضافه خواهد شد. رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه همچنین با توجه به تخصصی بودن برخی موضوعات موردحمایت بیان کرد: به‌منظور تبیین و تشریح موضوعات موردحمایت، در یک فرآیند تخصصی برای هر یک از موضوعات «درخواست طرح‌نامه» (RFP) تهیه‌شده تا راهنمای دانشجویان و طلاب برای درک دقیق‌تر موضوعات باشد که با مراجعه به سامانه مزبور برای هر یک از موضوعات قابل ‌مشاهده است.
وی افزود: حمایت‌های پژوهشگاه قوه‌قضاییه از پایان‌نامه‌ها در سال ۱۳۹۹ شامل ارائه پژوهانه تا سقف ۲۵ میلیون ریال برای پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزوی و تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای رساله‌های دکتری دانشگاهی و سطح چهار حوزوی خواهد بود.
علم‌الهدی با اشاره به حمایت‌های معنوی از پایان‌نامه‌ها بیان کرد: ازآنجاکه یکی از چالش‌های کارهای پژوهشی در موضوعات قضایی عدم دسترسی به دادگاه‌ها و قضات و آمارها و آرای قضایی است، پژوهشگاه در این زمینه بستر همکاری بخش‌های مختلف قوه‌قضاییه و دسترسی پژوهشگران به مستندات موردنیازشان را فراهم خواهد کرد.
متقاضیان دریافت این حمایت‌ها، برای مطالعه دقیق مفاد آیین‌نامه حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و اولویت‌های پژوهشی، می‌توانند به سایت پژوهشگاه قوه‌قضاییه به نشانی http://www.ijri.ir/ مراجعه کرده و موضوعات خود را بر اساس اولویت‌های پژوهشگاه، انتخاب و پس از تکمیل کاربرگ درخواست اولیه آن را همراه با کارنامک علمی به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.
بدیهی است پس از تأیید موضوع توسط پژوهشگاه، متقاضیان باید نسبت به ارائه طرح‌نامه اقدام کنند و درنهایت تمام اسناد مربوط به طرح‌نامه در یک فایل فشرده (شامل نسخه‌های WORD و PDF) به ایمیل مزبور ارسال شود.

 

حمایت

منتشر شده در چهارشنبه, 07 خرداد 1399 10:22

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش