text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی و قضائی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : بازگشت سالم مددجویان به جامعه مستلزم برقراری امنیت در زندان‎ها 
مدیرکل زندان های استان تهران  گفت: برقراری نظم و امنیت در زندان‎ها زیربنای تمام اقدامات برای بازگشت سالم مددجویان به جامعه است.سیدحشمت‎اله حیات الغیب در آیین معارفه سرهنگ رضا فرحناکی به‎عنوان فرمانده جدید یگان انتظامی زندان‎های استان تهران اظهار کرد: توجه به وضعیت آموزشی، بهداشتی، رفاهی و معیشتی سربازان وظیفه به‌عنوان جوانان کم‎تجربه‎ای که مرحله مهمی از زندگی و دوران مقدس خدمتش را می‎گذرانند، از اولویت‎های مهم برنامه‎های تحولی زندان‎های استان تهران است و بر همین اساس، تمام آسایشگاه‎های سربازان از تیر ماه سال گذشته تاکنون بازسازی و زیباسازی شده و در حال حاضر با تجهیز این آسایشگاه‎ها رضایت خدمتی بین آنان تا حد زیادی ارتقا یافته است.وی تأکید کرد: اگر در زندان امنیت نباشد، اجرای برنامه‎های اصلاحی و تربیتی میسر نخواهد بود و برقراری نظم و امنیت، زیربنای تمام اقدامات برای بازگشت سالم مددجویان به جامعه است و این موضوع، تا حد زیادی توسط نیروهای یگان انتظامی زندان‎ها فراهم می‎شود.حیات‌الغیب بیان کرد: استان تهران، به دلیل جمعیت کیفری بیشتر، با تعداد بالاتری از آمار اعزام و بدرقه به مراکز قضایی، درمانی و دیگر مراکز روبه‎رو است و به همین دلیل باید نظارت کافی بر نحوه ارتباط سربازان که در پوسته‎های داخلی زندان حضور نداشته و صرفاً در امر اعزام و بدرقه به‌کارگیری می‌شوند، اعمال شود.


ابلاغ دستورالعمل رعایت حقوق متهمان توسط دادستان تاکستان
دادستان تاکستان گفت: دستورالعمل رعایت حقوق متهمانی که در جرایم مشهود تحت نظر قرار می‎گیرند، به فرمانده انتظامی این شهرستان ابلاغ شد.حسین رجبی با بیان اینکه دستورالعمل رعایت حقوق متهمانی که در جرایم مشهود تحت نظر قرار می‎گیرند، به فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان ابلاغ شد، اظهار کرد: در قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 قانونگذار با پیش‎بینی حقوق دفاعی برای متهم در دوران تحت نظر، گامی را در راستای ایجاد توازن و تعادل میان حقوق و آزادی‎های فردی و مصلحت اجتماعی و نیز عادلانه ساختن دادرسی به عنوان یکی از ویژگی‎های دادرسی اسلامی برداشته است.وی عنوان کرد: در راستای اجرای دقیق‎تر این قانون به کلیه ضابطین عام اعلام شد تا نسبت به رعایت حقوق متهمانی که در جرایم مشهود تحت نظر قرار می‌گیرند، اقدام شود.رجبی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین حقوق دفاعی متهم، حق تفهیم اتهام و کسب اطلاع از علل دستگیری است همچنین مطابق ماده 197 قانون آیین دادرسی کیفری، متهم می‌تواند در پاسخ به سوالات، سکوت اختیار کند، در این صورت مراتب امتناع وی از دادن پاسخ یا امضای اظهارات در صورت‌مجلس مرقوم می‎شود.جلوگیری از توقف یک شرکت صنعتی گازی در جزیره خارک
رییس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: با ورود دستگاه قضایی از توقف یک شرکت صنعتی گازی در جزیره خارک جلوگیری شد.

علی جمادی اظهار کرد: در حوزه قضایی بخش خارک یک شرکت صنعتی گازی با وظیفه جمع‎آوری گاز‌های آلاینده‌ همراه میادین نفتی و تبدیل آن به گاز‌های بوتان، پنتان، پروبان، اتان و متان مشغول به فعالیت است و بالغ بر ۲۵۰ نیروی کارگری فعال و شاغل در شرکت مذکور استخدام هستند. وی بیان کرد: با توجه به اختلافات پیش‎آمده میان شرکت یادشده و شهرداری جزیره خارک در راستای مطالبه عوارض، شهرداری خارک مبادرت به متوقف کردن کارخانه موصوف و به تبع آن توقف فعالیت کارگران شاغل در شرکت کرد، لذا پس از اطلاع از اتفاق رخ‎داده، با هدف جلوگیری از تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قضایی قرار گرفت.رییس‎کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: با ورود دستگاه قضایی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه‎قضاییه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست دستگاه قضاست، از تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران و نیرو‌های شاغل در آن جلوگیری به‎عمل آمد.جمادی تصریح کرد: همچنین با دعوت از شهردار خارک و مدیران شرکت جلسه‌ای در محل دادگستری تشکیل و پس از بررسی مقرر شد نسبت به حل و فصل اختلاف بدون اینکه در روند فعالیت کارخانه وقفه‌ای ایجاد شود، اقدام کنند تا از بیکاری کارگران شاغل در آن ممانعت شود و نتیجه اقدامات را به دادگستری نیز اعلام کنند.

پلمپ ۳۲۷ واحد صنفی به‎دلیل تخلف از پروتکل پیشگیری از کرونا 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان از پلمپ ۳۲۷ واحد صنفی به دلیل تخلف از پروتکل‎های پیشگیری از کرونا خبر داد. حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار کرد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، مواردی که سلامت عامه مردم را تهدید می‌کند، سرپیچی از تخلفات بهداشتی به حساب می‌آید. وی افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی یا عرضه مواد غذایی توسط متصدیان فروشگاه‌ها بدون استفاده از ماسک و دستکش، همه از موارد تخلفات بهداشتی محسوب می‎شوددادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان تصریح کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی در صنوف مختلف در زنجان از ابتدای سال جاری تا ۲۱ تیرماه، 43 هزار و ۵۶۰ بازرسی با مشارک اماکن و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی در استان انجام شد که در این راستا به ۳۹۵ واحد اخطاریه و به 5 هزار و ۶۹۷ واحد نیز تذکرات جدی داده شده است. وی افزود: تاکنون 43 هزار و ۵۶۰ مورد بازرسی از اصناف زنجان انجام گرفته است که ۳۲۷ واحد به دلیل داشتن تخلفات بهداشتی پلمپ شدند. کرمی اضافه کرد: با اصناف و واحد‌های خدمات‎دهی که پروتکل‌های بهداشتی را در مجموعه خود رعایت نکنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط فعلی استان زنجان ضروری است بنابراین از مردم تقاضا می‌کنیم با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای رعایت فاصله‌های اجتماعی و حفظ سلامتی خود و اطرافیان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

مردم هرگونه تضییع حقوق عامه را گزارش کنند
 
سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور یکی از وظایف اصلی قوه‌قضاییه را احیای حقوق عامه دانست و گفت: مردم هرگونه تضییع حقوق عامه را گزارش کنند.
نوذر برداره با اشاره به تصویب دستورالعملی با موضوع نظارت و پیگیری حقوق عامه توسط ریاست قوه‌قضاییه اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۳/۱۱/۹۷ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه به تصویب ریاست قوه‌قضاییه رسید. در این دستورالعمل ضمن تعریف حقوق عامه و مصادیق مهم آن وظایف دادستان‌ها در قبال عدم اقدام دستگاه‌های اجرایی یا نقض حقوق عامه تصریح‌شده است.
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم دادستان‌های ما در موضوع حقوق عامه، اجرای دقیق مفاد دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه است که مکلف‌اند در موارد مذکور در صورت عدم اجرا یا نقض حقوق عامه یا قریب‌الوقوع بودن نقض آن نسبت به تذکر یا اخطار به دستگاه اجرایی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و صدور دستور توقف اقدامات و نهایتاً تعقیب کیفری متهمین بپردازند و مراتب را به دادستان کل کشور گزارش کنند. وی گفت: چنانچه شهروندان در خصوص موارد نقض حقوق عامه اطلاعاتی در اختیاردارند می‌توانند با ذکر و پیوست مستندات مراتب را به درگاه اینترنتی دادستانی کل کشور به آدرس dadsetani.ir ارسال و اعلام کنند تا موضوع جهت پیگیری قانونی در دستور کار قرار گیرد.
این مقام قضایی همچنین از تهیه لایحه صیانت از حقوق عامه و ارسال به حوزه ریاست قوه‌قضاییه خبر داد و گفت: لایحه صیانت از حقوق عامه با تشکیل کارگروهی در دادستانی کل کشور تهیه شده و برای طی مراحل مربوط به محضر ریاست محترم قوه‌قضاییه ارسال شده است و نیز معاونت‌های حقوق عامه در دادسراهای سراسر کشور ایجاد شده است.

 

بازدید رییس سازمان زندان‌ها از زندان مرکزی همدان
 
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دومین سفر استانی از زندان مرکزی همدان بازدید و با زندانیان این مرکز به‌صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد.
مهدی حاج محمدی در جمع کارکنان زندان گفت: فلسفه و مأموریت اصلی در امر زندانبانی دستگیری از بندگان گرفتاری است که چند صباحی مهمان ما هستند. رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ادامه با درود به روح بلند شهید چیت‌سازیان، تصریح کرد: این شهید در همان مقطع دفاع مقدس در راستای فرهنگ‌سازی اهداف بلند انقلاب به زندان می‌آمدند.
وی ضمن درود به روح بلند شهید لاجوردی عنوان کرد: باید از آن بزرگوار کمک بگیریم و به زندانبانی افتخار کنیم. حاج محمدی ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل زندان‌های همدان عنوان کرد: این مجاهدت‌ها در جهت فراهم ساختن زیرساخت‌هایی برای سلامت جسمی مددجویان که زمینه‌ای برای هدف اصلی که تربیت آن‌ها است، باشد.
وی با تاکید بر اینکه مأموریت اصلی در زندانبانی اصلاح و تربیت مددجویان است، گفت: خوب است که اهل کار نو و خلاقیت باشید و تمام امتیازات و ارفاقات باید در مسیر برنامه تربیتی باشد و اگر قرار است امتیازی لحاظ شود باید به کسی داده شود که مشغول است و می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.
رییس سازمان زندان‌ها در پایان بابیان اینکه باید به شغل زندانبانی افتخار کنید، عنوان کرد: در این مسیر کار تربیتی خود را صاحب نقش بدانید؛ چراکه تاثیری که مأمور مراقبت بر مددجویان دارد، شاید یک روحانی و فرد مبلغ نداشته باشد. در این نشست، رییس سازمان زندان‌ها به سؤالات کارکنان پاسخ گفت و همچنین به‌صورت چهره به چهره با تعدادی از زندانیان دیدار و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کرد.
حمایت
منتشر شده در یکشنبه, 22 تیر 1399 09:40

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش