text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

سامانه گزارش‌گر‌ان فساد در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل می‌شود

سایت حقوقیدیده بان هشتم: رئیس سازمان بازرسی کل کشوراز راه‌اندازی سامانه گزارش‌گران فساد در سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری اظهار داشت: پس از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در دوره تحولی این قوه هستیم و در حکمی که رهبر انقلاب برای حجت‌الاسلام رئیسی داشتند، به این مسأله توجه شده بود.

وی افزود: اقدامات تحولی در سازمان بازرسی بر اساس سند تحول که تدوین و ابلاغ شده صورت گرفته است و توجه به همه ظرفیت‌های قانونی برای اعمال نظارت در سازمان بازرسی در دستور کار بوده و انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد در اموریت قوه قضائیه قرار دارد‌ گفت:‌خبرنگاران می‌توانند بازرسان افتخاری سازمان بازرسی باشند ما تلاش داریم از ظرفیت همگانی برای نظارت بهره‌مند شویم.

درویشیان گفت:  علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که 80 درصد شکایات از این طریق رسیدگی و پیگیری می شود امسال سامانه گزارش‌گران فساد را نیز راه‌اندازی می‌کنیم که اصحاب رسانه و عموم می‌توانند گزارش‌های مربوط به فساد را از طریق این سامانه به ما اطلاع دهند.

وی با تأکید بر اینکه موضوعات کلان از جمله مسکن، خودرو و معضلات اقتصادی و معیشتی در اولویت ما قرار دارد، گفت:‌ هر چند پیشگیری اصل مهمی در زمینه کاهش تخلفات محسوب می‌شود ولی از طریق سامانه گزارش‌گران فساد تلاش خواهیم کرد که اقدامات لازم به موقع صورت گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: کوتاهی دستگاه‌ها و مطالبه‌گری از دستگاه نیز جزو برنامه‌های ما بوده است و پیگیری تحقق شعار سال نیز در اولویت کارمان قرار دارد. 

*ثبت 100 هزار و 20 شکایت مردمی طی سال گذشته

وی در ادامه از ثبت 100هزار و 20 شکایت از سوی مردم در سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و گفت:‌82 درصد از این شکایات از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ثبت شده بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: 10 هزار کاربر  در دستگاه‌های اجرایی داریم که موظف هستند به شکایت‌های مردمی رسیدگی و در زمان مناسب پاسخ آن را به ما اعلام کنند.

* رشد 51 درصدی شکایات در سال 98

درویشیان با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به سال 97، 51 درصد میزان شکایات رشد داشته است گفت:‌این مسأله به دلیل امیدوار شدن مردم به قوه قضائیه در دوره جدید بوده است و نشان از افزایش اعتماد به این قوه و سازمان بازرسی دارد.

وی گفت:‌ارزش ریالی مطالباتی که سال پیش وصول شد و به خزانه واریز شده است 2500 میلیارد تومان بوده است همچنین 5 هزار و 600 میلیارد تومان مالیاتی که تشخیص داده نشده بود به خزانه کشور بازگشت داده شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: از معضلات کنونی کشور با توجه به وضعیت منابع مالی موانع مالیاتی است  که خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

 فارس

منتشر شده در چهارشنبه, 04 تیر 1399 12:04

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش