text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

واکنش معاون حقوق بشر قوه قضائیه به مرگ قاضی منصوری در رومانی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه درگذشت متهم منصوری ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند، گفت: نکته مهم این است که پرونده‌ای که او درگیر آن بود، الان در دادگاه جاری است و ابعاد مختلف موضوع به دلیل اینکه طرف‌های دیگر پرونده در اختیار قوه قضائیه هستند، روشن است.

 

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ،‌ علی باقری درباره فوت متهم منصوری، گفت: مطلع شدیم امروز یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود، درگذشت و به همین دلیل هم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست و هم پلیس اینترپل پیگیر موضوع بودند تا زوایا، ابعاد و علل حادثه را جستجو کنند.

وی ادامه داد: در تماس‌هایی که با طرف رومانی صورت گرفته است این مساله مطرح شد که احتمالا او خودکشی کرده است، اما اینترپل پیگیر این موضوع است و کسی که تحت تعقیب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بوده است باید تحت نظر باشد تا صدمه‌ای به وی وارد نشود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: نکته مهمی که در این موضوع وجود دارد این است که ما تعداد دیگری از متهمان پرونده‌های اقتصادی داریم که در کشور‌های غربی به سر می‌برند که متاسفانه این کشور‌ها همکاری خوبی برای بازگشت و استرداد این افراد انجام نمی‌دهند.

باقری کنی تصریح کرد: در مورد رومانی ما با وجود آنکه توافق دوجانبه با طرف رومانیایی نداشتیم، اما همکاری خوبی داشتند و او را بر اساس دستور قاضی تحت نظر قرار دادند و قرار بود مراحل عادی قضایی و حقوقی بین ایران و طرف رومانیایی برای استرداد انجام شود به همین دلیل قاضی رومانیایی دستور تحت نظر بودن یک ماهه وی را صادر کرد.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که پرونده‌ای که او درگیر آن بود، الان در دادگاه جاری است و ابعاد مختلف موضوع به دلیل اینکه طرف‌های دیگر پرونده در اختیار قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران هستند، روشن است؛ یعنی نبود این فرد صدمه‌ای به ابعاد پرونده وارد نمی‌کند و فقط استرداد می‌توانست به بازگشت وجوه و اموالی که او در این پرونده اختلاس کرده بود و همچنین مجازات وی کمک کند؛ اما پرونده ابعادش روشن است و بعید است مرگ وی ایرادی را به اتمام روشن پرونده وارد کند.

فارس

منتشر شده در شنبه, 31 خرداد 1399 10:59

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش