text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رسیدگی به ۲۲۵ فقره پرونده معوق
رییس دادگستری شهرستان دیلم گفت: در سال جاری با تلاش همکاران قضایی و اداری در راستای اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی ریاست قوه‌قضاییه، ۲۲۵ فقره پرونده معوق رسیدگی شده است.

مهدی بهشتیان با اشاره به دغدغه‌های قوه‌قضاییه و ترویج فرهنگ صلح و سازش و حل‌وفصل دعاوی بر پایه کدخدامنشی گفت: در دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان دیلم کارگروهی متشکل از امام‌جمعه شهرستان، دادستان عمومی و انقلاب، فرمانده سپاه، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر یا روستا و حسب مورداستفاده از افراد مؤثر جهت حل‌وفصل دعاوی خانوادگی در سطح شهرستان تشکیل می‌شود.  رییس دادگستری شهرستان دیلم افزود: میانجی‌گری ریش‌سفیدان بزرگان و معتمدین می‌تواند ظرفیتی با ارزش برای حل آسیب‌های اجتماعی و کاهش مراجعات به دادگستری باشد. وی تصریح کرد: در سال جاری با تلاش همکاران قضایی و اداری در راستای اجرای دستورالعمل‌های صادره از سوی ریاست قوه‌قضاییه ۲۲۵ فقره پرونده معوق رسیدگی که نسبت به مشابه سال قبل ده درصد رشد داشته است.  بهشتیان با اشاره به اینکه کاهش هدفمند جمعیت کیفری به معنای ناامن کردن جامعه نیست، گفت: طبق دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ریاست قوه‌قضاییه از ابتدای سال تاکنون ۵ نفر از زندان آزاد و به تعداد زیادی از زندانیان مشمول بخشنامه‌های قوه‌قضاییه نیز مرخصی اعطا شد. وی افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار قضات این دادگستری است که علاوه بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به نفع خود زندانی و خانواده آن‌ها است.  رییس دادگستری شهرستان دیلم با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره ویروس کرونا گفت: افراد به‌جای مراجعه حضوری به دادگستری از سامانه‌های ارتباطات الکترونیکی به‌ویژه خدمات قضایی برای افراد خارج از شهرستان استفاده کنند؛ در صورت ضرورت حضور مردم به دادگستری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 ورود قضایی به موضوع کارخانه‌های سنگ‌شکن دلی بجک
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع کارخانه‌های سنگ‌شکن دلی بجک را در دستور کار قرار داد.

معاون پیگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد به دستور رییس کل دادگستری این استان به موضوع کارخانه‌های سنگ‌شکن دلی بجک ورود کرده و از نزدیک از این روستا و سنگ‌شکن‌های اطراف روستا بازدید و موضوع را بررسی کرد. سید عیسی حسنی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به همین منظور در روستای دلی بجک حاضر و مشکلات مردم را استماع کرد. وی در این بازدید از محل ماسه شویی و معدن ماسه کوهی متصل به روستا که آلودگی زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است نیز بازدید کرد.
حسنی در ادامه از چشمه شمال روستا که به مواد نفتی و روغن‌سوخته آلوده‌شده و از منازل اهالی که به دلیل وقوع لرزه‌های ناشی از انفجار معدن سنگ متصل به روستا ترک‌خورده‌اند، از نزدیک دیدن کرد. وی اظهار کرد: موضوع سلامتی مردم و آلودگی زیست‌محیطی این ۲ طرح ماسه شویی آلاینده اطراف روستا که علاوه بر بحث آلایندگی، جان اهالی را هم به خاطر انفجارهای معدنی، در معرض خطر قرار داده است به‌صورت ویژه و بنا بر وظیفه اجتماعی، این معاونت پی گیری می‌کند. اهالی این روستا، رأی قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر مخالف زیست‌محیطی بودن جانمایی این سنگ‌شکن‌ها را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تحویل دادند و معاون پیشگیری از وقوع جرم استان نیز در همین زمینه اظهار کرد: نهادهای متولی باید قبل از اعطای هرگونه مجوز، سلامتی و آرامش مردم را مدنظر قرار داده و از صدور پروانه‌های بهره‌برداری، بدون رعایت قوانین و آیین‌نامه‌های زیست‌محیطی و فاصله‌گذاری از اماکن مسکونی اجتناب بورزند. وی افزود: وقتی یک سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در چنین جاهایی به کار می‌گیرد، تعطیلی یا جابجایی این طرح‌ها، هزینه‌های زیادی را اعم از مادی و معنوی بر مردم، دولت و خود سرمایه‌گذاران تحمیل می‌کند.

صلح و سازش در ۹۸ پرونده مالی بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی
رییس شورای حل اختلاف همدان از صلح و سازش در ۹۸ پرونده مالی بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی در سال گذشته خبر داد.

مرتضی بهمنی فتاح اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های خالصانه اعضای شورای حل اختلاف استان همدان در سال گذشته و با برگزاری جلسات مختلف ۹۸ پرونده مالی بالای ۱۰۰ میلیون تومان به صلح و سازش انجامیده است. معاون قضایی رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف که همان توسعه و ترویج فرهنگ حسنه صلح و سازش در جامعه است اظهار داشت: اعضای شعب شوراهای حل اختلاف توانستند با پیگیری و کوشش‌های خود ۹۸ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان را به صلح و سازش برسانند.

دستور مدعی‌العموم برای جلوگیری از پمپاژ غیرمجاز آب در شهرستان تاکستان
دادستان تاکستان با توجه به درخواست اداره منابع آب این شهرستان مبنی بر جمع‌آوری منصوبات و وسایل استحصال و پمپاژ غیرمجاز آب‌های سطحی و زیرزمینی؛ دستور قضایی صادر کرد.

حسین رجبی، اظهار کرد: با توجه به درخواست اداره منابع آب شهرستان تاکستان مبنی بر جمع‌آوری منصوبات و وسایل استحصال و پمپاژ غیرمجاز آب‌های سطحی و زیرزمینی رودخانه‌های شهرستان دستور قضایی پیرامون موضوع صادر شد. وی ادامه داد: با توجه به اجرای قانون توزیع عادلانه آب و اصل ۴۵ قانون اساسی که مطابق آن آب‌های زیرزمینی و سطحی در اختیار حکومت اسلامی بوده و طبق مصالح عامه از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد از این آب‌ها بهره‌برداری شخصی کند.

ارتباط مستقیم شهروندان با محاکم قزوین از طریق پیام‌رسان سروش
رییس دادگستری شهرستان قزوین از راه‌اندازی خطوط ارتباط در فضای مجازی در دادگستری شهرستان قزوین از طریق پیام‌رسان سروش خبر داد. حسین شعبانی از راه‌اندازی خطوط ارتباط در فضای مجازی در دادگستری شهرستان قزوین از طریق پیام‌رسان سروش خبر داد و بیان کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه‌قضاییه و لزوم سهولت دسترسی اصحاب پرونده، امکان برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی فراهم‌شده و شهروندان می‌توانند با شماره تلفن همراه اعلامی جهت برقراری ارتباط با دادگاه اقدام کنند. وی افزود: جز در موارد اضطراری حضور طرفین پرونده و وکلای آنان در دادگاه لزومی ندارد و کلیه درخواست‌ها و لوایح باید به‌صورت الکترونیکی از طریق دفاتر خدمات قضایی و یا پیام‌رسان سروش شماره تلفن همراه اعلام‌شده ارسال شود.

حمایت

منتشر شده در شنبه, 10 خرداد 1399 10:26

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش