text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

کلاهبرداری به بهانه دریافت نذورات

سایت حقوقیدیده بان هشتم : معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی به بهانه دریافت نذورات و کمک به نیازمندان به هموطنان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سرهنگ "رامین پاشایی" با اعلام این خبر، اظهارکرد: همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان و نظر به اجرای توصیه های بهداشتی و آموزشی مسئولان بهداشتی کشور در خصوص نحوه عرضه دام در کشور و محدودیت های تعیین شده در این موضوع، افراد سودجو و کلاهبردار از فرصت پیش آمده در جهت اهداف سودجویانه خود استفاده می کنند.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از شرایط موجود در کشور نسبت به انجام تبلیغات مختلف در بستر شبکه های اجتماعی مبنی بر دریافت نذورات به جهت یاری رساندن به نیازمندان در حال فعالیت مجرمانه هستند.

این مقام انتظامی درباره شیوه کار این مجرمان سایبری، گفت: کلاهبرداران با طراحی سایت های جعلی و دروغین به عنوان مؤسسات و سازمان های شناخته شده و معتبر؛ با اعلام شماره حساب های شخصی، متقاضی واریز وجوهات به این گونه حساب ها هستند.

سرهنگ پاشایی به شگرد دیگر این افراد سودجو اشاره و خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با ترفند خیرین و راه اندازی صفحات شخصی در بستر شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و سوء استفاده از نام و اعتبار افراد مشهور و شناخته شده  شامل هنرمندان، ورزشکاران و سرشناسان کشور با انجام مهندسی اجتماعی نظیر تحریک احساسات هموطنان و تهیه کلیپ های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده های کم بضاعت مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک رسانی به افراد آسیب پذیر و نیازمند می شوند.

وی گفت: با تجزیه و تحلیل این گونه فرآیندهای کلاهبرداری و پرونده های قضائی به پلیس فتا مشخص شد که این نوع فعالیت ها در فضای مجازی، عمدتا با هدف سودجویی صورت می پذیرد و به عنوان نمونه در یکی از استان های جنوب شرقی کشور، فردی که مدعی خدمت رسانی به خانواده ای نیازمند و دارای بیمار صعب العلاج بود، با دریافت وجوهات مختلف از خیرین مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که با هوشیاری همکاران پلیس فتا شناسایی و پس از دستگیری  تحویل مراجع قضائی شد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: در صورت تمایل به پرداخت نذورات نقدی یا غیر نقدی خود، حتما از طریق مؤسسات مجاز و شناخته شده که از طریق رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و معتبر اطلاع رسانی می شود، اقدام کنند و در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ می توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

ایسنا

منتشر شده در دوشنبه, 06 مرداد 1399 11:32

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش