text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : صدور حکم سارقان تندیس هنری میدان امام حسین (ع) اصفهان

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ اصفهان حکم سارقان تندیس هنری میدان امام حسین (ع) را صادر کرد.
محمدرضا حبیبی با اشاره به صدور حکم سارقان تندیس هنری میدان امام حسین (ع) اصفهان بیان کرد: با اعلام سرقت تندیس هنری نصب‌شده در میدان دروازه دولت اصفهان تعقیب کیفری سارق یا سارقان این اثر در دستور کار دادسرای اصفهان قرار گرفت و با تلاش مأموران انتظامی سه متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده و صدور دستور قضایی روانه زندان شدند. رییس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و شعبه ۱۰۵ کیفری ۲ اصفهان متهم ردیف اول را به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و متهم ردیف دوم را به ۲ سال حبس و متهم ردیف سوم را به سه سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم کرد. وی خاطرنشان کرد: این حکم غیرقطعی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان است.

وصول ۴۶۸ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها در سال ۹۸
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی، گفت: به‌منظور وصول مطالبات معوقه و دفاع از حقوق بیت‌المال مبلغی بالغ بر ۴۶۸ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها در سال ۹۸ توسط دوایر اجرای ثبت وصول شد.

امید خیرخواه با اشاره به تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه در خصوص مهریه، چک و سایر اسناد رهنی اظهار کرد: در سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک‌ها از سوی ادارات اجرای ثبت وصول‌شده و مختومه کردن هرچه سریع‌تر پرونده‌ها و تعامل بیشتر در وصول مطالبات از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری خواهد بود. مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد سه هزار و ۵۷۴ پرونده اجرایی در سطح استان تشکیل و تعداد ۲ هزار و ۸۸۴ پرونده مختومه شده که رتبه سوم کشوری را برای این اداره کل به ارمغان آورده است.
وی افزود: مبلغی افزون بر ۳۹ میلیارد ریال درآمد اجرا بابت حقوق دولتی در سال ۹۸ بوده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۵۳ درصد رشد داشته است؛ همچنین مبلغی بالغ بر ۲۷۷ میلیارد ریال در سال ۹۸ توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در ادارات ثبت اسناد و املاک سپرده‌شده که نسبت به مشابه سال گذشته نیز رشد ۸۸ درصدی را داشته است.

    تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی
خبر دیگر از استان خراسان شمالی اینکه، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی، مهم‌ترین مشکلات مطروحه از سوی مدیران این واحدها را موردبررسی قرار داد و از نزدیک در جریان روند انجام امور قرار گرفت.

حسن مکرمی ضمن بازدید از چند واحد تولیدی در شهرستان بجنورد، بیان کرد: بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان بجنورد ازجمله فولادگستر بام شرق و تولید قارچ دکمه‌ای در دستور کار بود و مهم‌ترین مشکلات مطروحه از سوی مدیران این واحدها موردبررسی قرار گرفت. 
دبیر ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی، مشکلات مالی را به‌عنوان بخش عمده‌ای از موانع پیش روی این دو واحد تولیدی برشمرد و گفت: با توجه به ماهیت، جزئیات و ابعاد این مسأله، جذب سرمایه در گردش و همچنین تأمین منابع مالی موردنیاز این واحدها برای بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی از اصلی‌ترین مطالبات آنان بود.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی بابیان اینکه دستگاه قضایی آماده هرگونه همکاری و مساعدت برای رفع معضلات و مسائل واحدهای تولیدی است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان و ظرفیت‌های ارزشمند اقتصادی خراسان شمالی در حوزه‌های مختلف را یادآور و با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها خاطرنشان کرد: لازم است مسئولین ذی‌ربط به‌ویژه بانک‌ها در امر تولید، به‌طور سازنده ورود پیدا کنند.

جلوگیری از طرح چهار دعوای کیفری در دادسرا
رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی از ایجاد صلح و سازش در چهار پرونده کیفری در شعبه ۱۵۷ شورای حل اختلاف مشهد خبر داد. 

محمود رفسنجانی از ایجاد صلح و سازش در چهار پرونده کیفری در شعبه ۱۵۷ شورای حل اختلاف مشهد خبر داد و بیان کرد: طبق بخشنامه ابلاغی ریاست قوه قضاییه تمام جرایم قابل‌گذشت موضوع ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی مانند توهین، تهدید و تصرف عدوانی و جرایم قابل‌گذشت موضوع قوانین دیگر، قبل از ثبت در دادسرا، دادگاه‌های عمومی بخش و یا محاکم کیفری دو، جهت میانجی‌گری و ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود.
رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این بخشنامه برای گسترش صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت در جامعه اقدام مهمی در دستگاه قضایی است و تحول بسیار خوبی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواهد داشت. وی ضمن قدردانی از اعضای شعبه ۱۵۷ شورای حل اختلاف مشهد عنوان کرد: در این پرونده کیفری سه نفر درگیر بودند که مختومه شدن آن، مانع از طرح چهار دعوای کیفری دیگر در دادسرا شد.

ورود مدعی‌العموم به عدم تکمیل پروژه دانشگاه علوم پزشکی
دادستان شهرستان هامون به موضوع عدم تکمیل پروژه دانشگاه علوم پزشکی زابل در شهرستان هامون باوجود گذشت هشت سال از آغاز آن، ورود کرد. سید حسین حسینی با اشاره به موضوع ساخت پروژه دانشگاه علوم پزشکی زابل در شهرستان هامون که حدود هشت سال گذشته مبادرت به ساخت شده بود، گفت: این پروژه شامل بخش‌های اداری، درمانگاه، مسجد و مجتمع فرهنگی و آموزشی است که پس از ساخت بخش عمده پروژه و درحالی‌که پروژه در بخش‌هایی تکمیل و در قسمت‌های دیگر نیز در حال اتمام بود، با اهمال و مسامحه در انجام تکالیف قانونی از تکمیل آن خودداری شده است. 

وی افزود: مردم شهرستان هامون سال‌هاست از مسئولین شهرستان جهت احداث درمانگاه و بیمارستان مطالبه گری دارند و از این کمبود امکانات رنج می‌برند لذا دادستانی برای بررسی موضوع ورود کرده است. دادستان هامون تصریح کرد: پیگیری حقوق عامه و برخورد با اشخاص و مسئولینی که با اهمال و مسامحه موجبات تضییع حقوق مردم و بیت‌المال مسلمین را فراهم آورند در اولویت امور دادستانی بوده و به‌هیچ‌وجه مسامحه‌ای در پیگیری این حقوق مردم صورت نخواهد گرفت.

 حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 12 خرداد 1399 09:43

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش