text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : اقدامات دستگاه قضایی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی
رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری برخی از اقدامات انجام‌شده در راستای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی را تشریح کرد. احمدرضا بهرامی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی بیان کرد: در خصوص مشکلات یک شرکت محصولات لبنیاتی، کارگروهی با حضور نمایندگان اداره‌های صنعت و معدن و تجارت، اطلاعات، بانک صنعت و معدن، بنیاد مستضعفان، استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی و با محوریت دادستانی تشکیل شد تا اتخاذ تصمیم مقتضی صورت پذیرد و تا اطلاع ثانوی هرگونه تغییرات ثبتی و جابجایی فیزیکی در خصوص تجهیزات شرکت ممنوع اعلام شد که پس از برگزاری جلسات مزبور اتخاذ تصمیم لازم جهت جلوگیری از تعطیلی شرکت صورت پذیرفت. رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در خصوص یک واحد صنعتی تولید روغن نباتی، مقرر شد مدیریت امور اراضی بعد از پیگیری موضوع مربوط به مرغداری صنعتی در خصوص اراضی این واحد صنعتی نیز با در نظر گرفتن مصوبات مربوطه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان چهارمحال و بختیاری اتخاذ تصمیم کنند. وی در ادامه عنوان کرد: در خصوص مجوز صادرشده برای یک معدن نمک، مقرر شد تا با محوریت دادستانی شهرستان اردل کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شود و ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع، راهکار لازم را جهت طرح در جلسات آتی ستاد به دبیرخانه ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی ارائه کنند که با برگزاری کمیته فرعی نهایتاً دستورات لازم جهت حمایت از سرمایه‌گذار از ناحیه دادستانی شهرستان اردل صادر شد. بهرامی با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی در سال جهش تولید بیان کرد: دستگاه قضایی بنای خود را بر حمایت از واحدهای تولیدی قرار داده و با بکار گیری تمام توان اجازه نخواهد داد که هیچ واحد تولیدی در پی مشکلات قضایی تعطیل و هیچ کارگری بیکار شود.


بهره‌مندی کارمندانی که در جبهه «خدمت» کرده‌اند از مزایای ایثارگری
با رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تأیید مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بهره‌مندی کارکنان دستگاه‌های اجرایی (اعم از شاغل و بازنشسته) که خدمت وظیفه عمومی خود را در جبهه سپری کرده‌اند، از امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه، مورد تأیید قرار گرفت.

در پی طرح درخواست ستاد کل نیروهای مسلح و با رأی هیات عمومی به اعمال ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در مورد این مصوبه، سه‌چهارم خدمت وظیفه کارکنان دستگاه‌های اجرایی (اعم از بازنشسته و شاغل) که خدمت وظیفه عمومی خود را در جبهه سپری کرده‌اند، در زمره امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه محسوب می‌شود. بر این اساس ازاین‌پس یک‌چهارم کل مدت خدمت سربازی کارکنان دستگاه‌های اجرایی که خدمت وظیفه عمومی آن‌ها در زمان جنگ و در جبهه انجام‌شده است، به‌عنوان خدمت موظفی و سه‌چهارم آن به‌عنوان خدمت داوطلبانه محسوب می‌شود.

لزوم پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی
رییس دادگستری رازوجرگلان، گفت: ضابطین مکلف‌اند به‌محض اطلاع از تصرفات غیرقانونی حسب مورد نسبت به صدور اخطار به متصرفین غیرمجاز و در موارد مقتضی نسبت به رفع تصرفات غیرمجاز و اعاده وضع به سابق اقدام کنند. محمدپور در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رازوجرگلان با اشاره به اینکه برخی عوامل ازجمله تغییرات مرتبط با رشد جمعیت، کمبود کمی و کیفی میزان زمین‌های مسکونی، وجود برخی مقررات و تعریف مسیرهای پرپیچ‌وخم منجر به طولانی شدن روند پاسخ برخی استعلامات در فرایند بوروکراسی اداری برای اخذ مجوزهای قانونی، در افزایش جرایم در این حوزه مؤثر هستند، از مسئولین ذی‌ربط خواست تا برای تسهیل انجام امور و پیشگیری از وقوع جرایم، نسبت به رفع موانع، نواقص و ایرادات فوق اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: ضابطین به‌ویژه جهادکشاورزی مکلف‌اند به وظایف و اختیارات قانونی خود عمل کرده و به‌محض اطلاع از تصرفات غیرقانونی حسب مورد نسبت به صدور اخطار به متصرفین غیرمجاز و در موارد مقتضی نسبت به رفع تصرفات غیرمجاز و اعاده وضع به سابق اقدام کنند.


بررسی قضایی روند اخذ خودرو در شهرستان تاکستان
دادستان تاکستان گفت: بررسی قانونی در خصوص روند اخذ خودرو از شرکت‌های خودرویی در مسیر تحقیقات دادستانی و ناجا قرارگرفته است.

رجبی، اظهار کرد: باتوجه به گزارشات مردمی، در راستای حفظ حقوق عامه، بازدیدی از پارکینگ خودروهای صفرکیلومتر شهرستان صورت گرفت. وی ادامه داد: بررسی قانونی در خصوص روند اخذ خودرو از شرکت‌های خودرویی در مسیر تحقیقات دادستانی و ناجا قرارگرفته است. رجبی گفت: اشخاصی که نسبت به ثبت‌نام خودرو اقدام کرده و خودرو آنان آماده تحویل است می‌توانند با مراجعه به مرکز مذکور نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند. دادستان تاکستان در پایان تصریح کرد: تاکید می‌شود دراین‌ارتباط تاکنون هیچ شخصی دستگیر نشده و مردم به شایعات توجه نکنند و نگران این موضوع نباشند.

ساخت و تجهیز اتاق انتظار مراجعین در سازمان قضایی نیروهای مسلح
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان با اشاره به اینکه یکی از گله‌مندی‌های مراجعین از سازمان‌های دولتی مراجعات پی‌درپی به شعبی است که در طبقات گوناگون جانمایی شده‌اند، از ساخت و تجهیز اتاق انتظار مراجعین در جهت تکریم ارباب‌رجوع خبر داد. سیدکمال‌الدین موسوی بابیان اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه سازمان‌هاست، اظهار کرد: ما در راستای تقویت این بخش کارکنانی را که دارای توانایی و روحیه همکاری جمعی باشند برای همکاری جذب می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: همواره در جلسات اداری بر رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حریم خصوصی مراجعین تاکید می‌شود و تمهیدات لازم در خصوص رعایت موازین اخلاقی در برخورد با ارباب‌رجوع اندیشیده شده است. این مقام قضایی گفت: در سازمان قضایی استان گیلان به‌منظور سهولت کار و اهمیت وقت ارباب‌رجوع، واحدهای قضایی و اداری مرتبط در مکان‌های نزدیک جانمایی شده‌اند تا مراجعین با حداقل زمان ممکن کار اداری خود را پیگیری کنند. وی نصب صندوق پیشنهادها و انتقادات، راه‌اندازی تلفن گویا، نصب تابلوی راهنمای مراجعین در طبقه همکف ساختمان اداری، ساخت و تجهیز اتاق انتظار مراجعین در ورودی سازمان، نصب دستگاه خودپرداز، فضای سبز مناسب و محیط سالم و آرام مطابق با شأن مراجعین را از دیگر فعالیت‌های سازمان قضایی گیلان در راستای حفظ کرامت مراجعین برشمرد. 

حمایت

منتشر شده در چهارشنبه, 07 خرداد 1399 10:25

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش