text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

سامانه ساعد موجب کاهش ورودی پرونده به دیوان عدالت می‌شود

سایت حقوقیدیده بان هشتم : سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری، گفت: شناخت دستگاه‌های اجرایی از محتوای سامانه وتاثیر آن در ایجاد رویه‌های واحد، موجب کاهش ورودی پرونده به دیوان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از قوه قضاییه، رضا فضل زرندی در نشست توجیهی مدیران کل حقوقی دستگاه‌های اجرایی با معاونت حقوقی پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری در خصوص سامانه رای صحیح با اشاره به اینکه مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی بیشترین ارتباط را با دیوان دارند، افزود: سامانه ساعد می‌تواند تعامل بهتری با دستگاه‌ها ایجاد کند و موجب سهولت در دسترسی به آراء باشد.

وی همچنین درباره سامانه رای صحیح (ساعد) و مزایای آن گفت: یکی از اشکالات اساسی در حوزه تصمیمات قضایی تفاوت آراء صادره است و یکی از سیاست‌های قوه قضاییه این است که آراء قضایی باید به نحوی قابل پیش بینی باشد یعنی مردم بدانند اگر راجع به یک موضوع مراجعه می‌کنند نهایتاً منجر به رای مشخصی می‌شود.

سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری به اهمیت فوق العاده در یکسان سازی رویه‌های قضایی درشعب دیوان اشاره کرد و گفت: شناخت دستگاه‌های اجرایی از محتوای سامانه و تاثیر آن در ایجاد رویه‌های واحد، موجب کاهش ورودی پرونده به دیوان می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین برنامه تحولی در بخش مدیریت قضایی این است که موضوعاتی که موضوع شکایت است طبقه بندی شود و قوانین و مقررات، آراء هیئت عمومی و نظرات مشورتی جمع بندی شود و با توجه به موضوعات و نوع شکایات، قاعده حقوقی حاکم بر آن موضوع در قالب نمونه رای‌هایی که به رد یا ورود آن شکایت است بارگذاری شود که این موارد در سامانه رای صحیح اعمال شده است.

زرندی در پایان با اشاره به اینکه سامانه ساعد نظارت قضایی پیشینی دیوان را افزایش می‌دهد، گفت: تاکنون ۵۰۰ رأی در سامانه رأی صحیح بارگذاری شده است و در آینده نزدیک تعداد آراء بیشتری در آن قرار می‌گیرد تا همه جامعه هدف این سامانه بتوانند از محتوای آن بهره‌مند شوند.

ایسنا

منتشر شده در دوشنبه, 06 مرداد 1399 14:04

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش