text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

روی خط خبر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : پیگیری صدور اسناد تک برگی برای املاک آموزش و پرورش استان لرستان

رییس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: اموال، اماکن و فضا‌های آموزشی متعلق به آموزش و پرورش مستندسازی و نسبت به پیگیری صدور اسناد تک برگی این املاک از طریق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اقدام شود.
محمد رزم در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های جامعه و مسئول تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان و مبدا تحول بسیار با اهمیت است، اظهار کرد: آموزش و پرورش متعلق به کل جامعه بوده و نیازمند به تعامل و کمک از ناحیه همه اقشار مختلف جامعه است.
وی با بیان اینکه در این جلسه که به منظور تبادل نظر و هم‎اندیشی بین شورای معاونان دادگستری لرستان و مدیرکل آموزش و پرورش این استان تشکیل شد، حل مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی آموزش و پرورش تجزیه و تحلیل شد، تصریح کرد: مقرر شد تمام اموال، اماکن و فضا‌های آموزشی متعلق به آموزش و پرورش لرستان مستندسازی و نسبت به پیگیری صدور اسناد تک برگی این املاک از طریق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اقدام شود.
رییس‌کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی و فرآیند دادرسی، تعدادی از شعب دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان شعب رسیدگی به پرونده‌ها و دعاوی آموزش و پرورش تعیین خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه افرادی که به هر عنوانی اراضی دولتی و منابع ملی را به صورت غیرمجاز تصرف کنند یا بخواهند در اراضی ملی و متعلق به دولت تغییر کاربری ایجاد کنند توسط دادسرای عمومی و انقلاب مربوطه تعقیب و با شدت مجازات می‌شوند، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حقوق بیت المال و مبارزه با مفاسد اقتصادی و زمین خواری و تاکید رئیس قوه قضاییه، با شدت و قاطعیت با زمین خواران برخورد خواهیم داشت.

ضرورت استفاده از اسناد رسمی  در جهت کاهش دعاوی
رییس‎کل دادگستری استان یزد بر ضرورت استفاده از اسناد رسمی در جهت کاهش دعاوی تاکید کرد. 

غلامعلی دهشیری استفاده از سند رسمی به جای اسناد عادی در معاملات را خواستار شد و تاکید کرد: با توجه به تنظیم تفاهم‎نامه پیش‎فروش آپارتمان و تعهد به سند بیع، هرچه مردم به سمت استفاده از سند رسمی و ثبت و انجام معاملات در دفاتر اسناد رسمی حرکت کنند، از مشکلات و دعاوی مرتبط کاسته خواهد شد.

تاکید بر تکمیل فناوری‌های نوین برای تسهیل امور مردم
رییس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: توجه به تکمیل فناوری‌های نوین توسط همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری بسیار ضروری است که به نوعی ارتباط با احقاق حقوق افراد دارد و می‌توان با استفاده از آنها ارایه خدمات به مردم را تسهیل کرد.

علی‌اکبر گروسی در نشست هم‌اندیشی با شخصیت‌ها و صاحب‌نظران استان آذربایجان غربی اظهار کرد: توجه به تکمیل فناوری‌های نوین توسط همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری بسیار مهم و ضروری است که به نوعی ارتباط با احقاق حقوق افراد هم دارد و تضمین‌کننده امنیت جامعه است و می‌توان با استفاده از آنها ارایه خدمات به مردم را تسهیل کرد.

بخشش ۱۱ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف فارس
رییس‌کل دادگستری استان فارس از بخشش ۱۱ محکوم به قصاص از ابتدای سال جاری در این استان خبر داد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ فقره قتل به همت و تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف در استان فارس به مصالحه ختم شد، گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود، شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها و شکایات خواهیم شد و تحقق این موضوع از مهمترین اهداف شورا‌های حل اختلاف بوده که مستلزم تلاش هر چه بیشتر اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف است. وی  یادآور شد: شورا‌های حل اختلاف در حل خصومات قدم‌های بسیار موثری برداشته که نتیجه این امر کسب رتبه سوم صلح و سازش در کشور با ۳۹ درصد مصالحه است.


آزادسازی 6 هکتار از اراضی زراعی و باغات در دماوند 
دادستان عمومی و انقلاب دماوند از آزادسازی 6 هکتار از اراضی زراعی و باغات در منطقه اشنه‎در خبر داد. محمدتقی تقی‌زاده از آزادسازی 6 هکتار از اراضی زراعی و باغات در منطقه اشنه‎در خبر داد و بیان کرد: در اجرای تبصره 2 ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات حدود ۱۰۰ مورد قلع و قمع با صدور دستور قضایی به متراژ 6 هکتار در منطقه اشنه‎در از توابع چنار شرق صورت گرفت. دادستان عمومی و انقلاب دماوند بیان کرد: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در باغاتی انجام شده که صاحبان آنها افرادی دلال و واسطه بودند که اقدام به تقسیم و تفکیک و ساخت ویلا در این منطقه کرده بودند. تقی‎زاده گفت: ما وظیفه داریم از هر گونه ساخت و ساز و ویلاسازی به صورت غیرمجاز جلوگیری کنیم. وی افزود: در رابطه با جلوگیری از خرد شدن اراضی با مشاوران املاک برخورد داشتیم و آنهایی که به صورت عمده اراضی چند هکتاری را خریداری و اقدام به تفکیک آنها می‌کنند و دهیاری‌هایی که چشمشان را بر این تقسیم و تفکیک‌ها بسته‌اند و همچنین  با شهرداری‌هایی که اراضی کشاورزی در توابع آنها هستند، در صورت کوتاهی نیز برخود می‌کنیم. تقی‌زاده تاکید کرد: در صورت عدم گزارش تخلفات ساخت و ساز‌های غیرمجاز از سوی نیرو‌های جهاد کشاورزی، با آنها نیز برخورد صورت خواهد گرفت.

حمایت

 

منتشر شده در یکشنبه, 08 تیر 1399 11:02

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش