text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب در مشهد به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب روز گذشته به ریاست قاضی سید هادی منصوری و در قالب شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران و مفسدان در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد و با حضور متهمان و وکلای مدافع آنها، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات، جمعی از شکات و وکلای آنها و نیز نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی برگزار شد.
قاضی با اشاره به نحوه تشکیل پرونده و قرائت اسامی متهمان گفت: پرونده دارای ۱۵ متهم و بیش از ۴۰ جلد و بیش از ۶ هزار برگ و اسناد است.
رییس دادگاه از نماینده داستان مشهد خواست تا به قرائت کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی نسبت به متهمان بپردازد. نماینده دادستان با قرار گرفتن در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست متهمان گفت: متهم ردیف اول امیررضا ثابت، ‌با تشکیل یک شبکه بزرگ اقدام به انجام اقدامات غیرقانونی از جمله جعل مهر مراکز آموزش عالی و صدور مدارک جعلی می‌کرد. طبق اعلام نماینده دادستان، اخلال در نظام اقتصادی کشور و تشکیل شبکه کلاهبرداری و فرار مالیاتی از جمله اتهامات متهم است. وی ادامه داد: متهم ردیف اول در اوایل سال ۱۳۸۰ در موسسه‌ای تحت عنوان پیک آفتاب فعالیت خود را در زمینه تبلیغات آغاز و در سال ۱۳۸۸ به تاسیس موسسه‌ای تحت عنوان فرهنگ و هنر آفتاب درحوزه برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها اقدام کرد.
نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: امیررضا ثابت در راستای فعالیت‌های خود با اقدامات پوششی از طریق موسسات دیگری مانند موسسه غیرتجاری فرهنگ و هنر آبنوس، شرکت آفتاب فرهنگ و هنر سامان، موسسه سلام همشهری و... عمل می‌کرد.
غرابادیان به عنوان نماینده دادستان، شیوه ارتکاب بزه جعل در شبکه کلاهبرداری توسط متهم ردیف اول را تشریح کرد و افزود: امیررضا ثابت از ۴ طریق جعل مدارک موسسات علمی آموزشی داخلی، ارائه مدرک از سوی موسسات جعلی و کاغذی، ارائه مدرک از سوی موسسات و دانشگاه‌های جعلی خارجی و جعل مدارک صلاحیت شغلی، فعالیت می‌کرد. به گزارش میزان، انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز آموزش عالی و دستیابی به آخرین نمونه گواهینامه‌ها، مهر‌ها و نمونه امضا‌ها از جمله شیوه‌های به‌کارگرفته شده توسط متهم است. متهمان با اقدامات شبکه‌ای ضمن کلاهبرداری، به ساحت علمی کشور صدمه زده و موجب اخلال در نظام اقتصادی شده‌اند. پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، قاضی از دادیار حوزه پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خواست تا به ارائه مطالب خود به نمایندگی از دادستان مرکز این استان بپردازد. بهشتی با تشریح اقدامات معاونت پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: با حمایت‌های ریاست کل دادگستری استان و دادستان، شاهد این هستیم که این پرونده، اولین پرونده از این نوع است که دارای پیوست پیشگیرانه بوده و در همین راستا اقدامات بسیار ارزشمندی به انجام رسیده است.
رییس کارگروه هم‌اندیشی نظارت و پیشگیری از جرایم آموزشی استان خراسان رضوی همچنین خطاب به افرادی که به دنبال سوءاستفاده از تب مدرک‎گرایی در جامعه هستند، گفت: اقدامات موسسات فعال در این حوزه رصد شده و با هرگونه تخلف و قانون‎شکنی که نتیجه آن هتک جایگاه علم و دانش در جامعه باش، برخورد خواهد شد.
بهشتی از مسئولان و متولیان امر نیزخواست تا وظایف قانونی خود را به دقت انجام دهند.
پس از اظهارات دادیار معاونت پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، قاضی از نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا به عنوان شاکی در جایگاه قرار گرفته و به بیان شکایت مطروحه بپردازد.
با اعلام شکایت نماینده وزارت علوم، به ترتیب کارشناس مسئول هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان خراسان رضوی و نماینده اداره‎‎کل بازرسی این استان در جایگاه قرار گرفته و به تشریح اقدامات خلاف قانون متهم ردیف اول پرداختند.
سپس با درخواست نماینده دادستان و موافقت رییس جلسه، کلیپی از نحوه فعالیت هلدینگ آفتاب و اقدامات متهم ردیف اول در صحن علنی دادگاه به نمایش درآمد که طی آن به صدمات مختلف واردشده مادی و معنوی به اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره شده بود.
پس از ارائه گزارش توسط کارشناس رسمی دادگستری درخصوص تخلفات صورت‎پذیرفته در این پرونده، نماینده سازمان امور مالیاتی نیز به دستور ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفت و صدمات مالی ناشی از اقدامات متهمان این پرونده را تشریح و بیان کرد: فرار مالیاتی صدمات جبران‎ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‎کند و در این پرونده متاسفانه شاهد چنین بلیه‌ای هستیم. اقدامات متهم حدود ۹۰ میلیارد تومان صدمه به بیت‎المال وارد کرده است. این جمله بخش‌هایی از گفته‌های نماینده سازمان امور مالیاتی بود که در صحن علنی دادگاه مطرح شد. نماینده اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز که به دستور رییس دادگاه در جایگاه نمایندگان ادارات و سازمان‌ها قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: گزارش تخلفات متعدد این موسسه پس از طرح و رسیدگی در نهاد ذی‎صلاح منجر به لغو مجوز موسسه شد ؛ اما پس از لغو مجوز موسسه متاسفانه متهم ردیف اول به تخلفات خود به شیوه‌های مختلف ادامه داده است.
با اعلام قاضی، اولین جلسه رسیدگی تمام و ادامه دادگاه به روز دوشنبه موکول شد.
بنابراین گزارش، بر اساس کیفرخواست صادرشده از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‎ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأیید مدارک وزارتخانه مزبور، نشر اکاذیب رایانه‎ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکی خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت، از اتهامات مطرح‎شده در این پرونده است.

 

حمایت

منتشر شده در دوشنبه, 06 مرداد 1399 10:33

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش